Tv kijken

Nu het buiten niet echt lekker weer is, en ik een klein mannetje heb dat erg van de regelmaat is en graag in zn eigen bedje slaapt, kijkt Luca iets meer tv dan normaal. Hij wil niet altijd meer slapen tussen de middag en alleen spelen kan hij heel goed, hij vertikt het alleen als we thuis zijn. Dus ik wissel het spelen en zelf even uitpuffen af met het huishouden. Maar af en toe (nou ja… oke… regelmatig ) wil ik gewoon even op de bank een boekje lezen en geen gezeur!! En dan vliegt de tijd en zit hij opeens 2 uur voor de tv! Echt heel erg, voel me dan een mega slechte moeder hahahaha… Maar hoe doen jullie dat?

Ik ben ook niet zo moeilijk hoor met tv kijken
Toen mijn oudste die leeftijd had vond ze het ook heerlijk om een dvd tje te kijken en ik ook. lekker rustig toch voor de kleine en voor jou ook

Zolang het niet te gek wordt en je kindje ook goed (zelf) kan spelen zou ik er niet zo’n punt van maken.

Bianca

Hoi Kim,

Elke mag ook graag tv kijken. Het liefst gelijk als ze uit bed komt.
Doen we niet!
De dvd van Dora is hier favoriet.
Vanmorgen heeft ze van half 9 tot 10 uur gekeken.
Toen moest de tv uit want we vonden het wel lang genoeg.
Daar was ze het niet helemaal mee eens!
Ging daarna weer lekker spelen.
Ze vraagt ook regelmatig aandacht want dan kan ze zichzelf niet
meer vermaken en moet ik een paar boekjes voorlezen.
Ze was ook erg vervelend vanmorgen omdat ze dus echt alleen maar
dingen met mij wilde doen.
Dikke tranen natuurlijk en wilde haar op de gang zetten.
Nee, dat wilde ze niet. Oke dan ga je nu zelf weer wat spelen.
Toen was het over.
Elke gaat vaak nog even van 1 tot 3 slapen.
Dan kan ze savonds om 7uur/half 8 slapen. Niet later want het is
een vroeg vogeltje (halof 6/6 uur wakker)

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 21 week

Hoi,

Onze dochter mag van ons als ze uit bed komt even bij mama op bed tv kijken tot ± 9.00 uur (soms als ze uitslaapt mag ze ietjes langer) daarna gaat hij resoluut uit. Pas tegen vijf uur gaat hij aan voor kro’s kindertijd en sesamstraat. In het weekend is er niet echt een progamering voor de allerkleinste en zetten we vaak een dvdtje op. Maar na een uurtje gaat hij weer uit en mag ze s’middags nog even kijken. Het werkt bij haar ook het beste ze is heel erg van de regelmaat is die er niet dan loopt de dag en de dag erna gewoon niet lekker.
Op het moment vind ik dit genoeg maar wil niet zeggen dat we heel super streng zijn. Laatst was ze ziekerig en had ze echt geen zin om te spelen en dan gaat er een dvdtje aan. En papa is ook wel eens geneigt om overdag de tv aan te zetten en ze kijkt dan vaak gewoon mee. Als ik het optel dan kijkt ze gemiddeld 1,5 uur per dag tv. Ik moet wel zeggen ze slaapt tussen de middag nog van 13.00 uur tot gemiddeld 15.30 uur. Al begint dat wat af te nemen en te verschuiven. Dus ben benieuwd als ze dit niet meer doet of ik dan ook naar iets meer tv kijken nijg. Ik ben denk ik bang van wel maar dan tussen de middag een half uurtje of zo. Ik vind wel dat het binnen de perken moet blijven zelf spelen of met anderen vind ik belangrijker dan tv kijken. en zolang dat de overhand heeft kan het geen kwaad om ze af en toe voor de tv te zetten.

groetjes

lon106

Ik denk dat het eraan ligt wat ze kijken.
Lucas net 3 jaar kijkt dolgraag kro kindertijd, en dat vind ik zelf ook leuk, en leerzaam.
Koekeloere en schooltv ook leuk, bij ons is het meestal dat kijken en daarna lekker naar buiten, of mama helpen.
Lucas heeft al vanaf baby afaan veel zelf gespeeld.
Ook doen we spelletjes van schooltv op de computer, altijd samen maar hij kan al aardig tellen en dingen aanwijzen met kleuren en vormen, dus ik ben niet moeilijk omdat hij elf graag ook wat anders doet en als hij kijkt is het zonder geweld, want daar ben ik wel streng in.

Hoi,

Tv kijken doen ze hier ook. S morgens van 9 tot 10. Soms gaat hij al eerder uit omdat er liever gespeeld wordt.
S avonds na het eten wordt er ook nog even gekeken naar Sesamstraat, daarna boekje voorgelezen en dan op bed.

Wat doen jullie, ook s avonds nog even Sesamstraat of nog wat laten spelen en dan boekje voorlezen voor het slapen gaan.
Ik las laatst ergens dat het niet zo goed is om vlak voor het slapen gaan je kind nog tv te laten kijken.
Onze jongste slaapt niet direct, is nog een poos aan het kletsen in bed. Zou dit misschien door de tv komen, dat het misschien wat te druk is geweest?

Groetjes Lisan.

Dat kan heel goed, het zijn toch weer behoorlijk wat prikkels zo vlak voor het slapen gaan. Misschien gewoon even uitproberen hoe het gaat als je de televisie uitzet voor het slapen gaan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek,

Wat doe jij dan bij Erik? Tv aan of nog even lekker laten spelen?
Sesamstraat is wel erg leuk vind ik.

