Twee hoektanden en 1 kies? :O

ja, volgens mij ben ik erachter waarom eliza veel huilt slecht slaapt en drinkt (melk) maar wel graag koud water wilt en állés in haar mondje stopt en erop bijt.

links bovenin voel ik de vorm van een kies (de kies met tandvlees er nog overheen dus geen scherpe puntjes) en onderin zitten twee witte bulten op de plek van haar hoektanden met een rood puntje erop.

ze heeft er ook af en toe last van dus geef haar twee pcm per dag,

maar vraag is eigenlijk of dit wel normaal is… meestal beginnen kinderen toch met gewone voortanden? of heb ik een apart kind ? haha…

XXX-

Normaal wel, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Je meisje is niet apart hooguit bijzonder (dat klinkt liever )

Groetjes,

Michèle

Shirley, dat is volkomen normaal. Hoop ik dan, want hahaha, mijn Eva heeft helemaal een belachelijke volgorde. Ze begon met twee tandjes onder en boven kwam maar niks. Nu heeft ze er vier op een rij beneden, die kwamen kris kras en twee boven. En ze heeft onder vier puntjes die een kiesje gaan vormen. Wat dat betreft heeft ze nu een raar gebitje. Maar volgens het cb is het prima. Sommige kindjes zijn nu eenmaal eigenwijs en doen anders dan anderen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoektanden lijkt me stug dat die al doorkomen bij zo’n jong kindje. Die komen normaal gezien zo ongeveer als laatste door als alle tanden en kiezen er al zijn.

Groetekes, Sje

hoi hoi

mochten ze spontaan weer verdwijnen, dan kunnen het ook cystes zijn. Heeft Jens ook gehad.
't Tandvlees ging dan stuk en voelde ik een glad wit bobbeltje, dus niet scherp.
Een dag (of 2) later was het weer weg.
Is verder niks ernstigs hoor (is zoiets als ontstoken talgkliertje), maar ze hebben er net zoveel last van als van “echte” tandjes.

Maar ja, idd, het is niet heel gebruikelijk om met een kies/hoektand te beginnen hihihi, meestal zijn het de onderste 2 in het midden die als eerste komen.
Maar niet alle kindjes doen 't hetzelfde , je hebt ze erbij die het totaal anders moeten doen hahaha!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 10 Aug 2009 15:30:25

Eva heeft wel dezelfde volgorde aangehouden als Tim !!

En 3 keer raden wat er nu bij hem aan het doorkomen is… een kies.

Ze gaan dus gelijk op, alleen is Eva een paar maanden jonger. Toen Tim haar leeftijd had, had hij ook 4 tanden onder en 2 boven. Nu nog steeds en is er dus een kies aan het doorkomen.

Wat betreft Eliza heb ik er geen verstand van of je nu al kiezen kan krijgen. Gevoelsmatig zeg ik dat het nu wel heel vroeg is voor hoektandjes en een kies. Maar ja dat is meer mijn gevoel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

hier waren het eerst de ondertanden, toen boventanden, toen hoektanden en daarna de kiezen.
dus als het de kiezen zijn is het erg snel!
Maar zeg nooit nooit.
voel je echt al een puntje/dikke bobbel?

groetjes gytha

@Sje, naast de voortanden zijn toch hoektanden?
of zijn dat weer snijtanden:S ik heb er helemaal geen verstand van

rico had eerst 2 onder, toen 2 boven voor en toen langs zijn voortanden links en rechts langs zijn voortanden, wat er nu gaat komen weet ik niet maar de tand LANGS de voortand en dan weer daarlangs (pff) zit ook een harde bult bij rico en is gevoelig

Dat zijn ook snijtanden Inge daar heb je er 4 boven en 4 onder van en dan komen de hoek tanden.

Groetjes,

Michèle

bij haar kies voel ik alleen de kies en geen bult, ik voel echt de vorm van die kies maar dan zit er nog tandvlees overheen ik voel vier puntjes onder haar tandvlees zeg maar… pff moeilijk uitleggen achter z’n pc… kon ik het maar ff laten zien.

en op haar onderkant zitten links en rechts een witte bult ik voel die bult echt heel goed en je ziet het ook echt duidelijk.het is geen ronde bult maar lang werpig de vorm van het uiteinde van je tand laat maar zeggen.

ik vond het ook al raar …

als het zo is, hoelang duurt het dan voordat er echt een tand of kies tevoroschijn komt?

XXX-

O dat wisselt echt enorm! Zomaar kan het in een dag gebeurd zijn, anderen lopen er een week of 2 mee te sukkelen.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Morgan begon met 3.5 maanden te mieren, uiteindelijk was ze 8.5 maanden bijna toen der ondertanden doorkwamen en 11 maanden met der boventanden en als het zo blijft is ze met der verjaardag een echt konijntje

Groetjes,

Michèle

Hmm… ik zou het niet weten of het kan… Seth heeft nog helemaal niets
Maar misschien duurt het nog wel eenhele tijd voor ze echt door komen…
Liefs, Anne

PS: chamodent erop smeren kan de pijn ook verzachten.

Lilypie

@Michele: ohja, maar toen wsa ik nog half blond, nu ben ik weer fluweel bruin
ik noemde toen ik klein ws mijn voortanden al slagtanden haha moet je nagaan

Ha ha ha geeft niet meis. Enne ik had echt slagtanden want ik had punten eraan, maar mijn oude tandarts heeft ze eraf geslepen de L*L. Ik was zo boos toen. Als Morgan ze ook heeft mag ze ze houden

Groetjes,

Michèle