Uit bed halen?

hoi meiden,

even een vraagje,

mijn dochter (7 weken) slaapt soms een half uurtje en is dan wakker.
ze is dan nog niet uitgerust, moet ik ze er dan uit halen of laten liggen dan gaat ze wel huilen als ik ze laat liggen.

ik vindt dit zo moeilijk he.

hopelijk hebben jullie tips.

groetjes Gytha

moeilijk he je weet niet waarom ze huilt natuurlijk
ik zou haar zeker niet gaan aan wennen om haar op te pakken als ze huilt dit hebben ze namelijk heel snel in de gaten en dan is gezellig bij mamma zitten knuffelen natuurlijk veel leuker ,maar zeven weekjes is ook nog er jong en weet ik niet of ze het al zo snel in de gaten uknnen hebben,meschien heeft ze nog honger en moet je haar iets meer in de fles doen ,meschien last van krampjes ?

Dat is idd moeilijk jah. Als ze gaat huilen zou ik ze wel troosten, ze is nog zo klein. En dat verwennen, ik weet het ook niet hoor, de één zegt dit, de ander dat. Gewoon je gevoel volgen, als jij je er prettiger bij voelt om ze eruit te halen moet je dat gewoon doen!

Gr Sandra

Daniël slaapt maar heel weinig. Ongeveer 3 kwartier tussen elke voeding! Dan gaat hij ook huilen, dus haal ik hem uit bed en leg hem in de box of wipper of op de arm of we gaan wandelen. Ik denk dat je ze nog niet kunt verwennen trouwens, maar je hebt ook gewoon kindjes die weinig slapen. Is wel eens jammer, maar goed…
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou ze gaapt dan en is erg moe, slaapt dan zowat op mijn arm als ik ze dan terug leg is het weer huilen. moet ik ze dan laten liggen ?? wat doen jullie in die situaties?? honger heeft ze niet voeding is al verhoogd en als ze honger heeft zoekt ze en zuigt ze op haar handje dat doet ze dan niet.

alle tips zijn welkom

groetjes gytha

Toen Joël en Elsa zo klein waren liet ik ze gewoon in bed.
Ik aaide dan over hoofdje en buikje tot ze weer rustig waren en in slaap vielen.
Behalve als het echt brullen was dan pakte (en pak nog steeds) ze gewoon op.

Gedoe soms die ukkies in slaap krijgen…

groetjes mirjam

Dat herken ik wel, op je arm/schoot bijna in slaap vallen en terug in bed weer hard gaan huilen. Later kwam ik erachter dat dat met een sprongetje te maken heeft, dan willen ze graag bij de moeder zijn en zijn ze ook aanhankelijker. Maar wanneer het eerste sprongetje is weet ik niet, of dat al met 7 weken kan zijn??

Gr Sandra

Ik laat Jeske altijd liggen tot het tijd is… Tenzij ze erg hard huilt, wat meestal betekent dat ze op haar buik gedraaid is, maar niet meer terug kan…
Met 7 weken is er inderdaad een sprongetje… Dus het komt allemaal wel weer goed…

Hoi Gytha,

bij Zoë was het zuigbehoefte dus ik ben lang heen en weer gelopen om de speen terug in haar mond te stoppen, hoe meer moe ze was hoe eerder die eruit viel.
Ik haalde haar alleen uit bed als ze echt krijste en dan nog bleef ik met haar op de arm in de slaapkamer, ff troosten en terug in bed. Dit was een tip van de wijkverpleegkundige. Zoë hielt zichzelf nl. ook makkelijk uit haar slaap door veel te bewegen. Maar als ze zo klein zijn, is er bijna altijd wel iets aan de hand, ik zou haar dus niet zomaar door laten brullen, in ieder geval ff troosten, al is het maar door ff naast haar bedje te gaan zitten oid.

Succes!
Inge

Hoi Thamar en Gytha,

ben ik ook weer! Volgens mij ligt het niet altijd aan hoe wij handelen. Thamar ik heb Zoë ook nooit laten krijsen en die kon er ook wat van, toch sliep/slaapt ze altijd hartstikke goed door, dus volgens mij kun je niet veel meer dan gewoon afwachten wat jou kindje doet.
Wel nog 1 idee: Zoë wilde bij mijn moeder nooit slapen, altijd krijsen, toen heb ik het bedje verzet en sindsdien slaapt ze ook daar als een roos! Nu geloof ik niet zo in van die wichelroede types etc. maar misschien was het toch een waterader?? Waar het ook aan ligt, het hielp!

Groetjes,
Inge

dit herken ik ook inge,

bij schoonmoeder niet willen slapen en ze zei verzet het bedje eens want het kan een waterrader zijn waar het nu staat. ik dacht ach zal wel.
maar verzette het campingbedje en ze sliep meteen. maar niet altijd

fijn om te horen dat ik niet alleen dat probleem heb

groetjes gytha

Wij hebben Cas nooit laten huilen. Ik heb het wel eens geprobeerd maar daar werd ik helemaal gestresst van. Die stress zorgt er volgens mij alleen nog maar meer voor dat ze gaan huilen, want ze voelen hun ouders gevoel volgens mij echt wel. Cas slaapt nu goed, van 20:30 tot 08:00 uur. Wat wij wel altijd hebben gedaan is op zijn kamer blijven. Als hij 's avonds naar bed ging/gaat, kwamen/ komen we nooit meer met hem van de kamer (die zelfde avond dan he). Als hij blijft huilen proberen we hem eerst in bed te troosten en als dit echt niet lukt pakken we hem op. Maar de deur van de slaapkamer is dan altijd dicht en we gaan de kamer niet af. Bij Cas helpt het momenteel heel goed om hem lachend in bed te leggen. We brengen hem om 20:00 naar bed en meestal zijn we dan tot 20:30 bezig en dan slaapt hij (door).