Groetjes Lisan.

Morgan kijkt op zaterdag nog even babytv tot pappa thuis komt. Dan gaat ze daarna naar bed, Ik heb eigenlijk nooit problemen met het in slaap vallen dus ik denk dat het per kindje verschilt.

Groetjes,

Michèle

Hier is het precies andersom. Ik zet juist de televisie aan omdat ik denk dat er wel leuke tekenfilmpjes zijn voor Nick zijn leeftijd. Maar hij kijkt er niet eens naar. Hij ziet wel eens wat poppetjes voorbijkomen (puputes zegt ie dan) maar echt op de bank zitten en kijken ho maar.
Ik ben er niet voor om een kind heel lang voor de tv te zetten. Spelen is nog het belangrijkste of lekker naar buiten. Maar het kan natuurlijk eens een keertje voorkomen dat ze er langer voorzitten. Geen probleem toch!

Ik ben benieuwd wanneer Nick belangstelling krijgt voor tv. Is ook wel eens handig lijkt mij .

Groetjes
Bianca

@ Benick. Morgan kijkt staande voor de tv, Er voor zitten doet ze ook alleen maar met mij of met pappa, en ze kijkt echt babytv. Daar heeft ze echt dingen die ze al heel leuk vind en waar ze echt voor gaat staan. Als ik een Jetix op zet kijkt ze niet eens.

Groetjes,

Michèle

Ik zet alleen af en toe de teletubbies voor Tim aan en dat vind hij ook helemaal geweldig. Hij begint helemaal te stralen als hij die ziet. Verder laat ik hem nooit tv kijken. Vind het verder nu nog niet nodig hem voor de tv te zetten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Lisan: op de dagen dat ik vrij ben (want anders zijn we niet op tijd thuis) kijkt Erik Sesamstraat. Als dat is afgelopen gaan we eten en daarna gaat 'ie nog even in de box lekker spelen. De televisie staat dan op de achtergrond wel aan, maar Erik kijkt dan verder niet. Daarna slaapritueel en naar bed. Nooit problemen met in slaap vallen hier.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo,

Als Tom wakker is kijkt hij meestal om 930 de teletubbies en in de avond sesamstraat. Verder in de middag soms een 15 minuten. De tv staat hier eigenlijk de hele dag aan, op ned. 3. Maar Tom kijkt vaak niet eens. Hij vind spelen leuker , hij vind heel vaak de tv niet eens leuk, op die 2 programma’s na dan.

liefs woezel

Nee J kijkt amper TV. Ik ben er zelf niet zo van dus ze speelt veel buiten (wij hebben hier geen last van winterweer) Verder luisteren we veel muziek en doen ook veel aan knutselen als ik niet werk. Ze houd ook van puzzels etc. Af en toe kijken we wel wat TV, maar nooit een speciaal programma. Ik heb wel bij 1 programma gemerkt dat ze het echt leuk vind het is van de BBC (Ceebiebies, Boogiebeebees) Waarbij ze gaan dansen en zingen en dat je peuter mee kan doen!
Ieder zijn ding denk ik!

Ook ik heb eigenlijk de hele dag de tv aan, maar Noah kijkt niet de hele dag, zo af en toe eventjes. maar voor de rest is ie lekker aan het spelen.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hoihoi,

Hier ook weinig de tv aan. s’Morgens van half 10 tot 10 hooguit 11 en dan staat hij op Niclodeon.
Zomers staat hij nooit aan tenzij het een dag regent oid. Maar dan is Jony altijd buiten.
Maar net wat je zegt ieder zijn ding. Heb liever kindermuziek aan de hele dag dan de tv.

Greetz Cora

Hier kijkt Seth 's morgens even tv, kro’s kindertijd oid. Hooguit een half uur.
En 's middags als ik ga koken om 5 uur, dan kijkt hij nog een keer een half uur barbapapa, waar hij echt dol op is!
Dan gaan wij eten om half 6 en na het eten speelt Seth vaak even met papa (uhm…drukke spelletjes meestal…) en dan toetje en naar bed om half 7.

Verder staat de tv niet bij ons aan overdag.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Pappa heeft altijd de tv aan maar op een muziekzender en ik de radio als ik alleen ben. Wel grappig want in beide gevallen als Morgan een liedje hoort dat ze leuk vind laat ze alles vallen en moet ze dansen en dan staat ze midden in de woonkamer te draaien en zwieren. En als het liedje afgelopen is en het volgende liedje is niet leuk gaat ze weer spelen of mij vervelen.

Groetjes,

Michèle

Rico kijkt verschillend tv.
hij kijkt zoiezo na het avond eten tv omdat wij dat ook doen
dan is hij zijn eten lekker rustig aan het verteren, en dat is wel prettig want anders is het spugen geblazen helaas is dat nog niet voorbij…
verder om 3 uur kijkt ie ook tv tijdens zijn koekje en roosvicee.
Ohja en s’ochtends ook 10 minuutjes, als ik even aan het “wakker worden” ben
was dit topic nou uit 2007?
maar om even op de vraag van lisan terug te komen,
Rico heeft er geen moeite mee, wij kijken s’avonds tv dus hij automatisch ook,
hij slaapt ook altijd lekkerder
hij mag onder het genot van een beker warme melk ook nog even naar dora of diego kijken, heb daar geen moeite mee,
hij zelf eigenlijk ook niet

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />