Twijfel over een tweede kindje

hallo iedereen,
wij hebben een dochter die net 1 is geworden een schat van een kind, zo makkelijk. mijn man wil graag ene tweede kindje. ik twijfel daar nog heel erg over.
is er iemand die 2kinderen heeft en mij een idee kan geven hoe dat is met nog een kleintje erbij?? ik ben nl altijd enig kind geweest en ben zo bang als we een tweede krijgen dat we ze niet alles kunnen bieden later wat ze nodig hebben !!!
hoop wat ervaringen te kunnen lezen
groetje saartje

[img]http://lb1f.lilypie.com/VE0rp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

ik heb ook heel lang getwijfeld.jamaica was al bijna 6 toen de tweede kwam.het voordeel vond ik dat jamaica al naar school ging,zodat ik de aandacht wat kon verdelen.maar toen dochter 2 8 maanden was,bleek ik weer zwanger te zijn,van dochter 3,en dat was op dat moment echt een grote schok.
je kunt van tevoren nooit weten hoe het loopt.misschien wil je toch een tweede,en lukt het niet.of je krijgt een surprise-baby.
en stel je voor dat je alles goed voor elkaar denkt te hebben voor een tweede,ook financieel,en je wordt zwanger,en je man raakt bijvoorbeeld zijn baan kwijt.
je kunt gewoon niet alles plannen.

Wij vinden het heerlijk met twee kinderen! Natuurlijk heb je het wel drukker en wij hebben echt twee super meiden. Anna is erg beschermend over Nora en Nora vindt Anna helemaal haar voorbeeld. Het zijn super zussen!

Maar wat Sann ook zegt, elk gezin is anders en je MOET niets. Je moet er zelf wel achter staan. Wel fijn dat je man aangeeft dat hij nog eentje erbij wil. Dat is wel postitief. Heb je in ieder geval veel steun aan. Wij hebben eigenlijk de natuur zijn gang laten gaan en helemaal niets gepland. Komt het dan komt het, komt het niet dan komt het niet. Dat was ons motto.

In ieder geval succes!! Ook met klussen

Hallo allemaal,

Ik zou ook graag een tweede kindje willen. We hebben een zoon van 14 maanden en we denken aan een tweede. Het enige waar we over twijfelen is of we het financieel wel kunnen? Wie heeft er tips of ervaringen?

Groetjes

jolanda

hoi jolanda
dat hebben wij dus ook
jade is nu bijna 14 maanden
fijn om even ervaringen te lezen op het forum

[img]http://lb1f.lilypie.com/VE0rp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Ik vind 2 makkelijker dan 1. Niet het eerste jaar natuurlijk, maar uiteindelijk hebben ze zoveel aan elkaar dat ik er me niet steeds meer mee hoef te bemoeien. Onze 2 zijn erg hecht met elkaar en ze schelen 2 jaar en 2 maanden in leeftijd. Laatst was de oudste ( 7 jaar ) uit logeren en ons manneke ( 5 jaar ) miste zijn zusje best wel. Dus s`ochtends belden we haar op en o o o dat telefoongesprek van die 2 onderling…WAANZINNIG gewoon. Zo aandoenlijk als de een de ander vraagt of ze wel lekker heeft geslapen en of het kamertje wel tof was en er ook mooie knuffels waren. Ze eindigden uiteindelijk het telefoongesprek met een onwijs dikke kus en daar hadden wij geen hand in. Ineens bekroop me het gevoel dat ik hoop dat ze onderling zo blijven. Want ik hoop als moekes natuurlijk dat deze 2 ook een hechte band hebben met elkaar als wij ouders dit leven achter ons zullen laten. Alleen al daarom is het tof dat ze samen zijn. Als wij gaan zullen ze niet alleen zijn. Iemand die hetzelfde thuis had als jij met alles wat daarbij hoort enz enz… lekker om dan later nog over te kletsen samen.
En rijk ben ik ook niet, soms is het zelfs best lastig. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk, maar ik denk dat er best een mouw aan te passen valt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hier lopen er 4 rond en ik merk hier ook wel dat de oudste 2 wel aan elkaar hangen. Maar waar 1 of 2 kunnen eten kunnen er ook meer eten.

