Uit ledikantje gevallen

Thoby is vanmorgen uit zijn ledikantje gevallen. (alleen een bult aan over gehouden)
En dit terwijl hij een slaapzak draagt!

Hij lijkt me te jong voor een ‘echt’ bed maar dit is ook gevaarlijk.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiermee moet.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes,
Margot

Tja dat was de tijd dat we Jada verhuist hebben. Zo te horen wil je het niet maar goed, als dit vaker gebeurt, moet je er misschien toch aan gaan denken. En voor nu een matras onder z’n ledikant leggen voor als het vakaer gebeurt, zou ik zeggen! Succes iig

Ik zie nu dat er een paar dagen terug ook een topic was ivm een soortgelijk probleem

Het verschil is alleen dat Thoby er uit VALT en zich dus ontzettend pijn kan doen.
Maar een ‘echt’ bed?? Nu al?? Ik vind hem nog erg klein hoor.

Normaal laat ik zijn slaapkamer deur op een kier zodat ik makkelijk even naar binnen kan gaan om te kijken. Zijn deur moet je namelijk nogal hard dicht trekken wil hij echt dicht zijn zeg maar.
Maar dit kan natuurlijk niet meer als hij overstapt naar een groot bed. Dan moet die deur dicht zodat meneer niet op de bovenverdieping gaat rond sjauwen midden in de nacht.

Groetjes,
Margot

als hij dr regelmatig uitklimt zou je wel aan je echt bed kunnen gaan denken en dan met zo´n bescherm rand eraan zodat hij er dan niet uitkan vallen als hij zich omdraait in zijn slaap

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Dan moet je een rekje voor de deur plaatsen, zo een die je ook voor de trap zet! Das dan de enige oplossing!

Dan moet je een rekje voor de deur plaatsen, zo een die je ook voor de trap zet! Das dan de enige oplossing!

Hekje voor de slaapkamerdeur! DAS een goed idee zeg! Had ik nooit aan gedacht!

Groetjes,
Margot

Ja dan moet je er wel voor zorgen dat alle speelgoedjes en dingen kunnen worden opgeboren zodat hij daar niet bij kan. Ik heb Jada een keer aangetroffen met creme die lag in een lade, maar die kreeg madam wel open! De hele kamer onder! Dat is niet zo heel erg, maar leuk is anders om 8 uur 's avonds! Succes iig!

Hier de kleine man voor zn 2e verjaardag ook al in een groot bed… hij klom ook uit zn ledikant… maar uit een meegroeibed juist niet

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

als dit gebeurd zou ik meteen een ander bedje kopen echt als hij zich zo verwond hierdoor dat is hartstikke gevaarlijk.
ik zou dan gewoon een meegroei bedje kopen, en die tegen de muur zetten, de kant die dan open is moet je gewoon tot de helft zo’n rekje voormaken, en dat dan de achterkant en nog een stukje van de open kant open is zeg maar.
dan kan ie nog wel uit bed maar dat is een stuk minder hoog.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Je kunt even kijken of het een eenmalige actie was, of indd een ander bed.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

damian ook met die leeftijd naar een groot bed gedaan…hij heeft een autobed (gewoon een persoons) met aan de zijkant opstaande randen zodat hij er niet uitvalt…Hij komt nauwelijks zijn bed uit…behalve s’morgens als hij wakker is dan komt hij mama en papa wakker maken.

Gelukkig hier nog geen last van, dat Bo probeert uit bed te klimmen. Of liever gezegd, hij zal het misschien wel geprobeerd hebben, maar het is in ieder geval nog nooit gelukt!!

Ik zou dan idd wel over gaan op een ander bedje, peuter bedje ofzo. Bij de ikea kost een peuter bed, met kast en nog iets (weet niet precieswat er allemaal bij zat) geen drol, het is alleen idd dat je dan de kans loopt dat ze er uit gaan en in hun kamer gaan spelen ipv slapen. Maar dat liever dan dat ze de nek breken. Ik zou als je het nog even wil aan kijken, een matras er naast leggen, Mocht het dan weer gebeuren, dan valt hij tenminste zacht. DOet hij het weer, dan toch echt een andere bedje.

liefs woezel

Hier gaat onze boy binnen nu en 2 weken ook in een peuterbed. Dit omdat nummer 2 zich over 8 weken meldt … Ik vind het ook spannend hoor… Maar las in de boekjes dat het soms juist een goede overstap is vooral als ze het zo duidelijk (als jullie zoontje) aangeven.

Momenteel merk ik ook dat Jurian redelijk lang wordt voor het ledikantje… Hij ligt nu veel sneller met zijn hoofd tegen de bovenkant te dreunen. Is daardoor ook vroeg (7.00 uur) wakker en normaal veel later…

Dus … we willen het toch ook gaan proberen…

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb nu dus inderdaad een ander matras voor zijn ledikantje liggen.
Ik wacht het nu maar even af. Blijft hij klimmen dan inderdaad een ander bedje.

Wat ik me net trouwens realiseerde is dat bij het ledikant wat hij nu heeft er evt twee spijlen uitgehaald kunnen worden.
Kan ik dat niet doen dan?

Groetjes,
Margot

Tuurlijk kan dat ook … dan is het voor hem vertrouwd voor hij daadwerkelijk de overgang naar een peuterbed oid gaat maken. Ik zou het persoonlijk proberen bij het slapen overdag, zodat je niet gelijk heel de nacht in de weer ben en weet hoe meneer erop gaat reageren.

Lilypie In verwachting Ticker

Vanaf welke lengte is een ledikant trouwens niet meer prettig voor een kindje? Ik zit er in principe nog niet op te wachten om Bo in een peuter bedje te leggen, maar ik merk ook , net zoals mini boy, dat zijn lengte parte begint te spelen. Hij moet volgende week weer naar het bureau, maar heb vorige week zelf even gemeten, en hij is ongeveer 90 cm nu (plus minus , kan afwijken naar boven en naar beneden, maar zal niet veel zijn)
Hoe is dta bij jullie gegaan?

liefs woezel