Uit eten met een 1 -jarige

Doen jullie dat weleens? En neem je dan eten mee (potje??) of laat je hem/haar meeten van jullie? Afgelopen weekend waren we weg en wilde wel ergens gaan eten (s’middags of begin vd avond) maar wisten niet goed hoe we dat moesten doen. Zolang er eten is zie ik er geen probleem in, maar als het op is dan wil meneer niet te lang in zijn stoel blijven zitten. Op de grond spelen is dan ook niet echt een optie…

Gr Sandra

wij nemen altijd onze kinderen mee, maar dan ga ik geen 5 sterren restaurant zitten met een 6 gangen diner… dan is het gewoon een eetcafeetje met een daghapje ofzo…
potjes nam ik altijd wel standaard mee, overal is wel een magnetron. Zo’n kindje wil misschien wel net eerder eten dan jullie en gebakken aardappeltje is ie misshien net te klein voor, patatjes daarintegen en stukjes stokbrood om op te sabbelen…

je weet pas of het kan als je het uitprobeert

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Daar heb je gelijk in, je weet het pas als je het hebt geprobeerd.
Volgende week zondag zijn we 2 jaar getrouwd, dan wil ik toch wel iets leuks doen. Misschien een mooie gelegenheid om het te proberen. Oua eten is het net een kliko, dus dan is er vast wel iets naar zijn smaak.

Gr Sandra

ja gewoon doen , wij doen altijd alleen een hoofdgerecht!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Als hij alles lekker vindt zit je sowieso goed. Mijn zoontje vindt het ook leker om te eten. Van kleins af aan hebben we hem meegenomen. Inmiddels is hij 3 en vindt het nog steeds leuk. Natuurlijk geen 3of 4/5-gangen menu’s. Dat kun je een kind niet aandoen. Echter een lekker kindermenu, pannekoek of van jezelf laten meeeten, gaat ongetwijfeld goed. Kinderen vinden het meestal beren interessant. Misschien is het een goed idee om de eerste keer naar een pannekoekhuis te gaan. Dat gaat lekker snel en je ziet meteen wat hij ervan vindt.

Nou, veel succes! Geniet van jullie trouwdag.

Pascale.

P.S.: Vaak is het toch wel mogelijk om een kind rond de tafel te laten spelen. En er zijn natuurlijk ook restaurantjes met speelhoekjes en tafels eromheen.

Gewijzigd door - yannick op 28 Jun 2007 13:43:49

Gewijzigd door - yannick op 28 Jun 2007 13:44:23

Wij hebben het ook wel eens gedaan maar niet heel veel.
Alleen als je buiten kan zitten want vind het nog steeds belachelijk dat je niet lekker rookvrij kan eten met je kind. Laatste keer was op het strand buiten en toen kreeg Tessa een lekker kindermenu patat met appelmoes en ze kreeg daarvoor zelfs kleurplaten met potloden. Maar het eten ging er wel goed in!

Bij het pannekoekenschip in Beverwijk waren we een keer en stond het helemaal blauw met allemaal kindjes. Sorry maar dan zit ik niet lekker met Tessa.

Dus als het volgend jaar rookvrij (1 juli) is ga ik het wel vaker doen.
Ik zou het ook gewoon proberen je weet het inderdaad pas als je het hebt geprobeerd.

Succes en alvast gefeliciteerd met je 2-jarig huwelijksfeest!
Wij zijn dit jaar alweer 3 jaar getrouwd wat gaat het toch hard he!

Hier in de buurt hebben ze een eettentje waar ze ook pannekoeken hebben. Daar willen we ook heengaan. Over het roken heb ik niet eens gedacht. Normaal zoek ik dat ook niet op… Maar als we gaan gaan we toch al op tijd, dan is het misschien zo druk nog niet.

Ja, de tijd gaat echt heel snel, zeker nu met Julian. Een jaar is echt niets…

Gr Sandra

Wij waren afgelopen week een paar dagen weg, en toen zijn wij ook een avondje uit eten gegaan, we wraen voorbereid en hebben hem eerst laten eten nog in het huisje en hebben gewoon danoontje en koekje en speelgoed meegenomen.
Eerst wilde hij alleen op schoot zitten maar toen het eten er was heeft hij netjes in de kinderstoel gezeten met speelgoed en patatjes en een koekje.

En hij eet graag ijs maar kan er niet zo goed tegen dus hebben wij een danoontje gegeven die we zelf hebben meegenomen.

Al met al hebben wij toch zo’n kleine 1,5 a 2 uur lekker kunnen genieten in het restaurant.

Groet Gabriella