Twijfel familie kwestie

ik ga niet teveel in details treden maar heb wel veel twijfel waar ik graag onafhankelijke advies over zou willen

sommige van jullie weten dat ik al jaren geen contact met mijn moeder heb en dat ik dat eigelijk wel prima vind.
kijk er zijn momenten waarop je graag meer familie zou willen hebben zoals op feestdagen enzo maar over het algemeen vind ik het goed zoals het is.
nu was ik onlangs jarig en toen belde ze ineens om me te feliciteren, zo uit het niks, ik heb dr aan gehoord maar voelde er niets bij.
zij wild het graag goed maken en beweerd te veranderd zijn maar ja of ik dat moet geloven…
ze wilt graag het contact herstellen en daar ligt dus nu juist de twijfel want ik heb nu twee kids in de leeftijd alles bewust mee te maken en als dan blijkt dat ze niet verandert is wat leg ik mijn kids dan uit?? ze weten niet beter dan dat ze 1 oma hebben die ver weg woont en die spreken ze regelmatig via skype.

vandaag kreeg ik ook een kerstkaart van mijn moeder en mijn oudste vroeg dan gelijk hoe heet jou moeder en waar woont ze en waarom hebben wij geen contact met haar etc etc , ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om hem uit te leggen dat ze ons erg gekwets heeft in de jaren waar hij nog een kleintje was
er zijn zoveel dingen gebeurd die ik opzich allang verwerkt heb en naast me neer gelegd heb maar ik weet niet of ik er zin in heb om dat allemaal naar boven te halen door het contact met haar te herstellen.

ik moet nu ook aan mijn kids denken.

ze heeft me gevraagd om er over na te denken en het in januarie te laten weten maar ik kom er tot op heden niet uit.
vandaar dat ik jullie om neutrale meningen.
mijn man vind dat ik de keus moet maken en hij staat hoe dan ook achter me.

wat zouden jullie doen? het een kans geven of het laten liggen en verder gaan zoals ik de afgelopen 8 jaar heb gedaan

before you judge me, try hard to love me

Tja…lastig. Jij moet denk ik voor jezelf afwegen of je in staat bent om wéér met een teleurstelling om te gaan, mocht ze toch níet veranderd blijken te zijn. Als je denkt dat je dat kan, dan loont het misschien de moeite om te proberen het contact te herstellen. Niet geschoten is in dat geval altijd mis, toch? Als je vindt dat het prima is zoals het nu is en je denkt dat je weer helemaal van slag zult raken van een nieuwe teleurstelling, dan lijkt het me niet goed om het te proberen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben het met Mriek eens, ben je in staat om je te wapenen tegen weer een teleurstelling, zo nee dan niet doen. Je hebt vrede met de situatie, za ja vraag je af of je het dan echt wil. Ik raad je wel aan om je moeder eerst te zien en te spreken zonder je kinderen er verder in te betrekken. Zodat als het op niks uit loopt zij geen teleurstelling hebben. Als ze oud genoeg zijn om het te begrijpen kun je het altijd nog uitleggen als ze niet veranderd is, maar weet eerst zeker dat ze het waard is om oma te worden en oma te zijn.

Groetjes,

Michèle

Hier een beetje dezelfde situatie… mijn man heeft al jaren (nog voordat hij mij leerde kennen bijna 12 jaar geleden) geen contact meer met zijn moeder. Toen de jongste geboren was en ik erg ziek was, heeft zijn moeder hem eens een e-mailtje gestuurd met een heel verhaal en de vraag om het contact te herstellen. Hij heeft besloten om het niet te doen… Ik begreep dat niet, dat hij dat zo deed, want ik heb een supergoede band met mijn moeder. Maar het is zijn keuze geweest en ik sta achter hem…

ik zou ook eerst goed te raden gaan bij jezelf, heb ik zin om weer een teleurstelling te krijgen (de situatie die jij hebt met je moeder heb ik met me oma… en nu ze een achterkleinkind heeft… ist ook anders, maar voor mij hetzelfde, sommige mensen veranderen niet ) maar goed, sommige wel… misschien kan je eerst proberen jullie contact te herstellen , en pas op een later ogenblik je kids erbij te halen…
geef het ff de tijd, totdat je weet dat ze echt veranderd is, en dan kan je nog altijd kijken wat je ermee doet, wat betreft de kids

Ik herken het zeker, alleen is mij niet gevraagd dit contact te herstellen en ook ik vind dit prima zo. Ik denk dat je eerst voor alleen je eigen na moet gaan of je dit wilt. Mocht jij dit graag willen zorg dan dat het eerst alleen om jullie 2 draait. Zo kun je de kinderen er nog even buiten houden totdat je denkt dat het wel goed gaat komen. Dan kun je ze er nog altijd bij betrekken verder. Daarbij moet het eerst tussen jullie goed zitten en niet dat je dadelijk een bijzaak bent omdat oma lekker gaat oma` en en daarbij over het hoofd ziet dat er eerst iets anders hersteld moet worden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

meiden onwijs bedankt voor jullie lieve reacties.

ik denk indd dat als er een nieuw contact komt dat ik de kids er een tijdje buiten ga houden als het dan weer mis loopt hebben zij er geen last van.

ik dacht al bij me zelf als ik geen kids had gehad dan had ik de gok wel genomen maar nu ligt alles drie keer ingewikkelder in elkaar.

maar ander de andere kant heb ik er weinig zin in maar voel ik me wel weer schuldig dat ik haar in de kou laat staan en ze is ook de jongste niet meer en lijdt aan reuma dus kan wel een extra handje gebruiken.

nog erg dubbel allemaal maar ik laat jullie lieve reactie´s even op me in werken en hopelijk komt er een goede keuze uit voort

before you judge me, try hard to love me

Succes met je ingewikkelde beslissing.

Groetjes,
M

Ja, is ook erg lastig. Het is jouw afweging en wat je mee kunt nemen in die afweging is onze mening.

Mn man heeft geen contact meer met zijn vader. Wat hij wel mooi verwoordde toen zn vader contact wilde na Noors geboorte was: Je kunt niet de maaltijd overslaan en wel van het toetje genieten. We zijn wel langs geweest maar het heeft niet tot echt contact geleid.

In elk geval eerst het echt tussen jou en je moeder houden en misschien voor jezelf een soort lijst opstellen met wat je wel en niet wilt, wat er wat jou betreft belangrijk is in het contact en wat dealbreakers zijn. daarna zou ik zeggen: probeer het, want misschien dat je het anders als een gemiste kans ziet later.

Succes met je keuze. En niet vergeten, het is echt JOUW keuze!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers