Tweede kindje na veel twijfel

hallo allemaal, ik zal me meteen even voorstellen, ik ben een mama van 37 jaar en in het trotse bezit van een zoon van 4,5. Ik ben snel zwanger geraakt maar de zwangerschap zelf werd geheel overschaduwd doordat mijn vriend ontslagen werd en we in een nare situatie kwamen. Daardoor heb ik er niet van kunnen genieten, en ook de eerste tijd na de bevalling was het niet fijn, we wisten allebei zeker dat het bij 1 kindje zou blijven. Ook de jaren daarna vonden we het wel goed zo. Doordat ik een paniekstoornis heb is mijn leven niet altijd over rozen gegaan en ben ik mezelf nogal eens tegengekomen. Nu is onze zoon inmiddels 4,5 en het afgelopen jaar is er veel gebeurd in mijn leven. Mijn moeder is afgelopen jaar overleden en mede daardoor ben ik me nog veel bewuster geworden van het feit dat ik ouder wordt. Met enige regelmaat heb ik mijn vriend gevraagd of hij nog een kindje wildde zijn antwoord was dan steeds ik weet het nog niet zeker.
Zelf zei ik ook altijd dat het zo goed was, dan hoefdde ik er ook niet echt over na te denken. Maar nu is toch die knop weer aan het omgaan. Ik ben bijna 38 en als we het nog willen dan moeten/mogen we er toch wel aan beginnen. We hebben het idd heel goed nu maar als ik eraan denk om nog 1x zwanger te zijn, en er dan super van te gaan genieten dan wordt ik zo blij van binnen. Ik had dit zelf niet gedacht nog te zullen voelen maar het is echt zo. Als ik kijk hoeveel ik van mijn zoontje houd, dat is zo veel en er is nog zoveel liefde voor nog een kindje .
Ik kan er niet nog een paar jaar over denken… de klok tikt te snel door. Bovendien is het ook nog maar de vraag of we nog een kindje mogen krijgen dit is ook niet altijd vanzelfsprekend
Groetjes Meike

Gewijzigd door - snuitemuis op 10 Jul 2009 21:26:27

Hoi

Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Bij mij zit er 7 jaar tussen mijn 2 dochters en gelukkig heb ik niet zoveel meegemaakt als jij maar ik wist ook zeker dat het er maar bij 1 zou blijven. Ik heb me ook niet goed gevoeld zeker het eerst jaar na de bevalling voelde ik me vreselijk rot.

Maar opeens kwam toch het gevoel (had ook met mijn leeftijd te maken ik was toen 35 jaar) dat een 2de best wel leuk zou zijn. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en ik was heel snel zwanger van Nanik.

Nu is ze bijna 2,5 jaar en ze is zo leuk. Die 2 meiden vinden elkaar helemaal geweldig en ik voel me ook veel sterker en zekerder dan bij de oudste.

Ik heb echt genoten van haar baby tijd juist omdat ik dat bij Dewi helemaal niet kon. Dus als je het mij vraag zou ik zeggen: Ga er gewoon voor.

Bianca

dank je voor je reactie,
ik denk zelf ook dat ik er nu veel beter mee om zal kunnen gaan, doordat ik ouder en ook meer ervaren ben, ook zijn de andere dingen in mijn leven nu gewoon veel beter geregeld als toen. Ik ben in gedachten al helemaal aan het bedenken hoe het zal zijn en hoe ons zoontje erop zou reageren. Ik geloof dat ik nu op die rose wolk zit waar ik 4,5 jaar geleden flink afgevallen ben… Had jij al je spulletjes nog bewaard? wij hebben nl alles verkocht of weggegeven. Maar ik ga in ieder geval vanaf nu niets meer weg doen.
Groetjes Meike

Hoi hoi

Tuurlijk heb je genoeg liefde voor een tweede kindje.
De liefde die je nu hebt voor je zoon, deelt zich niet; het verdubbelt, echt waar.

En van de tweede zwangerschap kan je ook wel genieten, ook al heb je dat tijdens de eerste niet kunnen doen.
Daar kan ik ook over meepraten. In mijn geval door een flinke depressie tijdens én na de zwangerschap. Er is werkelijk een wereld voor me open gegaan deze tweede keer! Ondanks dat ik bijna aan de bank gekluisterd zat (zeker wel de laatste 2 mnd) door ernstige bekkeninstabiliteit, heb ik zeker van m’n dikke buik met baby kunnen genieten.
Ook nu na de bevalling… m’n hoofd op orde, niks geen “rare” gedachtes (‘was ik maar dood’ enzo… brrrr), gewoon de volle 100% genieten.

Ik gun het je van harte!!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

O woeps, ik las weer te snel , je zegt al veel liefde voor een tweede te hebben! Haha, sorry hoor… einde van de week he .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

fijn dat jullie zo positief reageren, en ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die ondanks" de dipjes" toch verder wil en deze nieuwe stap eigenlijk weer graag wil nemen nu het misschien nog kan. Ik las net dat de vruchtbaarheid zienderogen afneemt als je ouder wordt. waren jullie patners ook meteen enthousiast voor een tweede kindje? Mijn vriend is erg gesteld op een georganiseerd en " luxe" leventje en nu loopt het eindelijk lekker en hij is er een beetje huiverig voor dat het weer wordt als toen, nachtenlang hebben we met onze zoon door het huis gelopen omdat hij niet wildde slapen en alleen maar huildde. Ik zou dit nu nooit meer zo doen en veel eerder aan de bel trekken (en blijven trekken) bij hulpverleners. Ook was zijn werksituatie toen zo onzeker dat hij zelf niet lekker in zijn vel zat. Gelijk daarna had hij overigens wel een nieuwe baan waar hij nu nog steeds werkt en ook ik werk 18 uur per week (onder schooltijd) dus wat betreft inleveren hoeven we het niet te laten… Ons leven is nu gewoon veel beter geregeld… Ik ben geloof ik jullie aan het overtuigen waarom ik het zo graag wil, maar moet het even kwijt en kan wel een duwtje gebruiken om dit door te zetten. Ik weet ook als het eenmaal zover zaL zijn we er erg blij mee zouden zijn. Groetjes Meike

wat ik nog bijna vergeet… Fijn voor je marlala dat het nu zo goed met je gaat, ik hoop dat je er nog lang van zult genieten. ik gun het je van harte, k weet wat het is “rare gedachtes” gelukkig is die tijd voor mij nu ook voorbij. Groetjes Meike