Uit eten in noord brabant met een kind van 2

Help lieve mensen,

Met de pinksterdagen voor de deur wil ik manlief en kind verassen met een etentje in een restaurant. Dus ben ik op zoek naar een restaurant in de omgeving van Udenhout waar ook kinderen welkom zijn en lekker kunnen spelen.

Zo hebben we toevallig van het weekend gegeten in een pannekoekhuis in appeltern ('t sprookjeshof) en daar was een aparte speelruimte voor kinderen van alle leeftijden. Ze konden er maar via 1 ingang in of uit! Dat was super voor ons. O.k dat was maar een pannekoekhuisje maar nu ben ik naar iets meer culinairs op zoek.

Hebben jullie tips of trucs voor uit eten met kind (van 2 jaar) in Noord Brabant?
Graag hoor ik ze.

Groetjes van de mama van Sam

gewoon ff google gebruiken
Daar vind je van alles

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

In Tilburg, ongeveer naast het Elisabeth Ziekenhuis het restaurant Etenstijd met een grote indoor-speelruimte voor kinderen. Zie Google voor de website.

Van mensen met kinderen heb ik daar erg goede verhalen over gehoord. Zelf ben ik er nog nooit geweest.

Groetekes, Sje

Ik ben er weleens geweest… is wel leuk maar een echte vreetschuur (onbeperkt eten/reservering vereist). En vind het heel veel herrie voor de kinderen (disco)… Verder vermaken ze de kinderen op een leuke manier met sminken etc. Ook kunnen de oudere kinderen evt achter msn oid (en de ouders natuurlijk achter ikkeben )

Neem een kijkje op de site … het ziet er mooi sjiek uit. Je kan boven en beneden zitten en in de kelder zitten de kinderen.

Gewijzigd door - mini-boy op 27 May 2009 10:02:28

Het ziet er inderdaad heel erg leuk uit.
Ik heb het idee dat het meer voor de wat oudere kinderen is of heb je wel een goed zicht op de kinderen waar ze kunnen spelen?

En anders ga ik wel een keertje kijken of het iets is.

Nee je kan je kindjes absoluut niet zien… maar er is oppas van het restaurant die de kinderen vermaken. Ik zou mijn kindje van 2 niet zomaar daar laten spelen…

Het is leuker om met familie/vrienden oid een keer te gaan waardoor er meerdere kindjes beneden met elkaar kunnen gaan spelen.

Maar het is zeker de moeite en niet extreem duur…

“Dat was maar een pannenkoekhuisje”

Nou ja zeg. Beter Hollandse Culinaire uitspattingen kun je toch niet bedenken?

Onze ervaring is dat het niet uitmaakt in wat voor restaurant je zit.
Een speelhoek lijkt me wel praktisch (zeker op die leeftijd),
maar als het allemaal maar niet uren duurt dan vermaakt zo’n kind zich
echt wel.
Zelf een beetje speelgoed meenemen is natuurlijk altijd een optie.

Hylke is ondertussen al mee geweest naar verschillende reataurants.
Eigenlijk nooit een probleem. Soms alleen zoveel afleiding dat hij
niet veel wilde eten. Maakt ook niet uit welke keuken je hem voorzet

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 27 May 2009 21:40:26

er is vast wel een wokplaza ofzo. Ze hoeven daar niet persee aan tafel te blijven en meestal is er wel een speelhoekje.
Reserveer een tafeltje bij het speelhoekje kan je zelf eten en ook je kindje in de gaten houden.Ook hebben ze wel eens oppas meisjes.

quote:
Wij zijn laatst inderdaad ook bij etenstijd geweest; wonen er op 10min rijden vandaan, maar waren er nog nooit geweest. Maar ik moet je zeggen; het is daar als eerst al gigantisch druk! Inderdaad echt een vreedschuur, en de kwaliteit van het eten is prima, maar niet bijzonder hoor! Dan kun je beter naar van de valk in gilze rijen rijden, maar daar heb alleen een glijbaantje, vlak bij de uitgang; zonder toezicht; dus dat is niet wat je zoekt.. Wat ook leuk is; Het spoor in sprang-capelle, alles gebaseerd op treinen enzo, goed te eten. Enige nadeel daar is, dat de tafeltjes erg op elkaar staan! Dat vinden wij erg ongezellig, je kunt daar precies zien wat de buurman op zijn bord heeft.. Verder i het kinder vermaak super! De kindjes worden (als ze willen) bij jullie tafeltje opgehaald, om te komen spelen, er is dus oppas! Erg leuk! Verder heb je in Waalwijk wokplanet, ook leuk, hebben ze ook een leuke speelruimte; maar daar hebben we onze 2jarige ook nog nooit 'losgelaten' hoor, omdat er gewoonweg veel grote kinderen speelde en ik vertrouwde de oppas niet echt (geen goed gevoel bij..) Pannekoekenbakker in Heusden is ook leuk; gezellig havenstadje! In Wooudrichem heb je de pannekoekenboot; maar je zocht geen pannenkoeken he hihhihi. Verder zou ik het zo eventjes niet weten.. Wij houden ons vente van 2, nog een beetje va niets wetend hahahaha. Hij moet gewoon op zijn stoel blijven zitten, tot iedereen klaar is. Hij mag een klein tasje meenemen, met kleine speeltjes erin, verder neem ik (als reserve) potloden en kleurplaten mee, dus die vermaakt zich prima aan onze etenstafel.

Grtzz

Sowieso vertouw ik het gegeven niet dat om je kind mee te geven aan zón oppas.
Er zijn dan toch altijd te veel kids waar ze zich mee bezig moeten houden!
Niets voor mij
grtz sas

quote:
"Dat was maar een pannenkoekhuisje"

Nou ja zeg. Beter Hollandse Culinaire uitspattingen kun je toch niet bedenken?

Onze ervaring is dat het niet uitmaakt in wat voor restaurant je zit.
Een speelhoek lijkt me wel praktisch (zeker op die leeftijd),
maar als het allemaal maar niet uren duurt dan vermaakt zo’n kind zich
echt wel.
Zelf een beetje speelgoed meenemen is natuurlijk altijd een optie.

Hylke is ondertussen al mee geweest naar verschillende reataurants.
Eigenlijk nooit een probleem. Soms alleen zoveel afleiding dat hij
niet veel wilde eten. Maakt ook niet uit welke keuken je hem voorzet

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 27 May 2009 21:40:26

Nee sorry
Zo bedoel ik het niet, ik heb enorm genoten van de Hollandse Culinaire uitspatting
Het was echt super maar nu wil ik dan weer iets anders en nieuws hahaha

Groetjes

M.

en waar ga je eten ?

quote:
en waar ga je eten ?

Nou met dit weer is er genoeg te vinden waarbij je kindje lekker in een speeltuintje kan spelen dus dat komt helemaal goed.
Vanavond in ieder geval lekker barbequen in eigen tuin met eigen speeldingetjes en opa als entertainment

quote:
quote:
en waar ga je eten ?

Nou met dit weer is er genoeg te vinden waarbij je kindje lekker in een speeltuintje kan spelen dus dat komt helemaal goed.
Vanavond in ieder geval lekker barbequen in eigen tuin met eigen speeldingetjes en opa als entertainment

zo’n restaurant zoek ik ook… waar moeten we ons melden

Het is wel het toppunt … gewoon lekker in je eigen tuin met je eigen fam/kindjes… op je eigen tijd… mmm geen restaurant nodig!!