maar je moet zelf wel er een goed gevoel erbij hebben en ook achter je keuze staan. want jah je moet straks niet hebben dat je zwanger bent en je hebt er spijt van.

christa dat zei ik ook altijd waar er 1 kan eten eten er ook twee maar dat gaatniet op aan andere zaken zoals scholen (stel ze kiezen voor andere scholen dat betekend andere boeken) kleding jongetje meisje andere smaken andere stylen etc etc
voor de echte kindertijd ben ik het met je eens maar hoe groter ze worden hoe duurder.
oke de kinderbijslag gaat ook omhoog maar daar red je het ook niet van hoor.
wij zijn ook niet bepaald rijk we redden het allemaal wel maar echte uitsapattingen doen we niet

echt ik tot aan de dag van gister wilde ik er dolgraag nog een vierde bij maar dat iedee heb ik laten varen en dat ging dan niet om t geld maar je hebt het wel nodig

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hallo,

Daar ben ik weer.
Nou heb ik mijn man eindelijk zo ver dat hij een tweede wil en nou vraag ik elke keer wanneer ik mijn spiraaltje eruit zal laten halen en dan zegt hij weet ik niet. Dat schiet natuurlijk niet op. En als ik dan zeg dat ik dan gewoon een afspraak maak word hij boos. Ik word er een beetje gek van. Ik wil zo graag een tweede maar hij weet het allemaal niet. Hij zit gewoon het meeste met het geld. Wie heeft er tips??

Groetjes Jolanda

jolanda

Wij hebben altijd gezegd dat we er twee wilde, en dan als de 1e 2 zou zijn dan zouden we voor nummer 2 gaan. Nou hebben we die plannen een beetje bijgesteld omdat het bij ons kwa bevalling en herstel een beetje anders liep en nu hebben we gezegd na de bruiloft volgend jaar gaan we weer eens kijken. Ik zeg bewust kijken omdat ik wel wil, maar ik heb suikerziekte aan mijn zwangerschap over gehouden en dan wordt weer zwanger worden iets technischer. Dus wij zijn nu even van wie nu leeft nu komt zeg maar en volgend jaar kijken we weer verder. En als het ons niet meer gegeven is dan hebben we daar vrede mee, We hebben een prachtige dochter.

Groetjes,

Michèle

Zolang hij er niet uit is, is het jammer voor jou maar je moet er toch echt met zijn tweeen achterstaan en als ik het zo lees is je man er nog niet aan toe.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, ik sluit me bij Michelle aan. Blijkbaar heeft je man reden (misschien dus wel de financiële kant?) om te twijfelen. Dan denk ik dat het nu een ‘nee’ is. Dat wil niet zeggen dat dat zo blijft natuurlijk! Zet anders een op een rij wat jullie financieel kunnen, misschien valt het wel mee en denkt je man er dan later toch anders over? Je moet er wel echt samen achter staan vind ik.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ook ik sluit me bij Michele aan, ook je man moet er wel achter staan. Doet hij dat niet en heb je toch een tweede, dan sta je er straks misschien helemaal alleen voor! Een vriendin van mij heeft toen zij en tweede wilde en haar vriend niet ‘per ongeluk’ de pil vergeten, 2 maanden lang! Zij is dus nu een alleenstaande moeder met 2 dochters…

Geniet van je kindje, en laat je man rustig wennen aan het idee van een tweede kindje…

Succes!

nee ze (Saartje) schrijft dat haar man juist wel een tweede wil maar dat zij twijfelt !

Hier wil manlief absoluut geen tweede, al voor ik zwanger werd van Dion zei hij; één kindje !
Aan de ene kant vind ik het jammer maar aan de andere kant ook weer niet, ik werk 4 dagen (is financieel nodig) mijn man werkt ook 4 en heeft een papadag, als we er een tweede bij zouden krijgen wordt het financieel wel zwaarder want als je allebei werkt en voor opvang moet zorgen … kunnen sommige wel zeggen ach ze worden vanzelf groot en waar er één kan eten kunnen er ook wel twee eten maar als je een dagje uit wil of op vakantie of als die kids naar school gaan en de boeken moeten worden aangeschaft, veel financiele lasten worden gewoon het dubbelen.

Maar dat zijn allemaal practische zaken, de keuze moet goed voelen en geen spijt achter af.

