Tv kijken Vanaf welke leeftijd

Even kijken wat jullie mening hier in is
Het volgende was de discussie tussen mij en mijn schoonzus
Beide hebben we een jongen van 13 maanden
Zij zet haar kind al vanaf 6 maanden voor de tv (met een volgens haar en de beschrijving van de dvd hoes “babyverantwoorde” dvd)
Nu is zoon lief 13 maanden net als de mijne en klaagt ze steen en been dat hij niet zelf kan spelen en al maanden zo slecht slaapt Baby dvd is vervangen door sesamstraat
Mijn advies aan haar was Zet de tv uit en ga overdag lekker met m naar buiten en leer hem spelen etc ipv de tv
Hier gaat de tv alleen aan als ik Bjorn zijn nageltjes moet knippen Werkt zeer effectief en snel
En verder vindt ik dat hij met zn 13 maanden echt niet elke dag voor de tv moet zitten
Wanneer wel weet ik ook nog niet Maar dat zie ik dan wel weer
Wanneer begonnen jullie met tv kijken

Gr Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Aaron kijkt allang tv en heeft dara nooit moeite me gehad.
S’morgens na de fles zet ik de tv aan…dat kent hij is zijn ritme en kijkt dan op nederland 3 (wat daar op dat moment op is)
Hij verliest toch wel snel zijn geduld en gaat gewoon spelen…of met een boekje…ofzoiets.
De tv blijft vaak wel aan maar hij kijkt maramper.
Nou staat hij uit en is hij met papa aan het spelen.

Op ene hele dag (hij is bijna 15 maanden) kijkt hij misschien (geinteresseerd 30 minuten…vooral Bumba en teletubbies.

(ik denk niet dat het zo’n kwaad kan hoor!)

Gr, Danielle

Hier begint interesse te komen voor de teletubbies maar dan ook echt de poppen en ik moet zeggen dat mama het 9 van de 10 keer vergeet
Dylano is verder geen stilzitter dus die heeft niet eens het geduld om tv te kijken en ik vind het ook nog helemaal niet nodig, komt vanzelf wel. ik stimuleer hem liever met boekjes en zo.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Joey kijkt door de week elke ochtend naar de droomtuin op jettix play, en naar de teletubbies op zappelin. Daar blijft hij ook echt voor zitten, hij kijkt vanuit de box, zo’n drie meter van de tv af.
Verder staat de tv wel veel aan overdag, voor mezelf als een soort van radio, maar hij taalt er verder niet naar. Alleen wanneer hij de omroepster van zappelin hoort zeggen ‘‘nu hier op zappelin, de teletubbies!’’ dan begint hij te stralen en gaat hij er echt goed voor zitten Hij ligt werkelijk in een deuk als die tubbies een voor een tevoorschijn komen en ‘‘boe!’’ roepen!
Zolang een kind zich ook goed zelf kan vermaken heb ik geen moeite met de tv, maar het moet niet te gek worden. Die twee programma’s die Joey kijkt vind ik ok, maar verder ook niet. Dan speelt hij lekker in de box of op de grond
Oh ja, er is nog iets dat zijn aandacht echt trekt, de reclamespotjes van Carglass, haha! Zodra je dat iritante deuntje hoor, ‘’ carglass repareerd, carglass vervangt’’ dan kijkt hij even op, en gaat weer verder met spelen, haha! Dat heeft hij al heeeeel lang. (moet je nagaan hoe lang die iritante reclame al bestaat, en hoe vaak die voorbij komt)

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Jurian was vanaf zijn verjaardag (12 maanden tot 14 maanden) niet te genieten. Wilde nergens mee spelen… wilde niet bij je zitten … wilde niet fietsen… wilde gewoon echt niks. Was echt een ramp. Nu deze week eindelijk omgeslagen naar een super lief ventje die graag in de box speelt met zijn blokjes/boekjes etc. Heb nu echt momenten dat ik zeg … kom joh kom eens gezellig die box uit!!

Tv hebben wij niet … dus daar kan ik niet over mee praten. Tuurlijk is het altijd goed voor je kindje om samen naar buiten te gaan wandelen/fietsen/speeltuin. Is voor iedereen gezond…!!

