Tweestrijd

Sinds er afgelopen maand die testen zijn gedaan en er een kans was dat er geen kinderen meer zouden komen ben ik eens goed na gaan denken. Ik bedoel op dat moment wilde gingen we uit van het ergste voor het geval dat zeg maar.
Ook heeft Mervin wel eens gevraagd of ik een tweede zwangerschap nog wel zou zien zitten en als ik niet meer wilde hij daar vrede mee zou hebben.

Nou zit ik sinds die tijd een beetje in een tweestrijd. Als een klein babytje zie dan denk ik wel ah wat lief en wat schattig en kriebelt het allemaal wel, maar als ik dan denk aan wat er allemaal weer bij komt kijken dan denk ik AHHHHHH niet weer. Ik zit een beetje met het wel de lusten niet de lasten gevoel.

Nou is mij bevalling en kraamtijd niet echt over rozen gegaan en ik merk met die suiker dan ik gewoon goed op mezelf moet letten. Zoals nu ook, deze maand met het voetbal is het best een paar keer goed laat geworden en ik ben heel moe en zo. Dan vraag ik me wel eens af moet ik het allemaal nog wel een keer doen. Zo is zo willen we het komend jaar er niet aan beginnen met het ook op niet zwanger willen trouwen. Maar dan zijn we een jaar verder, ik ben een jaar ouder (oke ik ben niet bagger oud, al voel ik me soms wel zo) zwanger worden kan een stuk lastiger worden en is risicovoller nu.

Ik weet dat jullie niets kunnen beslissen, maar ik moet toch even mijn ei kwijt. Ik heb het er een beetje met Mervin over gehad. Dat ik er nu zo ie zo niet aan moet denken. Hij blijft er steeds bij dat het mijn beslissing moet zijn, maar ja dat geeft mij ook een beetje het gevoel hem misschien teleur te stellen terwijl hij altijd roept dat als het niet meer gebeurd hij heeft wat hij wil. Een mooie gezonde dochter. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Groetjes,

Michèle

“gewooon” proberen het even helemaal van je af te zetten tot je getrouwd ben. Dan bne je een jaar verder en weet j misschien wel heel duidelijk wat je wel en niet wilt.
En zoals ik van Mervin begrijp vind hij als er een tweede komt goed , maar als er die niet komt ook
Lijkt makkelijk gezegd van hem natuurlijk maar ik denk dat je wat dat betrefd iets verder moet kijken. Hij houdt van je en wil jou graag gezond zien. Dus daarom legt hij die beslissing bij jou. Ik denk als je diep in zijn hart kijkt, dat hij het zo wel goed vind.Nu weet hij en jij wat jij nog kunt en wt je mag en niet mag.
Maar hij wil jou wensen ook niet in de weg staan.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik vind het lastig om je hierin te adviseren. Zoals je weet willen wij heel graag een 2e. Dus ja is het voor mij moeilijk om te adviseren wat je wel of niet moet doen. Maar ik vind het advies van Michelle wel een goede. Wacht in ieder geval tot je getrouwd bent. Dan ben je alweer even verder en wie weet dat je dan beter kunt beoordelen of je er aan toe bent voor een 2e te gaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

@ Bakmamma, eh ik heb er 96 uur over gedaan en uit eindelijk een keizersnee en heb 8 weken met een huilend kind gezeten.

Enne ik wou dat floridix hielp, maar bij mij komt het echt door mijn suikerziekte, daarom is het nu allemaal moelijker.

@ Sandra en Michelle, denk dat jullie wel gelijk hebben al ga ik het er wel eens even goed met Mervin over hebben want ik wil wel weten wat hij nou echt graag wil. Wat michelle zegt ik weet wat ik nu kan en niet wat er kan komen, wel weten we dat alles op hem neerkomt als het met mij even niet gaat. Maar misschien moet ik het even los laten inderdaad.

Groetjes,

Michèle

Nee die kans extreem klein. Als ik nou een mega overgewicht had gehad was er nog een kans met afvallen, maar ik hoefde maar een heel klein beetje af te vallen dus nee ik kom er niet meer vanaf. Ik behoor tot het kleine percentage bij wie zwangerschapssuiker niet meer over gegaan is.

Groetjes,

Michèle

Moeilijk hoor. Ik snap hoe je je voelt, ik voel me namelijk hetzelfde over wel of niet een tweede. Ik denk inderdaad dat de tijd z’n werk laten doen goed is en jullie na jullie huwelijk maar eens verder moeten kijken. En als je van Mervin zou horen ‘wat mij betreft is het goed zo’, dan zou dat natuurlijk ook al schelen.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Dat is ook lastig, het is en grote beslissing en je kunt (helaas?) niet in de toekomst kijken hoe het je allemaal vergaat of de zwangerschap en bevalling meevallen of juist niet, hoe je kindje slaapt, hoe Morgan reageert.

Zwanger worden voor jullie trouwdag is niet de bedoeling, dus inderdaad de beslissing uitstellen tot erna. Er kan een hoop veranderen in die tijd, dus waarom jezelf nu al vastleggen? Misschien kan het tegen die tijd ook helpen om je voorstellen hoe je zou voelen als Mervin zou zeggen: Ik wil echt geen tweede of het tegenovergestelde, zo kan je je gevoel ook een beetje duidelijker naar boven krijgen.

Maar ik zou me inderdaad eerst lekker focussen op de trouwdag en daar lekker van genieten.

liefs