Tweede stap naar groot bed

Binnenkort krijgt Nora een meegroeibed. Ze moet plaats gaan maken voor haar toekomstige zusje en op haar nieuwe kamer komt ook een ‘groot’ bed. We hebben het bed nog niet gekocht en ze slapt ook nog in haar oude kamertje. De planning is december. dan heeft ze ruim twee maanden voordat haar oude kamertje gebruikt gaat worden door haar zusje. (Alleen de commode en de stoel, het wiegje staat waarschijnlijk eerst nog een half jaar op onze slaapkamer)

Maar goed. Geen nieuw bedje nog dus… Maar wel al een behoorlijke buik bij mama en elke keer die diepe buiging met die 14? kilo in mn armen begon ik toch redelijk te voelen. Nora’s ledikant heeft de mogelijkheid 1 zijkant te vervangen door een laagstuk, dus ze kan nu zelf in- en uitstappen. Ze noemt het een open bed! Ze was er heel blij mee en is net tegen alle verwachting in heel rustig gaan slapen en niet eens gaan spoken! Ik ben nog een keer bij haar gaan kijken en ze lag heerlijk.

Stiekum toch wel benieuwd hoe ik haar morgenochtend vind!

Ach… terwijl ik de laatste zin typ, horen we een boem en een heel zielig huiltje… Toch uit bed gevallen! Ze is wel snel weer gaan slapen. IK heb haar extra stevig ingestopt.

Hoe zijn jullie ervaringen met ontwennen aan het ledikant?

Liefs!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/jDhSp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdm.lilypie.com/dqucp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Gewijzigd door - Liske op 20 Oct 2010 08:59:42

Hoi Liske,

Ik heb nog geen ervaring…ga even mee lezen met je topic.

Gr

Ik ga ook meelezen want ga dit binnenkort ook met Minke proberen

Sorry, ik heb geen tips voor je. Tim ligt sinds begin september in een junior autobed en hij slaapt er heerlijk in. En blijft er ook keurig in liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ik lees ook mee, want we willen hem binnenkort ook in een bed laten slapen.
Gisteren wilde hij voor het eerst onder een dekbedje liggen… Ik had er ook een leuk spelletje van gemaakt… knuffel eronder… en toen wilde hij ook in ene…
(normaal gooit hij de dekens aan de kant).
dus was ik erg blij.

Leuk hoor al die meelezers

Goed, Hylke had eerst gewoon een ledikant,
en daar heeft papa een keer een zijkant uitgehaald,
en vervangen wat planken.

Die planken zijn nodig om de rest bij elkaar te houden
En zorgen meteen voor een randje langs het matras,
zodat meneer er niet uit kon rollen.

Dat was stap 1 naar een groot bed.

De volgende stap was met z’n allen een bed gaan kopen.
In de winkel (die zweedse meubelboer) was het meteen al goed,
we vonden m alle drie erg leuk.

Dus, mee naar huis, en in elkaar gezet in zijn nieuwe kamer.
Meneer natuurlijk meehelpen!!

Toch wilde hij nog een paar dagen in zijn oude bed slapen.
Kwam wel goed uit, want dan konden we de rest van de nieuwe
kamer nog een beetje inrichten.
Na een week, of bijna 2 ofzo, gaf hij zelf aan nu toch in het nieuwe
bed te willen slapen.
(In de tussentijd wel steeds naar kijken, op klimmen enzo)

En dat ging vanaf nacht 1 gewoon helemaal goed.
OK, in een paar maanden tijd drie keer uit bed gerold,
Nou ja, meer gegleden, met dekbed in al.
Vloerkleedje ervoor, dan komt het niet zo hard aan

M.

Nou, Nora is ook vannacht 1 keer uit bed gevallen, maar sliep gewoon door! Het is maar heel laag omdat het nog niet een echt bed is. Ik denk dat we dit nog even aanhouden, inderdaad met een vloerkleedje er onder, Marsel. We hebben ook een Ikea bedje op het oog. Volgens mij dezelfde al Rainbow voor Eva heeft. Maar het is inderdaad wel leuk als ze direct haar nieuwe bed in haar nieuwe kamer heeft. En dat duurt nog even. Misschien wel een goed plan om hem eerst op te zetten en dat ze er dan aan kan wennen.

Tot nog toe gaat het eigenlijk hartstikke goed de overgang. Had verwacht dat ze zou gaan spoken, maar dat doet ze helemaal niet. Alleen even wennen met omrollen dus!

Dus voor de meelezers: Gewoon de eerste stap gaan zetten en kijke hoe ze reageren!

Liefs!

Idd Liske, niet denken, gewoon doen hahaha! Toen Nikki in een ander bed ging hebben we heel de kamer opgeknapt en dat was een mega-verrassing voor haar. Er stond ineens een groot bed en het ledikant was weg! Ze is er de eerste dag 1 keer uitgevallen en daarna nooit meer!!! Ze sliep gelijk in een groot bed. Wel een grappig gezicht zo’n klein meisje in zo’n groot bed. Ze sliep in het ledikant overigens alleen in een slaapzak (net als Lisa nu), maar in het grote bed onder een deken, ook geen probleem!!

Nou, na een week (ofzo…) zonder vallen uit haar zijkantloze ledikant, hebben we de tweede stap ingezet.

We zijn gister (zonder Nora) naar de Ikea geweest en hebben haar nieuwe bedje, matras, beddengoed gekocht. Haar nieuwe bedje komt in haar volgende kamer pas, maar we hebben wel vannacht haar slaapzak omgeruild voor een dekbedje en kussentje. Ze was er echt heel erg blij mee, en kon niet wachten om naar bed te gaan. na wat gekletst viel ze lekker in slaap. Helaas werd ze om twee uur wakker en heeft ons een uur lang geroepen. Na 2 keer kijken wist ik zeker dat er niets aan de hand was, dus maar laten roepen. Uiteindelijk viel ze in slaap en werd ze vanochtend een uurtje later wakker.

Ze is er niet uit geweest dus ik ben allang trots op haar! Noodgedwongen (dikke buik, nog wachten op de volgende kamer en wel al onder het dekbedje willen) doen we het stap voor stap, maar Nora ondergaat het allemaal redelijk probleemloos. Logisch dat ze wat moet wennen natuurlijk.

In december gaat ze in haar volgende kamer en dan dus in het meegroeibedje. Ik ben trots op onze grote meid!

Liefs!

Goed hoor, van Nora! Hopelijk gaat het straks in december net zo vlekkeloos

Groetjes,
M

Knap van Nora hoor. Wij willen Rens z’n nieuwe kamer na de feestdagen gaan opknappen en dan hoop ik ook dat het goed gaat in een gewoon bed. Je zou ook tijdelijk even een matras naast haar bedje kunnen leggen zodat ze niet zo hard valt of een paar tuistoelkussens oid.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers