Twijfel voorbij Bedankt!

Hoi iedereen

Bedankt voor alle reacties…

Ik heb een paar dagen heel erg in twijfel gezeten van wat ga ik doen stoppen met bv of door…

Ik gister na de prenatal ik denk ik ga stoppen alle spullen gekocht voor fv…
Zit ik s avonds de kleine te voeden besefte ik toch dat ik er nog niet klaar voor ben…

En dat ik niet de enige ben met bv en slapeloze nachten…

Waar ik inderdaad erg mee zat van heb ik voldoende…
Hij is erg afgeleid dus krijgt hij voldoende binnen…
En vooral s nachts omdat hij om de drie uur komt echt voor eten…

Toch als ik alles tegenover erlkaar zet ben ik er nog niet klaar mee het is nog veelste mooi zo n kleintje die bij je drinkt…

Dit wou ik even zeggen heb van iedereen zo goed advies gekregen en ik besefte dat ik niet de enige ben met deze problemen…

Groetjes Day mama van Vinn-jay Dylano

BV geven aan je kleintje, doe je maar 1 x, stop je ermee dan is het voorbij. Bij de eerste kan BV je nogal wat grijze haren geven, maar ik was er trots op dat we het toch zo goed hebben gedaan achteraf. Dit resulteerde er dan ook in dat nr 2 hier een jaar BV heeft gehad ( die wilde ook niet anders hoor echt een manneke). Doe datgene waar jij je het prettigste bij voelt, dit kan BV of fles zijn. Ga er een beetje vanuit dat je lichaam precies weet wat en hoeveel je kleintje nodig heeft bij BV tenzij er speciale factoren zijn zoals stress of ziekte ed.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hey Day,

Niet zo raar hoor dat je twijfelt “heb ik wel genoeg” Je ziet immers niet wat er in gaat, er zitten geen maatstreepjes op je borsten en geen kijkglaasje in het buikje van je kind. Maar… je ziet wel wat er uit komt! Daar kan je behoorlijk veel aan aflezen, gecombineerd met de groei van je kindje en hoe je kindje reageert (helder en alert)

Tijdens regeldagen, spurtjes, stressdagen, reageert je zoontje anders dan anders… zal misschien vaker willen drinken, misschien korter en ongeduriger, misschien juist langer… alles is mogelijk. Maar als je goed op de plasluiers let, kan je zien of er voldoende in komt. Voedingswaarde is ook gewoon goed (tenzij je fikse overproductie hebt en je zoon je borst niet leeg kan krijgen… dan kan het zijn dat er meer voormelk dan achtermelk naar binnen komt, maar dat merk je echt wel!)

Probeer gewoon op verzoek te voeden, bij ons hielp het om onze dochters juist niet wakker te maken voor een late avondvoeding, door hun wakker te maken verstoorden wij hun eigen ritme en kwamen ze vaker… Mochten ze blijven slapen, lieten ze vanzelf (duurt even) meer tijd tussen de nachtvoedingen.

Het is even kijken wat voor jullie het beste werkt, ieder kind is anders, iedere moeder is anders…

Groetjes Nynke

Hoi,

BV is geweldig toch!
ik snap het echt dat je soms onzeker wordt en dat sommige mensen dan komen met:heb je nog wel genoeg voeding?
zolang je baby het goed doet met groeien en plasluiers e.d is er niks aan de hand.
lekker van genieten is mijn idee

succes meid

gr diana