Hallo,
Mijn man en ik hebben een lieve zoon van 1 jaar. Graag zouden we nog een tweede kindje willen als dat ons gegund is. Nu horen we vaak dat een tweede makkelijker is, omdat je al in een bepaalde routine zit. Waar loop je tegenaan of wat zijn juist de positieve kanten van twee kinderen redelijk kort op elkaar? Mijn man gaat volgend jaar naast zijn werk weer studeren waardoor hij door de week erg laat thuis is en nu vragen we ons af of het niet te zwaar zal zijn. Vooral vlak na de bevalling. Bij ons zoontje hadden we wel een kraamhulp, maar geen mantelzorg. Heeft iemand hier ervaring mee? Ondanks onze bezorgdheid willen we toch gaan voor een tweede, maar we willen net als ieder ander wel het beste voor onze kinderen.
Jes
Tweede kindje
Ons zoontje is ook net 1 geworden en wij willen ook graag een broertje/zusje erbij . Zelf heb ik zoiets van we zien het wel. Ze zeggen dat de overgang van 1 naar 2 groter is dan 0 naar 1, maar je moet het toch zelf ervaren, En het ene kind is het andere niet. Antwoorden op je vragen heb ik dus niet…
Gr Sandra
En iedereen ervaart het dus ook anders…
Als ik jouw verhaal zo lees Christine, dan heb ik helemaal zoiets van laat maar komen! Omdat wij boven maar 2 slaapkamers hebben gaan willen we zelf naar de zolder gaan en onze oudste naar onze sl.kamer. Maar eerst nog zwanger zien te worden… als dat (idd) ons gegund is. En dan kunnen we altijd nog kijken voor een eventuele andere kinderwagen en kinderbed.
Gr Sandra
de overgang van 0 naar 1 vond ik ook groter dan van 1 naar 2
helemaal als er zo kort tussen zit , je weet alles nog precies en je bent zelf gewoon een stuk makkerlijker!!! je weet wat er ongeveer komen gaat
ik vond het ook heel gezellig twee kinderen
dus ik hoop dat het jullie gegund is en dat je straks mag genieten van een tweede kleine opdonder (waar je net zo verliefd op bent als een eerste!!!)
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd
Tussen onze twee dochters zit 21 maanden. Het heeft voor- en nadelen om twee kindjes dicht op elkaar te hebben. De voordelen zijn dat ze straks lekker samen kunnen spelen en echt iets aan elkaar hebben, ook is het fijn dat de oudste nog een middagslaapje doet, zodat je dan even je handen vrij hebt.
Het nadeel is dat het enorm druk is (ja, het is echt twee keer zo druk!). Zeker omdat je oudste net in de peuterpuberteit zit. Ik vind dat je met een tweede kindje gemakkelijker omgaat, omdat je het wiel niet opnieuw uit hoeft te vinden. Ook merk ik dat Julia gemakkelijker even in de box blijft liggen. Maar een tweede kindje kan ook iets mankeren, zoals bij ons… Ze heeft eerst iets niet goed gehad in het nekje, toen drie weken lang spruw en nu een voedselallergie. Allemaal geen dingen die super ernstig zijn gelukkig, maar je hebt wel veel extra zorgen en aandacht nodig voor haar. Het vraagt dan veel van jezelf.
Maar als ik de keuze opnieuw mocht maken, dan zou ik weer kiezen voor twee kindjes dicht op elkaar hoor! Mijn meiden zijn geweldig en met de tijd zal het (hopelijk) alleen maar gemakkelijker worden.
Groetjes, Sandra
ik vind een tweede erbij ook niet zo moeilijk
was wel ff wennen in het begin vooral omdat de oudste hier al vier is en dus naar school gaat,maar goed ook dat went en daar heb ik mijn weg in gevonden,
en net zoals gezegd je bent wat makkelijker met een tweede,en je weet hoe en wat ,nu moet ik wel ook zeggen dat delano echt heel makkelijk is en vrijwel alles wel goed vind (gelukkig)
anouk nelissen
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties. We hebben vandaag te horen gekregen dat we in verwachting zijn van een tweeling! En inderdaad we zien wel hoe het gaat lopen. We zijn natuurlijk erg blij maar ook overrompeld. Dubbel feest dus over 7 maanden.
gefeliciteerd met jullie zwangerschap en geniet ervan!!
groetjes Gytha mama van Lieke
Hoi Jes,
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Na je berichtje van 26 mei heb je niet lang meer getwijfeld, want als je over 7 maanden een tweeling verwacht (7 weken na 26 mei), dan had je op 26 mei eigenlijk al zwanger moeten zijn.
Groetekes, Sje
Gefeliciteerd hoor!!! Leuk!!
En dan zelfs een tweeling .
Wanneer ben je uitgerekend? Ik ben ook zwanger en ben rond 17 Februari uitgerekend, dan is Julian 21 mnd oud.
Gr Sandra