Uit slaapzak kruipen

Nou het was de 3e ochtend dat ik de kamer in kom en dat madammeke, gewoon zo in bed legt… slaapzak in een hoekkie gefrommeld…!
kouwe pootjes… en ik bedoel zelf lig ik onder een dekbedje, dus vraag me af of ze het dan toch nie koud krijgt… zal wel nie want ze word nie wakker…

maar mag zij nu al een dekbed… bedoel liever niet omdat ze door heel dat bed beweegt, en ik bang ben dat ze daaronder gaat schuiven met haar hoofd…maar ja…nu legt ze zonder iets in bed, en doordat ze zo bewegelijk dat haar luier ook zowat om haar oren zit, en kind helemaal nat is elke morgen, misschien als ze onder een dekbedje slaapt, dat zij dan wel stil blijft liggen ? wat is jullie ervaring? ze word in juli 2 jaar maar ik weet niet of het dan al mag onder een dekbedje? en wat voor eentje kan ik dan het beste aanschaffen ???

Pippy is geboren 17.07.2009

Wat is dan het verschil tussen een normaal dekbed en een dekentje? Sylvie slaapt al vanaf het begin onder een dekentje in een hoesje. Maar qua met het hoofdje er onder komen is dit toch hetzelfde als een dekbedje?
Maar Sylvie is ook heel beweeglijk in bed, maar er is nog nooit iets gebeurd. Ik stop haar savonds lekker stevig in en dan gaan ze gewoon slapen. Sochtends als ze wakker is en ik haar uit bed ga halen dan zit of staat ze altijd in bed

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Met een dekbedje zou het kunnen dat ze de warmte niet goed kwijt kunnen. Denk dat dat vooral in een ledikantje zo is.
Dochterlief hier slaapt nu in een peuterbedje, overdag zonder slaapzak en dan ligt ze ook gewoon onder een dekbedje hoor.

Wat je nog kan proberen is de slaapzak achterstevoren aandoen, zodat de rits aan de achterkant zit. Grote kans dat ze dan niet kan ontsnappen
Blijft ze toch lekker warm, want het kan natuurlijk heeeeeel goed dat ze onder een dekbedje ook niet blijft liggen.
En anders de rits aan de onderkant met een veiligheidsspeld vastzetten? Al ben ik niet zo voor spelden… brrr. Maar zo eentje die je dicht kan klikken aan de bovenkant zou moeten kunnen. Vroeger deden ze de luiers toch ook met spelden dicht

Officieel is het na 2 jaar een dekbedje, maar het bureau hier gaf aan dat het ook heel vaak al met 18 maanden kan. HEt hangt er van af hoe goed de motoriek is. Ze hebben namelijk altijd wel het reflex dat ze het warm hebben en de dekens weg willen doen, of er onder uit te willen kruipen als ze te weinig lucht ofzo krijgen, maar als ze motorisch gezien dit nog niet kunnen, dan wordt het gevaarlijk. En aangezien bij ieder kindje de motorische ontwikkeling anders is (sommige open bv pas met 20 maand), hebben ze de grens bij 2 jaar gelegd, maar het kan dus best eerder. Dat is tenminste wat het bureau bij mij aangaf.
Bo had in zijn ledikantje een peuter dekbedje van de hema, en toen hij met 2 jaar en bijna 2 maand over ging naar een ander bed, heeft hij een 4 seizoenen dekbed gekregen. Gaat prima hier!!

@goudvisje, een dekbedje is te isolerend, en ademt niet door, terwijl een dekentje dit wel doet, vandaar het verschil.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Haha okee thanx, ben ik ook weer op de hoogte

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

owkay ! nou zij is als baby’tje toen onder het dekentje geschoten, ik kreeg bijna een hartaanval, vandaar mijn huivering, maar ja inderdaad haar motoriek is prima, dus die mept dat ding er wel af…ze slaapt nog niet in een peuterbed, ze heeft een heel klein kamertje…dus daar wil ik eigenlijk ff mee wachten… want dan moeten we echt ff die kamer gaan verbouwen, dan moet de commode eruit en een soort van kleding oplossing komen,want dan kan je je kontje nie meer keren vrees ik !

maar die dekbedjes kun je gewoon bij de hema kopen dus, ik ga eens ff speuren, kijk alst warm word doe ik wel een lakentje… en die slaapzak achterstevoren vind ik ook een master oplossing, en hoe simpel !!! dat ik daar nie aangedacht heb…
die spelden aan het end, da doe ik liever nie dat vind ik een beetje eng, als ze gaat pulken wat ze graag doet… (aan het behang enzo ) ben ik veels te bang dat ze daar een nieuwe onderneming van gaat maken, ik ga eens ff op de hema.nl speuren, thanks meiden voor jullie ervaringen

Haha tja soms moet je creatief zijn
Al doet mijn meisje dr slaapzak nog niet uit… die klom gewoon met zak en al uit het ledikantje dan helpt achterstevoren aandoen niet
Enne ja als je kindje van pulken houd kun je maar beter niet aan spelden beginnen!!

nee precies, maar ik zat toennet tegen mijn vriendin te mouwen… hahahaa die werkt hier ook en die heeft dus nog een peuterbed, met matras, dekbedje en overtrekken, dus die gaat ze van de week voor mij uit de schuur trekken, hoppa… doen we dat maar gewoon …maar zo’n peuterbedje, ik ben dr een beetje …weet nie, die kees gaat gewoon lekker lopen klooien natuurlijk ik heb er niet echt vertrouwen in dat ze in zo’n bed blijft legge die gaat lekker op onderzoek uit in haar kamertje

Heel herkenbaar, Neeltje trekt opeens ook zelf haar slaapzak uit sinds een week of 4… ( Minke heeft dit dus nooit gedaan haha). maar goed hier helpt achterstevoren aandoen perfect! Zelfs zo’n speciale babyveiligheidsspeld klipte ze namelijk binnen no-time open die slimmerik , dus dat zou ik ook niet doen hoor! Straks doen ze zichzelf hartstikke zeer ermee.
groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers