Tweeling 6.5 maanden doorslapen in eigen bed

Hallo

Wij hebben een tweeling van 6.5 maand oud.
En we hebben een klein probleempje s´nachts.
Ze krijgen de laatste fles om 7 uur en slapen dan door tot 4 uur.
Daarna zijn ze wakker en slapen dan alleen nog naast ons in bed verder tot 7 uur.
Als ik ze een speentje geef in hun eigen bed vallen ze wel weer in slaap maar zijn ze na een half uur weer wakker en dat gaat dan zo door tot 7 uur.
Als ze wakker worden dan huilen ze niet en ze hebben ook geen honger ze gaan gewoon liggen brabbelen en maken elkaar dan wakker.
Misschien heeft iemand nog tips wat ik kan doen om ze in hun eigen bedje te laten doorslapen.

Groetjes
Sabrina

Hoi Sabrina,

Allereerst, welkom op de site.

Wat een ongewone tijdstippen voor kindjes van die leeftijd: 7 uur de fles en dan 's ochtends om 4 uur weer. Is die avondfles niet te rekken naar iets later zodat ze 's ochtends ook later wakker worden?

Langzaamaan zodanig rekken 's avonds dat de eerste fles 's ochtends om 7 uur is in plaats van om 4 uur. Dan is je probleem opgelost.

Groetekes, Sje

nee ze krijgen gewoon om 7 uur s´ochtends de fles.
Maar om 4 uur s´nachts zijn ze wakker!
En dan krijgen ze geen fles.
Dan slapen ze altijd bij ons in bed verder en ik wil graag dat ze in hun eigen bed doorslapen. Maar dat willen ze niet.

Groetjes
Sabrina

S.NIHIN

dat vind ik toch knap

om 7 uur ochtends de fles ik neem aan dat je avonds bedoelt?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

19.00 uur s´avonds laatste fles en de eerste om 07.00 uur S´ochtends
Maar probleem is niet de fles .
Maar dat ze om 4 uur wakker zijn en niet in hun eigen bed willen doorslapen maar bij ons in bed!!!

hmm gewoon gezellig laten kletsen? misschien vallen ze dan vanzelf weer in slaap.
Straks zijn ze het echt gewend om bij jou in bed te liggen en dan willen ze niet anders meer…dan zit je met een ander probleem.

Lucas wordt bijna iedere nacht wel wakker (dat is al zijn leventje lang zo). Meestal rond een uur of 3 à 4 en kletst dan tot ongeveer een uur of 6. Zolang hij kletst laat ik hem lekker kletsen en valt hij vanzelf wel in slaap. Wij nemen hem absoluut niet in bed, want dat is wel erg gezellig natuurlijk.
Als hij gaat huilen ga ik naar hem toe…speen in zijn mond, doekje en hondje lekker bij hem…nog eens toedekken…zeggen dat hij moet slapen en weglopen. Hij is nu zo gewend daaraan dat hij vanzelf weer in slaap valt. Daar is wel de nodige inspanning voor nodig geweest natuurlijk dat krijg je niet zo maar voor elkaar. Want ook hij ging na een half uur weer huilen, maar de aanhouder wint.

Succes!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

het is vervelend, moeten ze op 1 kamertje? of heb je ook de mogelijkheid om misschien ze uit elkaar te halen en dan erachter te komen welke dochter het is die wakker word om 4 uur nachts…en dat je dan er misschien iets aan kan doen?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”