hoi, ik heb een tweeling vaN anderhalf jaar en een zoontje van bijna 3 jaar.ik heb een probleem:mijn zoontje van 3 jaar heeft alltijd in mij bed geslapen en sinds een paar weken moet hij in zijn eigen bed slapen maar hij word elke nacht 10 keer wakker en mijn tweeling heb ik vanaf de geboorte gelijk in bed gezet en die slapen wel door. en ze slapen alle drie in 1 kamer.ik wil graag weten hoe jullie dta doen naar bed brengen,dag ritme eten geven enz gr linda
Tweeling zoon van3jaar
Welkom!!
Hier een moeder van een tweeling die volgende week 3 jaar worden.
Wat ik heb gedaan? Gewoon altijd in bed gelegt. Mijn vriend is met +/- 6weken een paar keer in de nacht bij de meiden geweest en daarna sliepen ze door.
Maar in mijn ogen is een baby in dag/nachtritme krijgen veel makkelijker dan een peuter van 3jaar.
In mijn ogen ben je de fout in gegaan om hem bij jullie in bed te nemen. Ik denk dat je nu niet anders kan dan doorzetten. Hem zeker niet meer bij jullie in bed nemen, als hij wakker word, huild ect troosten en in zijn eigen bed laten slapen. Het liefst nog niet eens uit bed halen.
Neem een vast ritueel voor het slapen en pas dat desnoods toe als hij snachts wakker word. Geef hem ook zeker geen eten of drinken want dan went hij daar weer aan waarna hij daarvoor snachts wakker word.
Je kunt hem wel een fijne knuffel geven waar hij tegen aan kan liggen (ipv jou of je man)
Het zal even heeeeel vermoeiend worden, maar ben consiquent, houd vol en laat hem in zijn eigen bedje. Het kan 1 week duren, misschien ook wel 3 weken, maar hij zal leren dat hij in zijn eigen bedje moet slapen.
Tja, ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je je kindje niet gelijk in zijn eigen bed hebt laten slapen. Nu kun je het slaapritueel waar je normaal gesproken in het begin mee start, helemaal opnieuw gaan invoeren. En inderdaad, met een peuter zal dat net even wat moeilijker gaan dan met een baby lijkt mij…
Je zult waarschijnlijk even net iets meer geduld en volharding moeten hebben
Succes.
Groetjes Bianca