TV en wat voor spelletjes 6 mnd?

Hoi allemaal,

Als Alex (bijna 6mnd) beneden is zit hij:

1. In zijn wipstoel met speeltje
  2. Spelen we even samen
  3. Ligt hij op z’n speelkleed/babygym

Nu was hij redelijk verveeld had ik het idee. Heb hem even voor de TV gezet. Dat vindt ie nu wel leuk. Eigenlijk de eerste keer dat ik dat doe!!
Mijn vragen nu:
Zetten jullie je kind wel eens voor de TV, tijdens deze leeftijd?
Ik vind het soms moeilijk wat nieuws aan te bieden om te doen, want hij zit er zo tussenin. Hij kan nog niet los zitten, en in kruiphouding houdt hij het nog niet zo lang vol. Voor speelgoed voor 6 maanden + is hij eigenlijk ook nog te klein om het leuk te vinden.
Wat moet ik doen om hem bezig te houden behalve wat ik al doe??

Lauren & Alexxx

hoi,

Colin kijkt al lang af en toe tv. Ik heb babytv. Nickhits vindt hij ook erg leuk, maar ook voetbal of hockey… Meestal na het fruit of eten dan kijkt hij eventjes tv. Verder heb ik het af en toe aan als hij aan het spelen is.
Toen hij die leeftijd had was hier een speelkleed met activity gym nog heel erg favoriet. Ook de babywalker van Vtech en dan vooral het speelgedeelte. Dat kun je ook eraf halen en plat op de grond leggen.
Ik ging op die leeftijd heel veel wandelen met hem. Maar ja wij hebben 2 honden dus dan heb je ook een doel. Ook zette ik hem toen vaak in de wagen thuis en dan megt een speeltje in zijn hand. Knisperboekje ofzo dat vond hij ook leuk.

22-12-2009 colin geboren

vond het ook moeilijk hoor, ze kunnen nog niet heel veel,maar ook ik legde pippy vaak op een kleed, met wat troeppies eromheen, soms kreeg ze er eentje te pakken en ging uit haar dak ! ze sliep toen ook nog best veel… ik probeerde ook af en toe te wisselen met speeltjes die aan haar wipper hingen, en verder ja inderdaad kilometers maken met die kinderracewagen…pfhhhhh … denk dat er voetstappen op het asfalt staan hier rond de plas ! (door weer een sneeuw…toendertijd) … maar ik zette haar ook wel eens in de box, of legde haar daarin,met een draaimuziekkie of inderdaad babytvtje… in haar kinderstoel…

Hihi okee, ik voelde me even een hele slechte moeder… Ik ben dus niet de enige… en ja… als je het af en toe doet, voor de tv… wat maakt het ook uit inderdaad.
Ik wil ook eens gaan kijken voor een babywalker… weer een activiteit haha.
Ik wandel ook regelmatig, door weer en wind eigenlijk… dus dat is ook normaal? Meestal rond een uurtje of 4 zodat hij rond half 5 nog even in slaap valt.

En inderdaad, een deken met allerlei speeltjes eromheen… ik wissel ook regelmatig van babygym speeltjes die ik er aan hang, maar soms denk ik wel eens: volgens mij raakt hij ook wel eens uitgekeken op die dingen… Tijd dat hij wat nieuws leert want daar is hij aan toe!!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Een activity-center voor aan de box is ook erg leuk. Wij hebben die van Chicco en nog steeds een succes!

Ik zet onze zoon nooit voor de tv, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik heb allerlei kleine speeltjes en leg er 4in de box of op het kleed. Ik wissel regelmatig, zodat hij zich minder snel verveeld. Maar ook andere dingen zijn favoriet. Bakjes, dekseltjes, zakjes (wel oppassen dat hij het niet inslikt) en allerlei andere dingen uit de keuken. Ook een cd met kinderliedjes is favoriet (daar wordt hij wonderbaarlijk rustig van).
Maar het blijft natuurlijk altijd lastig.
Succes!

Baby geboren

hoezo een slechte moeder…??? Wij kijken ook tv dus waarom die kleintjes niet af en toe? Ik vind als ze ouder zijn dat ze niet de hele dg voor de tv of achter de computer moeten zitten maar nu vinden ze het prachtig. Alleen als je een overprikkelde baby hebt zou ik het niet doen, maar anders lekker boeien. En ik denk dat je zowieso moet doen wat je wilt, lekker belangrijk wat anderen vinden toch?! Jij weet wel wat goed is voor je kindje.

22-12-2009 colin geboren

Sylvie zit elke ochtend even voor de tv. Als ik haar haar papje geef en totdat ze weer gaat slapen. Dat is namelijk maar een uurtje
Dan zet ik of een dvd van nijntje aan of baby tv.
Tuurlijk ben je niet een slechte moeder als je dat doet We leven immers in een tijdperk met alleen maar telecommunicatie. Ze groeien er mee op, dus waarom zou je het ze dan verbieden.
En ze leren er ook nog van
Wat ik wel doe is het echt alleen bij de ochtend houden. Ze kijkt dat uurtje tv, de rest van de dag niet meer.
Ik heb inderdaad zoals anderen ook al zeiden vaak wat nieuws aan de boog van Syvie haar speelkleedje gehangen.
Probeer eens een spiegel. Toen wij een spiegel hadden gekocht en die aan het speelkleedje en de box hadden gehangen, ging er een nieuwe wereld voor haar open
Ze heeft zich zo ontzettend vermaakt met dat spiegeltje en ze is nu nog gek op spiegels. Zodra ze zichzelf ziet begint ze meteen te lachen

Het is inderdaad voor iedereen persoonlijk. Met 6 maanden keek Muriel echt nooit Tv en zelfs nu laat ik haar bijna nooit Tv kijken. Heel soms even 10 minuten.
Ik had haar met 6 maanden bijna altijd emt een kleed op de grond liggen en dan verschillende speeltjes erbij. wat mij opvalt is dat ze toch wel vaak emt hetzelfde spelen. Ik wisselde regelmatig de speeltjes af om het wat afwisselend te houden. Elke dag ook even naar buiten en wandelen. Ze is 2 dagen of 2,5 dag bij de gast ouder en daar heeft ze natuurlijk ook weer andere speeltjes en andere mensen om haar heen.

Ja ik ga hem lekker iedere dag een kwartiertje ofzo voor de tv zetten als ie dat leuk vindt! Wat maakt t ook uit! Hihi.
Ik heb ook een kleed op de grond, maar ik legde hem meestal op de babygym.
Nu leg ik hem wel eens op het gewone kleed met speeltjes om hem heen, maar hij is blijkbaar zo gewend dat alles boven en om hem heen hangt, dat hij begint te zeuren op een gewoon kleed. Jammer Hij doet ook niet echt z’n best om speeltjes te pakken enzo… waarschijnlijk omdat het altijd om hem heen hangt
Spiegel is een leuk ideetje, hij vindt het ook altijd leuk om samen voor de spiegel te staan.

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ik zou hem toch neit altijd op de babygym leggen maar ook gewoon op een kleed. zo word hij wel iets meer gestimuleerd om te gaan rollen straks. En als alles gewoon op grijphoogte hangt zal hij verder nets onder nemen.

Sarah hier heeft misschien twee keer baby tv gekeken. Als uiterst hulp middel omdat ik het eten af moest maken.
Maar nou is Sarah wel makkelijk met spelen. Zet d’r op een kleed en je hoort haar een half uur niet.
Als dat niet zo was, had ik haar ook vaker ervoor gezet.

Lilypie First Birthday tickers