Merel en ik kijken vaak naar Nijntje. Het muziekje vindt ze helemaal geweldig. Maar als het verhaaltje begint, gaat ze weer spelen. We kijken niet elke dag, maar meestal de dagen dat ik thuis ben. Wanneer we kijken verschilt ook. We hebben On Demand van UPC, dus we kunnen kijken wanneer we willen.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Op de dagen dat we thuis zijn, dan gaat de televisie aan na de ochtendpap. Rond 7.15 uur begint Sesamstraat op Ned. 3 en ook de Teletubbies zijn hier sinds een paar maanden een doorslaand succes. Voor het overige staat de televisie wel aan (word zelf helemaal gek als er geen achtergrondbeeld/-geluid is), maar dan kijkt Erik sporadisch even op en gaat dan lekker verder met spelen of boekjes lezen. Ik zie hier geen kwaad in, hij kijkt dus televisie en negeert 'm ook als 'ie liever gaat spelen. Natuurlijk wordt hier ook gewandeld, gefietst, etc. We blijven er niet voor thuis, zeg maar.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier kijkt morgan 's morgan tv als ze haar pap drinkt (ja mamma’s niet eten voor de tv, maar das erin geslopen gezien pappa hem al meteen aan zet voor teletekst). Maar goed wij hebben digitale tv en dan kijkt ze baby tv. Daar heeft ze echt al favo programma’s bij. Die duren overigens tussen de 5 en de 10 minuten zeg maar.

Ik heb zelf op de dag meestal de radio aan en pappa een muziekzender op de tv dus ze kan kijken maar meestal is ze druk me andere dingen. En op zaterdag als ik haar potje sta te maken kijkt ze baby tv.

Door de weeks moet ze verplicht ATWT kijken, maar daar heeft ze niet echt intresse in dus ze doet meestal wat anders dan

Groetjes,

Michèle

Hoi Hoi Allemaal
Even voor de duidelijkheid
Ik ben echt niet anti tv hoor Vind het zelfs heerlijk om er voor te hangen en ook voor kids vind ik er niets mis mee
Maar bij mijn schoonzus kijken ze 1,5 a 2 uur tv per dag en ik ben er van overtuigd dat dit echt teveel is vooe die kleine koppies
Ze krijgen dan zoveel indrukken dat ze helemaal doorslaan
En met 6 maanden je kind al een uur voor de tv zetten
Ik weet het niet Was volgens haar heeeel goed voor ze Ze waren zo lekker rustig dan??? maar vervolgens niet kunnen slapen Welke rust kies je dan voor???

Heel eerlijk lijkt het me fantastisch als hij oud genoeg is en het geduld heeft om lekker even met m op de bank te zitten en tv te kijken
Lekker op schoot Maar daar heeft meneer duidelijk nog geen geduld voor
Boekje gaat net aan een minuut of 10 en dan is t wel klaar
Fijn weekend allemaal
Gr Linda

Met Dani kijk ik altijd tv als hij zijn fruit krijgt. Dat is precies rond de Teletubbies en het Zandkasteel en dat vindt hij echt heel leuk.
In het weekend zetten we soms de dvd vann Bumba op. Ook een favoriet van Dani!!

Ik denk dat het met mate prima is. Of als je zet even zoet moet houden terwijl je aan het koken ben ofzo, maar de hele dag tv…nee dat lijkt me niet goed.

lieke keek ook al vroeg smorgens tv en na de teletubbies ging hij uit.
lieke speelt en kijkt tv gelijk hahah komt steeds een stukje kijken en is dan weer weg van de tv om te spelen.
Ik vindt de tv hoort erbij! Maar geen hele dagen!
Mirte "kijkt"trouwens ook mee die vindt de kleuren en beweegde beelden geweldig.
Zolang het geen hele dagen zijn geen probleem toch?

Groetjes Gytha

Hallo,
Emma kjkt ook al vanaf heel jong tv, eigenlijk allen Teleeubbies, ze vindt ze helemaal leuk, zwaait er naar en danst op de muziek. Verder vindt ze Bumba ook leuk, maar daar blijft het bij.
\Hier kijkt ze soms een week geen tv en dan een dagje (als ze wat moe is ofzo) wat meer. Maar bij elkaar nooit langer dan 20/30 in denk ik… Ze heeftzo wie zo geen zit vlees.
Ik denk ook wel eens, gezellig even samen tv kijken lekker op de bank, mooi niet! Heeft ze geen tijd voor!
Vlogens mij kan het helemaal geen kwaad om zo nu en dan eens lekker tv te kijken, ik doe het ook vaak!

@ michele
Emma slaapt hier meestal tussen 5 en 6 nog even, da’s lekker ATWT kijken

groetjes

Oh maar Morgan kijkt ook geen twee uur hoor, Dat vind ik ook veel te veel. Het is 1 a 1.5 uur per das over der hele dag verdeeld.