Ik sluit me bij de keuze van mijn man aan omdat ik het moederschap best zwaar vind in combinati met een drukke baan en ons manneke is een schatje maar altijd zo aanwezig en vraagt veel aandacht, maar ja als er een tweede is zal dat minder zijn (met uitzondering van de eertste jaren) omdat ze dan met elkaar kunnen spelen, maar ik heb al gezegt dat wij niet moeilijk gaan doen over vriendjes laten spelen bij ons thuis en logeerpartijtjes enzo. voor alles is wel iets te zeggen.

Er zijn volwassen mensen die enig kind zijn die iets gemist hebben en graag een broer of zus hadden willen hebben en er zijn er die het prima vinden zo en heel erg gelukkig zijn.
Zelf heb ik me vaak alleen gevoeld toen ik klein was (ik heb een broer maar die is gehandicapt en had veel aandacht en zorg nodig, en ik liep er altijd maar een beetje tussendoor)

Zelf heb ik wel eens het gevoel dat het niet sociaal wenselijk is dat je maar 1 kind hebt … balachelijk maar goed daar trek ik me niets van aan.

Ik ben helemaal happy, alleen ben ik bang dat als Dion straks ouder wordt hij gaat vragen naar en brortje of zusje … oeps wat ga ik dan zeggen. En ik hoop maar dat hij later ook een ginnetje krijgt want alleen is zo alleen.
Ik wil een leuke lieve moeder zijn die aandacht kan geven aan haar kind en met 2 kan ik dat gewoon niet dat is me te druk en ben ik geen leuke moeder meer en geen leuke echtgenoot collega enz.
Ik moet in eertse insantie gelukkig zijn, ik heb genoeg liefd voor 2 kids maar het gaat te koste van mezelf.

Ik zit dit te schrijven en ik snap het zelf haast niet meer hahahahahahah het komt er denk ik op neer dat je de keus voor een tweede met je hart maakt het moet een oergevoel zijn denk ik en bij twijfel NIET doen.

Ja ik weet ook wel dat ik gelukkig moet zijn met onze zoon en dat ben ik ook echt! Het is echt een schat van een kereltje. Ik had ook altijd gedacht als je 1 gezond kind hebt mag je blij zijn, maar het gevoel voor een tweede is zo sterk! Dat had ik nooit verwacht. En dan denk ik ooit wat ben ik toch een trut dat ik er elke dag weer over begin tegen mijn man. Hij weet het allemaal nog niet en ik wil zoooo graag! Komen er echt zoveel kosten bij voor een tweede? Ik heb wel een beetje zitten kijken wat we over houden per maand maar mijn man is een beetje bang dag we nergens meer naar toe kunnen en ik denk dat dat wel mee valt.

Groetjes

jolanda

Buiten het kamertje is een tweede net zo duur. Je hebt nu jongenskleertjes waarschijnlijk en als het meisje word dan moet het ook weer kleertjes aan Kosten van school net zo duur als bij eentje. Het is gewoon dubbelop in principe. Er zullen echt wel dingen zijn die je door kunt schuiven maar niet alles.
Ik zou het niet willen dat mijn tweede alles van de oudste moest gebruiken enzo.

Liefs Michelle

Hey

Ik werk 18 uur in een supermarkt en mijn man is hovenier. Ik heb al zitten kijken om er s avonds werk bij te doen of om een omscholing te gaan doen. Maar ik weet het niet. Werk voor s avonds vinden valt niet mee. Ik kan overdag niet meer werken want heb niet meer oppas. Heeft er iemand misschien een tip?

Groetjes

jolanda

Hallo,

Gisteren avond zei mijn man ineens zullen we voor een tweede gaan? En ik wist niet wat ik hoorde. Ik zei ja alleen als je het echt wil en er goed over na hebt gedacht. Hij zei dat hij dat gedaan had en dat hij het echt wil. Joepie ben helemaal blij. Heb net meteen de dokter gebelt om mijn spiraaltje eruit te laten halen. Kan vrijdag komen.

Groetjes

jolanda

Wat super dat je man dit heeft aangegeven en er helemaal achterstaat.

Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Fijn dat hij er nu ook voor wilt gaan Succes met klussen

Liefs Michelle