Twee kids op de fiets

Toen Max kleiner was, zat ik met hem voor en met Eva achter op de fiets. Ik vind de fiets ideaal om bv naar het winkelcentrum te gaan. Maar nu is Max te groot voor het voorzitje (BoBike) en zit hij nu achter en Eva zit achter bij papa. Ik vind het wel jammer dat ze nu niet allebei op mijn fiets kunnen. Hoe nemen jullie twee grotere kids mee? Als we met vieren gaan fieten, wat we vaak doen, is het geen probleem, maar ik vind het juist leuk om ook met 3 te fietsen. Zijn er oook zitjes voor grotere kinderen? Ik wil niet meteen een bakfiets ofzo aanschaffen…ik meen me wel te herinneren vaker mama’s met twee kinderen op een fiets te zien? Toch?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik kan me herinneren dat mijn ma 3 kids op een fiets had, een stoeltje bij het voorwiel, weet niet of die nog bestaan!

Oh joh… hoe groot is Max dan?
Onze vent is nu dus 2 jaar geweest, en zo’n 87 centimeter? Rond die slag, en die heb ik nog gewoon voor op hoor! Ik zou het gewoon ook echt niet fijn vinden als ik niet meer met beide kon fietsen!

Groetjes Manderijn.

Hihi, ook Seth is pas een paar maanden geleden naar achter verhuist…
Maar Max is misschien wel ietsje groter

Liefs, Anne

Hahaha, Max is nu zeker al wel 92 cm en 13 kg, die blijft ook niet meer netjes stil zitten. Hij is bijna 2 he? Ik weet ook niet hoe andere moeders dat doen? Max trok ook steeds het windschermpje omver!

Groetjes Rainbow

Lastig. Daan was met de laatste meting op het CB (4 maanden geleden) ook 13 kilo, alleen iets kleiner. Hij was toen 88 cm. Dus verwacht dat hij inmiddels wel weer wat gegroeid is, maar hij zit nog prima in het voorstoeltje. Is ook van Bo Bike. Verschil met Max is wel dat hij nog gewoon rustig blijft zitten.

Kan me goed voorstellen dat je met 2 kids lekker wilt fietsen. Ik wandel zelf veel met de kids, maar wissel het ook af met fietsen. Weet niet wat voor route je moet afleggen naar het winkelcentrum. Maar lukt het anders niet om Eva naast je te laten fietsen op haar eigen fiets.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Levi ook zo groot maar makkelijk op Bobike voorop. Zit wel aan windscherm, maar strenge moeder dus dat gebeurd maar paar keer hooguit…

Ik heb op een gegeven moment het windscherm er gewoon afgehaald.
Lekker makkelijk

Liefs, Anne

Ook Joël zit op de lengte en gewicht van Max… ook bijna 2… en zit nog netjes voorop!

Anders had ik een zadeltje ofzo aangeschaft, en die voorop bevestigd zodat Noah daar kan zitten, en Joël achter…

Liefs, Melanie

Mijn oudste van 2 zit ook niet meer voorop hoor, gewoon achterop. Die wiebelt ook teveel (was met 2 jaar ook 92 cm en 13,5 kg dus begrijp t wel!). De jongste van 14 maanden zit nog wel voorop (85 cm, 11.3 kg).
Ik weet dat er soort van ‘dubbele stoeltjes’ bestaan voor achterop de fiets. Een soort van duozit. Kan t alleen niet zo snel vinden op google. Heb mensen er wel mee zien fietsen. Misschien iets voor jou? (wellicht ben je handiger met google dan ik…)

Hier kunnen ze wel nog allebei mee op de fiets. Noa voorop maar die is pas 15 maanden natuurlijk en Rens achterop. Maar eigenlijk zit Rens zelden meer achterop. Die fietst naast mij zonder zijwieltjes. Hij kan het al hartstikke goed en ik moet zeggen dat hij ook heel goed luistert.
Het scheelt natuurlijk wel dat wij in een heel rustig dorp wonen, in een drukke stad zou ik het nog niet durven denk ik.
Je zou evt een fietskar kunnen aanschaffen. Er bestaan ook aanhangfietsen die je achter je eigen fiets monteerd en waar een kind op kan meefietsen.
Een nichtje van ons is ook vier en heeft pas op die manier 76 km met haar ouders meegefietst.

