hoi mama’s
Door alle hectiek en spanningen rondom het ongeluk van mijn vriend en alles wat daarbij kwam kijken ben ik de laatste maanden slechts af en toe online geweest en heb wel eens vragen gesteld, maar weinig gereageerd. Nu wil ik toch even mijn hart luchten. Om een lang verhaal kort te maken heeft het ongeluk ons helaas niet dichter bij elkaar, maar juist verder uit elkaar gedreven. We verwerken dingen op een hele andere manier en er is daardoor een hoop onbegrip en irritatie ontstaan. Wat mij met name zo steekt is dat ik de afgelopen maanden alles, maar dan ook alles aan de kant heb gezet om hem te steunen,voor onze dochter te zorgen en alle andere rompslomp die erbij komt kijken op me te nemen. Om alle huishoudelijke taken nog maar te verzwijgen. Later kwam hij thuis in een ziekenhuisbed. revalidatie, fysio, artsen, alles over de vloer de hele dag, waardoor thuis ook geen thuis meer was en ik nergens meer tot rust kon komen. ik heb dit alles met liefde en ’ plezier’ gedaan. Zoiets doe je gewoon in zo’n situatie. Tenminste, voor mij was dat vanzelfspreken. Maar wat mij nu zo steekt ik nu ik hem nodig had hij er niet voor mij is. Nu het met hem beter gaat ben ik een beetje ingestort zeg maar. Heb gelukkig veel aan gesprekken met psycholoog, maar ik ben gewoon overspannen om het een naam te geven met alles wat daarbij hoor. Hyperventileren, paniekaanvallen, angst, moe etc etc. kortom, de bodem van de put was bereikt. In plaats van dat hij mij nu steunt en voor mij een schouder bied om op te leunen, kreeg ik te horen dat ik me niet aan moest stellen. Hij zag het werkelijk zo. Hij was toch de gene die half dood in het ziekenhuis had gelegen? Wat zeurde ik dan in godsnaam? Dat heeft mij op een of andere manier zo gekwetst dat ik me er niet meer overheen heb kunnen zetten. Al voor het ongeluk ging het niet zo best meer en ik had zo gehoopt dat dit ons weer dichter bij elkaar zou brengen, maar het tegendeel is dus gebleken. Ik heb besloten om bij hem weg te gaan. Hoe moeilijk deze tijd ook al is geweest, ik moet dit doen om zelf er weer bovenop te komen. Ik moet leren voor mezelf te kiezen en voor onze dochter. Maarja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik me op dit moment niet ongelofelijk klote en eenzaam voel zo alleen thuis s avonds met deze lange donkere avonden. Ik weet nu letterlijk wat het betekent wanneer men zegt dat het allemaal even te veel wordt. Het duizelt gewoon voor mijn ogen af en toe, zo vol zit mijn hoofd met emoties en gevoelens en gedachten!
mama1980