Uit bed klimmen

Eerst durfde ze niet, maar nu heeft Eva ontdekt hoe ze zelf uit bed kan komen. Met slaapzak en al wurmt ze zich over de ‘reling’ van haar bedje. Gisteren hoorden we haar huilen. Toen we gingen kijken, stond ze gewoon voor haar deur, te wachten tot ze naar buiten kon. Ze was zo klein dat ze eerst niet bij de klink kon, maar nu kan ze daar nét bij. Kortom: Eva kan ‘ontsnappen’ nu! Niet handig. Voorheen bleef ze netjes wachten tot we haar kwamen halen, dat was rond half 8, maar nu staat ze dus zelf op wanneer ze wakker is. Het wordt hier zo allemaal steeds vroeger! Bah.

Hoe voorkom ik dat ze uit bed klimt? Hoe kunnen we haar leren dat ze gewoon in bed moet wachten tot wij haar komen halen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ook dat nog! Misschien zo’n lampje met een timer? Dat je die instelt op bijvoorbeeld 7.00 uur en dat je met haar afspreekt dat ze uit bed mag komen als het lampje aan is? Misschien dat ze er nog net iets te jong voor is, maar anders zou ik het ook niet weten.

Groetjes,
M

Zoiets hebben wij ook met luna, zo’n digitale klok. Als de 7 erop staat mag ze naar ons komen. Mischien is eva daar net te klein voor, probeer het eens.
Vervelend zo voor je rainbow.

Gr Patries

Ik denk dat je het Eva al wel aan kunt leren dat ze moet wachten tot het lampje van de timer aangaat. Nadeel is wel dat het kan dat ze wakker wordt van het lampje als ze nog slaapt. Wij hebben afgesproken dat de onze pas naar ons toe mag komen als het licht op de gang aan gaat. Dit zetten we op zijn vroegst pas om zeven uur aan. Slaapt hij rond die tijd nog, dan laten we de lamp uit tot we horen dat hij wakker is. Hier zijn we rond zijn tweede verjaardag mee begonnen en hij heeft zich maar één keer vergist en ging toen weer netjes terug naar zijn kamer waar hij op zijn bed ging zitten wachten.

Gewoon proberen en haar ook gewoon terug brengen naar haar kamer als ze er toch eerder uitkomt onder het mom van: het lampje is nog niet aan, dus ga nog maar even terug. En als het lampje dan aangaat naar haar toe gaan: kijk, nu is het lampje wel aan en mag je uit bed komen als je wilt.

Geen tips mar zag in je andere topic dat je boven nog geen traphekje hebt, snel aanschaffen nu

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Heeft weinig met leren te maken, maar kan je prbleem wel oplossen: leg binnen haar handbereik zodra ze slaapt wat kleine speelgoedjes of boekjes neer en leg haar uit dat ze daar rustig mee mag spelen als ze wakker wordt. Als ze uitgespeeld is mag ze pappa of mama roepen. Klinkt een stuk fijner dan huilen, bij Nora was dat een kwestie van een paar dagen zeggen voor ze ging slapen: Als je wakker wordt, roep je mama maar (of papa) en ze had het vrij snel door. Eerst was het altijd huilen om te laten weten dat ze eruit wilde.

En inderdaad, een traphekje is ahndig als ze zelf de deur open kan maken, zekr als ze een slaapzak aanheeft, dat loopt niet zo handig op de trap.

Fijn he, onze grote kids??

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik heb helaas ook geen oplossing voor je. Op de dagen dat Tim naar de creche gaat moeten we hem wakker maken. En in het weekend gaat hij er ook zelf uit en komt naar onze kamer. Maar dat is tussen 8 en 9 uur en soms nog later dan 9 uur. Dus ja dan mag het ook wel. Hij komt dan een kus halen en gaat vervolgens lekker met zijn autootjes op zijn kamer spelen. Of hij wil nog even tussen ons in liggen knuffelen en snoezen.