Groetjes Ramona

Fietst Eva al zonder zijwielen? Dan zou je als je het aan durft haar naast je kunnen laten fietsen. Marijn fietste met 3,5 jaar naast me en Dion fietst nu ook al geregeld naast me hij is nu 2 jaar en 10 maand.
Met zijn tweeen doe ik alleen voor korte stukjes. Marijn fietst dan voor ons en dat gaat super, als de mogelijkheid er is moeten ze op de stoep fietsen.

Je zou een fietskar kunnen aanschaffen die je ook als buggy kunt gebruiken, anders zou ik het niet weten.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

Ik zag laatst dit bij iemand van school, misschien een idee?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Helaas durft Eva nog niet alleen te fietsen zonder zijwieltjes en is het centrum wel even fietsen, dus dat is nog te ver. Maar misschien is de optie van Mriek er eentje of anders inderdaad zo’n kar? Ik vind fietsen veel te gezellig om ht niet eer te doen, dus ik moet even zoeken naar DE oplossing!

Groetjes Rainbow

Je hebt zoals Domino al zei ook een dubbel fietsstoeltje bedoeld voor achterop de fiets : http://www.fietsonline.com/fietszitje/fietszitje-achter/dubbel-zitters-diverse-hamax/duo-dubbelzitter.html
Ik weet alleen niet of Max en Eva het leuk vinden en of ze elkaar met rust laten zeg maar
Zo;n zadel wat Mriek bedoeld ken ik niet, vraag me wel meteen af of je zelf dan nog wel makkelijk op je fiets kunt komen.

Ja hoor, dat kan prima. Gewoon even naar een fietsenwinkel gaan en uitproberen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Huh? Kan Max niet meer voorop??
Hier lukt t niet altijd om de oudste zelf te laten fietsen… Dan gaat ie gewoon achterop en moet de jongste -3jr+3mnd, ruim 1meter en 16kg- toch echt nog van voren!
Ok, zonder windscherm en dr beentjes bungelen los ipv in de steuntjes. Maar dr billen passen prima en ik kan toch fietsen
Als de oudste zelf fietst of niet mee is gaat ze achteroo, gewoon omdat dat makkelijker is. Maar als ze mag kiezen wil ze van voren, vind ze zo gezellig, hihi

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ik vraag me af, of dat verlengd achterekje met 2 zits achterop dus zonder zij bescherming voor je jongste veilig genoeg is. Of hij zodanig stabiel/of bij vermoeidheid, goed zit als jij plotseling met de fiets moet uitwijken zou hij dan niet omvallen?
Ik zelf had onze dochter met ruim 3,5 jaar voorop. Inderdaad haar knieen kawmen tegen het stuur… stuur zover indienmogelijk hoog gezet, later hingen haar benen naar beneden (bij lang eind fietsen is dat niet echt comfortabel)
Ze had wel haar gewicht mee hoor 13KG dus makkelijk te tillen, ze sprong dan ook nog eens scheeldt ook een hoop. Wat vindt je te groot? is hij te zwaar of te lang?

Groetjes Cora

Als ik de maten van alle voorzittertjes zo zie, denk ik dat max ook nog best voorop kan? Maar papa dacht dat het stoeltje maar tot een bepaald gewicht ging? Ik weet het nu even niet? Ik denk dat ik het toch nog eens probeer, wel zonder schermpje, want achterop is ook niks. Max maant mij dan om te gaan zitten en zodra ik zit, graait hij met zijn handjes onder mijn shirt. En helemaal lachen vindt hij het, om aan mijn billen te kietelen! Ik doe dan heel overdreven zo van: hihihi-hahaha en nu blijft hij het dus doen. Maar ik schrik als ik onverwacht van die graaihandjes voel! Hij maakte laatst zijn voetjes los en legde die op mijn rug en hij knijpt in mijn heupen. Hij vindt het heel grappig, maar echt relaxed is het zo niet voor mij!

Groetjes Rainbow

Rainbow, het maximale gewicht voor op het voorzitje is 15 kilo…