Succes
Ellen

vannavond wederom huilen in bed (krijssen) na een uurtje slapen. ze was nog moe heb ze gerust gesteld maar niet eruit gehaald is toen zelf weer in slaap gevallen.zo wel tot 3 keer toe.
maar overdag sliep ze vandaag goed!!
dit werkt niet altijd soms dan blijft ze krijssen maar ik ben bang als ik ze eruit haal dat ze eraan gewend raakt.

groetjes Gytha

iik denk echter wel dat ze had zo vroeg al in de gaten kunnen hebben maar dan denk ik eerder het verschil tussen alleen in bed of lekker knus bij mamma op de arm,
ik zelf kan der vrij goed tegen als delano huilt en bij benita kon ik dat ook heel goed,
benita heeft dan echter wel ook nooit problemen gehad met slapen,op de vaste periodes na waar ik dus ook heel strikt en consequent ben geweest ,en daar nooit aan toe gegeven heb,alleen als het onweert komt ze tot bij ons maar dat vind ik niet erg,ze weet wel ook heel goed dat het de volgende dag weer mooi in har eigen bed is

Hallo Gytha, mijn dochtertje is inmiddels alweer 11 maanden, maar ik herken het helemaal!
Ze vond het altijd heel erg gezellig en knus om bij mij te liggen, dat heb ik de eerste week ook gedaan, maar daarna heb ik haar (met veel moeite en pijn) laten liggen…
(ze zeggen) dat je kind al dingen doorkrijgt als ze 6 weken zijn…
Echt verwennen zal het niet zijn, als ze zo jong zijn, maar die kleintjes zijn slimmer dan dat wij allemaal in de gaten hebben!!

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken… Ik heb mijn dochtertje dus gewoon laten liggen en viel dan ook vanzelf (na een kwartiertje krijsen) gewoon in slaap en ik moet zeggen dat ik nu een ideaal kind heb!
Huilt (bijna) nooit, alleen als ze zich stoot of valt (logisch) en ze jengelt als ze honger of dorst heeft…
Als ik haar nu in de box zet, blijft ze daar ook gewoon lekker alleen spelen en kan ik lekker me dingen doen…

Veel succes ermee!!

Nicole & Noa

Hoi Thamar, Ja Noa krijste echt hard!! Ik zat met kromme tenen en zweet handen beneden op de bank, maar na een week doorzetten was het ook echt over!!

De eerste week na haar geboorte, heb ik haar tussen ons ingelegd, omdat ze niet in haar eigen bedje wou slapen…
Maar ik sliep toen niet vast, want je bent toch bang dat je op haar draait en Noa vond het wel erg gezellig worden, haha…
Dus het is gewoon even doorzetten en op je tanden bijten en concequent zijn!!

Als ze na een kwartier nog zó hard krijst, dan kan je er even naartoe gaan en gerust stellen, maar niet uit bed halen!!

Het duurt een paar dagen, tot een week, maar ik heb echt een ideaal kind nu!!

Succes meis!!

Nicole & Noa

fijn om te horen!! lieke gaat ook meteen krijssen en gaat hier ook erg van zweten heb ze vannavond laten huilen heeft een half uur gehuild en valt dan in slaap maar is ook snel weer wakker. misschien toch even doorzetten dan.

groetjes gytha

Ja het is echt heel moeilijk in het begin, ik weet er alles van!! Maar je moet echt doorzetten!! Kinderen zijn echt slimmer dan dat wij in de gaten hebben…

Noa deed ook altijd krijsen en heel erg zweten, is gewoon van zn eigen op winden en druk maken… Kan geen kwaad

Succes!!

Nicole & Noa

en wat deed jij als ze na een kwartier weer wakker schoot?
en deed ze het ook in de kinderwagen? lieke wel is dan moe en kan niet slapne met als gevolg huilen krijssen in de kinderwagen niet om te hebben!!

fijn wat steun en fijn om te horen dat het bij jou hielp!
stelt me weer wat gerust en geeft weer moed!

groetjes Gytha

Ik liet haar gewoon liggen… Op een gegeven moment worden ze echt wel uitgeput dat ze echt niet meer kunnen…
Maar nu weet Lieke nog van, oh als ik huil dan komt mama wel…

In de wandelwagen huilde ze soms, niet vaak…

Maar heeft ze een speen of duimt ze?
Want Noa duimt namelijk en ik merk dat als ze moe word, dat ze dan haar duim in der mond doet…
Baby’s krijgen rust door ergens op te zuigen… Misschien dat dat helpt?

Toen Noa net geboren was, deed ze nog niet duimen en een speen wou ze niet en toen zoog ze altijd op mijn pink…

En een vriendin van mij heeft ook een kleine en de eerste vier maanden was die kleine heel onrustig, slecht slapen enzo, tot ze haar duim ontdekte en dat was echt een wereld van verschil…

Misschien dat je daar wat mee kan doen??

Nicole & Noa