Ik zou idd een traphekje aanschaffen. Deze hebben wij al vanaf dat Tim 1 jaar was en kon lopen. Vraag me af hoe je het anders doet als je boven bent met Eva.
Neem aan dat ze wel eens boven speelt terwijl jij even wat andere dingen aan het doen bent.

Groetjes,
Sandra

Je heb een klokje van Nijntje daar gaan de oogjes van open op de tijd dat jij de wekker zet. Dan mogen ze ook uit bed komen. Dat is leuk voor Eva …

Slaapt ze nu al in een groot bed? Dacht dat ik eigenlijk maar uit jou topic maak ik op dat ze uit de reling klimt? Of is dat op het grote bed?

Er zijn nl kindjes die uit bed gaan klimmen waarmee ze aangeven dat ze dus in een groot bed willen slapen. Als je dan (als ze dit doen) het bed vernieuwt dan vinden ze het weer interresant op lekker te blijven liggen! idee?

Hoelaat gaat ze actie ondernemen?

Is het dan hoogst waarschijnlijk nog donker. Laat ze dit zien. Vertel haar dat alle kindjes nog slapen, en dat Eva dat ook nog even moet doen. Wie weet ? !

Hoi hoi,

misschien 1 of 2 spijlen uit het bedje halen zodat ze er zelf uit kan? Dan kan zi iig niet eruit vallen omdat er nog spijlen zijn die haar tegenhouden als ze slaapt, maar ze hoeft ook niet meer te klimmen en dus kan ze niet eruit vallen. De klink van de deur zou ik omhoog zeggen, voor jezelf misschien ook niet zo handig, maar zo kan Eef er niet meer bij! Verder denk ik dat ze na een paar keer uitleggen wel 's avonds dan in bed blijft en 's ochtends misschien eerst roepen of iets afspreken m.b.t. eruit komen…?

Groetjes Von

Zo’n klokje van Nijntje lijkt me wel wat, aangezien ze Nijntje leuk vindt en misschien wel naar haar ‘luistert’! Ze slaapt in een gewoon bedje sinds een paar maanden en ze kwam er nooit uit. Nu opeens wel. Gisteravond besloot ze tegen tienen dat het wel even mooi was geweest met slapen en toen kwam ze eruit. Ze kan nét niet de deur openen, maar die klink doen we toch maar andersom.

Enne…wij hebben overal traphekjes, maar het hekje boven paste niet en nu hebben we een ander. Ze loopt netjes lanmgs de trap af en weet dat ze niet in de buurt van het trapgat mag komen, maar ja, half slaperig en in een slaapzak staan de zaken er anders voor. We hebben hier al een nieuw hekje, dat moeten we inderdaad snel monteren.

Ze heeft heel veel knuffels in bed en speelde daar eerst ook lief mee. Als ze ons dan hoorde, riep ze ons en zat ze netjes te wachten in bedje tot ze er uit mocht. Maar ze vindt zichzelf nu denk ik opeens groot genoeg om zelf te bepalen wanneer ze op staat! Ze heeft nu weer een aantal nieuwe dingen ontdekt. Zoals hoe leuk het is om haar bord eten op zijn kop op te tafel te zetten als ze genoeg heeft! En dat doet ze op het kdv met haar drinkbeker! Heel irritant. Hier betekent dat meteen GANG, maar een dag later doet ze het gewoon weer opnieuw! Terwijl ze een bloedhekel aan de gang heeft! Verder valt de PPP hier nog alles mee moet ik zeggen…klop, klop, klop.

Die klok van Nijntje heb ik laatst in een of ander tijdschrift gezien. Even googelen, die is heel leuk inderdaad!

