Tweede kindje veel makkelijker

Wij zijn helemaal verbaasd, ons tweede kindje is veeeeeeeeel makkelijker.
Joyce huilde heel veel zonder dat we wisten waarom maar Amy huilt zelden en als ze huilt weten we waarom. Dan heeft ze honger of een vieze luier of is moe.
Ik moet dan ook zeggen dat ik nu veel meer geniet. Je hoeft maar naar Amy te kijken of ze lacht al naar je. Amy kan ook wel een uur lang naar een poppetje graaien en zichzelf vermaken. Ze zeggen vaak dat een tweede kindje veel makkelijker is maar voor ons geldt dat ook echt zo. Hebben jullie dat ook zo ervaren ?

Hoi Miranda,

ik heb pas 1 kindje, maar Zoë is hetzelfde zoals jij Amy beschrijft dus misschien heeft ze gewoon een ander karakter, dat kan natuurlijk ook

Groetjes,
Inge

Ja dat kan natuurlijk ook. Zelf dacht ik dat het ook te maken kan hebben omdat je anders met een tweede kindje omgaat. Joyce pakte we altijd gelijk op als ze huilde. Bij Amy gaat dat simpelweg gewoon niet altijd omdat we het een stuk drukker hebben. Dat bedoelde ik meer eigenlijk Inge. Van zou Amy minder huilen omdat het toch geen effect heeft ? Tuurlijk heeft een kindje een eigen karakter maar Joyce vraagt enorm veel aandacht. En ik vraag me af of we haar zelf zo gevormd hebben ?

hoi hoi

ik heb nu 1 kindje van 9 maanden, maar zij is (bijna) een modelkind. Hartstikke rustig en lief. Huilt alleen als er iet is.
ben wel heel erg bang dat als we een tweede krijgen dat die dan het tegenovergestelde ervan is. dat hoor je namelijk vaker. maar goed wie dan leeft die dan zorgt.
maar lekker toch zo’n kindje dat tevreden is. geniet er maar lekker van (doe ik ook haha)

groetjes angela

Gewijzigd door - mama van Elize op 18 Oct 2007 10:01:55

Na jullie reacties gelezen te hebben denk ik dan toch dat het met karakter te maken heb. Was er nieuwsgierig naar. Bedankt voor jullie reacties.

Hier was dat ook zo, Milan is vele malen makkelijker dan Demi, nu nog steeds overigens
Ik denk dat het aan het karakter ligt, Demi heeft veel meer temperament dan Milan, Milan kan zich sneller ergens bij neerleggen, en accepteerd het beter als iets niet kan en waarom enzo.

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 19 Oct 2007 08:55:12

Jeske is een wisselvallig meiske…
De ene keer is ze ontzettend makkelijk, de andere keer juist niet…
Maar goed, ik ben zelf ook wel zo, dus ik weet waar het aan ligt, hahaha…
Ik heb er ook meer begrip voor dan Arno… (die zit regelmatig met de handen in het haar, terwijl ik er gewoon rustig onder blijf)…

De oudste was heel erg makkelijk! De middelste iets minder makkelijk, en de derde…

zucht heel erg moeilijk. Voorbeeldje?
-niemand kan hem een fles geven, behalve ik
-niemand kan hem in bed leggen, behalve ik
-hij kan niet bij vreemde of bekende (bv mijn moeder die hier veel is) als ik even wegmoet, moord en brand schreeuwd hij, al vanaf de geboorte.

Ik kan nog een hoop opsommen, maar doe ik niet :smiley:

Ach, ben er nu aan gewent.

nou kan me voorstellen dat dat niet altijd even leuk is.
maar het heeft ook wel wat als je kindje alleen jou wil.

ik moet nog even uitvogelen wie er makkenlijker is!
Luca was een heel makkelijk kind. Helaas nu even in een wenperiode met zijn broertje erbij, dus af en toe echt een draakje!!! Had ik niet van te voren bedacht!
Tot nu toe vind ik thije iets makkelijker, qua slapen dan, meer doettie
nog niet . Al zie ik ook overeenkomsten, ze vechten allebei tegen hun slaap!! Eigenwijsjes…

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Ik vermoed dat zijn gedrag zo is gekomen omdat ik heel wat stress heb gehad in de laatste periode van de zwangerschap. Tuurlijk si het ook wel speciaal hoor, maar als mijn moeder hier is, kan ik bij wijze van niet naar de wc, hij wordt echt hysterisch!! Bij mijn man heeft hij het overigens stukken minder, gelukkig, maar goed, zoveel is hij niet thuis (werkt in buitenland). Zowiezo vond ik de eerste periode hierdoor behoorlijk heftig, omdat we er nog 2 hebben rondlopen. Maar die waren gelukkig behoorlijk zelfstandig.

ehm alle drie makkelijk… vraag maar effe aan Astrid en Daan, die kennen baby alexander nu ook en kunnen ontkennen of bevestigen dat ie makkelijk is!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ja hihi Alexander was de slagroom op de taart zei je ooit eens.
Toen overwoog ik toch wel eventjes om voor een derde te gaan Kim

hier was de 2e ook veel en veel makkelijker

wist niet wat me overkwam toen ik een keer de was boven ging halen en er geen baby huilde hihiih

kon zelfs me huissie doen zonder dat er gehuild werd gewoon eng was dat

ze huilde alleen als ze honger had of een krampje meer niet

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik kan nog niet zeggen hoe de tweede is, maar in ieder geval is onze eerste reuze makkelijk! Een hele rustig baby, maar kan af en toe ook wel eens een off-day hebben.

Gelukkig slaapt ze al vanaf 6,5 week door, dus dat is helemaal makkelijk!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.