hoelang laten julie tussen het avond eten en de laatste fles?
2dagen in de week moet ik werken en kan ze pas tussen 6en half7 eten andere dag is het 5half 6.ze krijgt normaal rond 8haar laatste fles sins kort ze ging er steets vroeger om vragen en dan gaat ze lekker slapen tot de volgende morgen…
ik heb het idee dat ik haar zo vol prop aan het einde van de dag
ik ben toch maar over gestapt op 3 flesjes ik weet niet iedereen was het er mee eens ma het gaat veel beter zo…
7/8uur fles 2107
10 fruit
12/13uur fles 2107
15/16uur water diksap soms wat fruit
17/18 groente
20uur fles 21072schepjes rijstebloem
Tyd tussen avond eten en laatste fles?
Ik vind 3 flessen voor iemand van 4 maanden persoonlijk heel weinig. Wij moesten Tim met 4 maanden nog steeds wakker maken voor zijn 5e fles. Ondanks dat hij al bovenin de groeicurve zat. Maar goed Tim kreeg toen dus nog een 5e fles om 23.00 uur. Toen die fles eraf was kreeg hij zijn laatste fles om 19.30 uur. Bij Tim maakte het niet uit of je hem direct na zijn groente gaf of na 1,5 uur. Hij dronk hem altijd leeg. Maar ik liet er meestal wel een uur a 1,5 uur tussen.
Groetjes,
Sandra
Femke, ik zie dat je uit belgië komt, maar vermoed dat je dicht bij de grens woont, want je eetschema is duidelijk Nederlands.
Noa drinkt maar 2 volle flessen van 210 +7 meer en nog 2 kleintjes van 90+3 na haar fruit en groente, want in belgië is dit geen bijvoeding maar volledige maaltijd.
Ik zou me dus geen zorgen maken over die drie flessen.
Hoi Femke,
Ik zou me ook niet druk maken om die 3 flessen. Ik weet dat Demi toen, met 5 maanden, ook zo’n moeite had met 4 flessen. Ik heb toen heel snel de fles van 16.00 uur laten vervallen.
Ik laat best veel tijd tussen Demi zijn warme hap en z’n laatste fles… Hij krijgt ongeveer om 17.00 uur zijn groente en om 19.00 uur zijn fles pas. Ik weet niet of dit goed is, maar voor Demi werkt het goed!

ja het is jou keus natuurlijk ik vind 3 flessen eerlijk gezegt ook een beetje weinig. misschien als je je schema iets aanpast dat het wel lukt maar dat is aan jou.
ik gaf in die tijd om:
7 uur 1ste fles 165 cc
09:30 fruit
11 uur fles 165 cc
3 uur fles 165 cc
6 uur warme hap
8 uur papfles 175 cc

Bij morgan zit er een half uur tot een uur tussen. Ligt een beetje aan hoe laat ze avond eten heeft en hoe moe ze is en wel of niet douchen die dag.
Groetjes,
Michèle

Van wie is het kindje??
Dus? Dan maak je toch zelf wel uit wat je geeft en hoeveel!?
Als het zo goed gaat zou ik het gewoon zo laten.
Ik weet niet meer hoeveel tijd er tussen het eten en de laatste fles.
Hier hebben ze heel lang de laatste fles gekregen, soms een kwartier na het eten en een andere keer zat er 2 uur tussen.
Gewijzigd door - Jolan op 22 Jul 2009 15:00:38
bij nell ging het als volgt (en is nog steeds zo)
6u30-7u 210 ml 7 schepjes
9u-9u30 yoghurtje voor haar leeftijd
11u-11u30 300gr groenten
16u 250 fruit
19u-19u30 210 ml 7 schepjes
als nell naar opvang gaat krijgt ze om 9u flesje van 120ml meer wil ze niet
dus je ziet het gaat best goed zo ze heeft geen honger is zeer tevreden slaapt goed door. ik zou zeggen als jouw meisje het zo best vindt en ze voelt zich er goed bij wie ben jij dan om het weer overhoop te gooien alshetware. nell zit perfect in haar curves ze zit er zelfs serieus bovenuit en pediater zegt ook dat als ze tevreden is er geen zorgen hoeven te zijn
René zijn schema ziet er als volgt uit
07.00-08.00 uur 180 ml flesvoeding met 3 scheppen pap
09.00-09.30 uur fruithap
11.00-12.00 uur 210 ml fles
15.00-16.00 uur 210 ml fles
18.00 uur groente
19.00-19.30 uur 210 ml fles
daarna in bad en slapen maar tot de volgende ochtend
groetjes van sabrina en rené
Gewijzigd door - sabrinamunne op 22 Jul 2009 21:44:50
ruben krijgt rond 4 zijn warme hap en rond 8 zijn laatste fles…en dit gaat
prima…
3 flessen vind ik ook wat weinig, maar als het goed gaat en ze groeit goed…houden zo!
groetjes!
karin

groeien gaat vanzelf ze zit overal boven de lijntjes
nou dan zijn die 2uurtjes toch genoeg ertussen!
@sophie: dacht pas vanaf 6maanden dat ze het niet meer telde als bij voeding…
op de berijdingswijzer staat 5-6maanden 3x210+7 en groente fruit
hangt er vanaf hoe goed je kindje eet en groeit. Als ze al snel 200g groenten en 200 fruit eten, hoeft die fles niet en is het dus een maaltijd. Als je kindje niet heel veel weegt en niet graag veel groenten en fruit eet, dan is het maar bijvoeding tot zes maand.
Hier op het cb zeiden ze: naar twee flessen gaan is het doel, dus geen flesjes bijgeven als ze goed eet.
En toen was ze net vier maanden oud! Vind dit zelf een beetje vroeg, daarom dat ik ook maar 125g aanbied en flesje bijgeef, want ze drinkt ze zo graag. En tegen dat ze zes maand is, opvoeren naar 200g en flesje weg.
ze krijgt ook 125 gr (zelf gemaakt) deze week wil ze wel nog steets meer als haar bortje leeg is heb vandaag 200gr gedaan en dat eet ze ook op…
ze vind eten zo leuk het liefst doet ze het zelf en dan is ze net een groente monstertje
laat het verlopig lekker zoals het nu gaat ze doet het goed en als ze honger heeft hoor ik haar wel…
bedankt voor de tips!