Groetjes,

Michèle

Wij zetten Tim bijna nooit voor de tv. Vind het nog niet nodig dat hij al op deze leeftijd veel tv kijkt. Iedereen moet dit natuurlijk voor zich weten, maar hij kan straks nog lang genoeg tv kijken. Als de tv aan staat omdat wij kijken dan taalt hij er ook niet eens naar. Heel soms kijkt hij even, maar hij vind zijn speelgoed interessanter. Het enige wat hij erg leuk vind zijn de teletubbies. Die stonden een tijdje geleden een keer aan en daar ging hij meteen voor zitten. En dat terwijl het helemaal geen stilzitter is. En na de aftiteling ging hij meteen weer weg van de tv. Erg grappig, dus als ik er aan denk zet ik de teletubbies voor hem aan. Maar dat is misschien 1 keer per week dat ik eraan denk.

Groetjes,
Sandra

Eigenlijk best grappig om te lezen dat ze toch op deze leeftijd al echt hun iegen programma’s hebben zeg maar. Waar ze echt voor gaan zitten.

Groetjes,

Michèle

Rico kijkt al zo’n half jaar naar nickelodeon Junior op 504 upc
net als wat Daniele zegt (aaron) kijkt rico 10 minuten heeft het dan wel weer gezien en gaat dan spelen ofzo of ons vervelen dat die tv uit moeten hij in de box wil.
ik heb absoluut niets tegen tv kijken, vind het juist heel leerzaam (niet alles maar we veel)
maargoed rico zelf vind het nie taltijd even interesant

Iteke is 15 maanden en heeft nog nooit naar een kinderprogramma gekeken. Wij spelen (als het niet regent) heel veel buiten, of gaan fietsen, naar de speeltuin, de kinderboerderij, … En als het buiten wat minder is spelen we gewoon op de mat met haar speelgoed of de kastanjes die we in het park gevonden hebben. Boekjes lezen, kleuren, potjes uit mama’s kast halen… Keuze genoeg.
Ze kunnen inderdaad nog heel hun leven tv kijken, laat ze eerst maar andere dingen ontdekken.
Maar ik versta ook wel dat het soms handig kan zijn hoor, vb bij nageltjes knippen. Misschien probeer ik dan ook nog wel eens. Leuke tip. Maar een dagelijkse gewoonte wil ik er zeker nog niet van maken.
Groetjes

Lilypie

Ik heb zelf geen moeite met TV kijken. Nu heeft Eva 0 geduld, dus die kan en wil niet eens kijken, maar voor Bumba gaat ze echt zitten en dan zie je haar gezichtje stralen. En ze klapt dan mee met de kindjes. Ook de Teletubies vindt ze leuk. Verder staat de TV bij ons wel aan, maar ze is er niet in geïnteresseerd. Alleen in de knopjes! Ze zet 'm dan knoerhard! Laatst was Balkenende op TV en toen ging ze naar hem kijken! Hahaha, ze ging met haar handjes op het beeld staan en ze ging echt ‘praten’, zo van: ‘Hoe staat het met de algemene beschouwingen Jan-Peter?’ Ik vind TV prima, zolang kinderen ook lekker buiten spelen, ballen, in de tuin spelen en knutselen enzo. Je moet er een balans in vinden, maar dat is later ook met gamen. Vind ik prima, maar niet de hele dag op je krent zitten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nu beginnen wij pas met Anna en tv kijken. Bijvoorbeeld Sesamstraat of een tekenfilmpje. Vann tv kijken kunnen baby’s overgeprikkeld raken en daardoor niet goed kunnen slapen. Wij hebben de keuze duidelijk gemaakt dat Anna geen tv mocht kijken.

Anna speelt zelf heel goed en dat komt misschien ook omdat we haar erg lang, tot bijna twee jaar, in de box hebben laten spelen. Dan moeten ze wel zelf spelen. Dit was een tip die we kregen van de buurvrouw.

Bij mij gaat vanaf half 8 tot 8.10 de tv aan op Ketnet, of nu Disney Channel.
Als de oudste naar school is kijk mama journaal en mag de jongste tot 10 uur tv kijken dan gaat hij uit tot 12.15 tot 13.15 uur dan blijft hij uit tot 16.00 uur of nog later en om 18.00 pas weer aan.

Werkt goed,

groetjes Bianca mama van Rick en Chris