Uit een beker drinken?

Gisteren ben ik naar het CB geweest met Maaike en ze groeit goed eigenlijk te goed. Mevrouw weegt nu 10.392 gram en is 72 cm. Nu moet ik stoppen met het pap geven en mag ze een boterham.
Nu vertelde die doos dat ik haar drinken uit een gewone beker moet geven. Sporen ze daar wel, Maaike is pas 7 maanden. Ik ga het proberen maar als het niet lukt is het jammer. Robin dronk tot zijn tweede jaar uit een tuit en heeft helemaal geen tuitlipje waar zij over spraken. Tegenwoordig mag een kind geen kind meer zijn volgens mij.

Groetjes Maartje

" Een kind wordt pas echt groot, als het stopt met vragen waar ze vandaan komt, en weigert te vertellen waar het naartoe gaat…"

Ik vind ook dat ze het belachelijk vroeg al willen leren en ben ook gewoon aldoor mijn eigen weg gegaan. Met 7 maanden hebben ze volgens mij die motoriek nog niet om een beker goed stil vast te houden en dan nog te kunnen gieten ook. Wat heeft het dan voor nut als je steeds zelf de beker moet vasthouden?

Mijn oudste deed het pas vlak voor zijn 3e verjaardag toen hij zijn halfjaar jongere achternichtje wel uit een open beker zag drinken. Mijn jongste zag het al bij mijn oudste en was geloof ik nog geen anderhalf toen ie uit een open beker kon drinken.

Hoi Maartje,

Ik geloof dat je zelfs al vanaf 4 maanden kunt proberen uit een gewone beker te laten drinken.

Bij ons oudste dochtertje was het elke keer een hele toer om haar zonder knoeien te laten drinken, zeker ook omdat je jezelf in allerlei bochten moet wringen om te zien of het drinken niet te snel dat mondje in gaat.

Maar daar hebben wij wat op gevonden wat erg goed werkte. Ik heb bij de Ikea (maar ze zullen ze ongetwijfeld overal wel hebben) transparante plastic bekers gekocht. Zo kon ik van buitenaf goed zien hoe het drinken ging en was het knoeien snel afgelopen.

En verder hebben wij het oefenen met drinken uit een gewone beker gedaan met water in plaats van sap. Als er dan geknoeid werd, zat ons dochtertje niet meteen met plakkerige kleertjes. En drupjes water drogen gewoon wel op.

Ons jongste dochtertje is nu 8 maanden. We hebben met haar nog niet geoefend, maar ik ga daar wel op korte termijn mee beginnen. Zeker met die transparante bekers zie ik daar niet tegenop.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Evianne heeft nooit een tuitbeker gehad, die dronk vanaf een maand of 5 a 6 uit een gewone beker.

Ik kreeg bij Cas ook met 6 maanden het advies om uit een beker te drinken.
Alleen dronk Cas dan dus niet.
Nu drinkt hij uit een tuitbeker en alleen liggend, zittend wil die eigenwijze drol niet drinken.
Ik ga het binnenkort toch wel proberen om hem uit een gewone beker te laten drinken want misschien doet hij dat wel zittend.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Mijn beide dochters hebben nooit uit een tuitbeker gedronken. Bij Kika zijn wel zelfs al met 4 maanden begonnen met gewoon drinken omdat die fles altijd een drama was. We konden geen goede speen voor op de fles vinden en ik was het ineens zo zat dat ik de speen eraf heb gedraaid en de fles zo aan haar mond heb gezet. Hierdoor dronk ze als nel uit een gewone beker. Puck heb ik met een maand of 9 gewoon laten drinken.

Maar ik moet echt wel zeggen dat ik het wel een heel overdreven reactie vind van jouw CB. Dat is wel heel jong om daarmee te starten. En wat dat tuitlipje betreft, Maaike loopt toch niet de hele dag met zo’n ding in haar mond? Dan kan dat heus niet gebeuren… CB’s, zucht, praat me er niet over!!

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Hahaha ik heb het gisteren geprobeerd met een bodempje water en ze liet alles zo uit haar mondje lopen. Ik moest het het als het ware in haar mond kiepen maar mevrouw hielt haar mond open zodat alles er net zo snel weer uitging maar ik denk dat ik het nog ff op de speen houdt want met de tuit kan ze ook nog niet drinken. Over 2 maanden proberen we het nog eens en dan zal het vast en zeker beter gaan. In iedergeval bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Maartje

" Een kind wordt pas echt groot, als het stopt met vragen waar ze vandaan komt, en weigert te vertellen waar het naartoe gaat…"