Groetjes,
M

Bart Smit heeft ze geloof ik toch?? Die van Nijntje bedoel ik…

Goh meis! das wel heftig… Ik zou om te beginnen een traphekje plaatsen, ik dacht dat je laatst een keer geschreven had dat jullie die nog moesten kopen… verder kun je de klink natuurlijk omhoog doen he? hebben jullie dat al gedaan?
ik heb niet alle reacties gelezen hieronder, maar ik zou persoonlijk wat speelgoed ofzo op haar kamer zetten, en dat je dan tegen haar zegt dat als het lampje aangaat zij eventjes mag gaan spelen, maar wel op haar kamer!
rico heeft een nachtlampje maar ik wilde ook een lampje kopen die je in kunt stellen. die springt aan als jij dat lampje instelt op pak m beet…half 8. dan weet ze op den duur (ook hier betekend dat; herhalen herhalen en nog is herhalen) dat ze dan haar bedje uitmag.
speelgoed wat ze erg leuk vind lokt dan ook om even op haar kamer te blijven tot jouw wekker afloopt.
ik hoop dat je er iets aan hebt maar ik heb hier wel goede verhalen over gehoord. maar niet meteen de eerste keren wonderen verwachten…zij moet dit ooknog doorkrijgen.

Vandaag was Eva pas tegen een uur of 8 wakker! Ik denk dat het toch te maken heeft met het donker zijn 's ochtends? Opeens hoorde we gebonk op haar kamerdeur, was ze er wel uitgegaan, maar ze kon niet weg. Toen zijn we haar gaan halen. Dat bonken maakte wel duidelijk dat ze nu genoeg gespeeld had.

Dit weekend plaatsen we meteen het hekje en verzetten we de klink. Misschien komt er nog zo’n klokje, dat lijkt me wel wat!

Acht uur lijkt me schappelijk!
En dan maar weer afwachten hoe er op een uurtje meer slaap wordt reageerd door onze boefjes zondagochtend! Nijntjeklok klinkt inderdaad wel leuk, trouwens!

Nora was vanochtend om tien voor 6 wakker . Ik had niet op de klok gekeken (heb een stijve nek, hahaha, stom excuus maar goed) en dacht dat het wel half 7 zou zijn. Dus ik heb haar een boekje gegeven, daar vroeg ze ook om. Gelukkig heeft ze het tot kwart voor 7 volgehouden en toen moesten we er toch uit. Bij haar kwam het doordat ze boven haar dekbedje terecht was gekomen en eigenlijk gewoon koud was. Ze heeft dan nog niet door hoe ze er weer onder komt, waarcshijnlijk doordat ze zo gewend is aan het slaapzakje waarin ze het altijd wel lekker warm had… Nou ja, moet ze ook weer leren.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

wat slapen jullie kindjes lekker uit zeg
die van mij zijn standaard om half zes wakker
ik vind zeven uur al een heerlijke tijd dat is uitslapen voor ons
ik ben er inmiddels aan gewend
en doe als hun wakker zijn meestal al een stukje huishouden als ze mak zijn
en lekker tv kijken

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

@Liske, dat is ook de reden dat ik Eva nog in een slaapzak heb. Ik ben bang dat zij ook niet door heeft hoe ze terug onder het dekbed moet en dan krijgt ze het koud. Brr, ben zelf een koukleum, vandaar!

@Buikje, ik zou echt gek worden als het hier elke dag 6 uur zou zijn! Ik kan echt NIET tegen vroeg op staan. Vanochtend zat ik met Max om 06.45 uur beneden en dat vind ik echt vreselijk, zeker nu het zo donker is nog. Maar het went wel, dat is waar!

Fijn dat Eva vandaag rond 8 uur wakker werd, dat is idd een betere tijd.

@buikje, wat heftig lijkt me dat, iedere dag half 6. Als het zo is dan is het niet anders, maar hoop stiekem dat de 2e bij ons net zo’n slaapkop is als Tim. Die wordt ergens tussen 8 en 9 uur wakker en soms nog wel iets later.

Groetjes,
Sandra

Ja zag vandaag die klokjes van Nijntje bij Bart Smit. Wel ruim 30 euro … :open_mouth: