Tutten tijdens fles (en dus niet drinken)

Ik heb op het moment een heeel gezellige baby: één die ouwehoerd! Het is denk ik genetisch, mijn vriend kan er ook wat van. Ik versta er uiteraard niets van, maar het klinkt erg schattig! Te pas en te onpas, tijdens het huilen soms zelfs, dan verandert dat in blahblaaaaahbuhaaaguaaaeeeee. En stopt ze met huilen, ook fijn.
Alleeeen… doet ze het ook tijdens het flesdrinken! Vaak na nog niet eens de helft van de fles op te hebben, begint ze geowon, met de speen in haar mondje! Uiteindelijk, met heeeeel veel geduld, drinkt ze het meestal allemaal wel op, maar dan zijn we soms wel 40 minuten verder. Herkent iemand dit? Ik moest er eerst erg om lachen en ging soms terug’praten’, maar dat probeer ik nu maar niet meer te doen.
Maar ophouden na 30 minuten (wat mij betreft de maximale tijd voor een fles) wil ik niet, omdat het nu zo warm is en ze het vocht ook goed kan gebruiken. Wat denken jullie?
O ja, ze is net 5 maanden oud en heeft het ‘praten’ echt net pas ontdekt.

Gewijzigd door - Tries op 03 Jul 2009 21:25:05

gewoon heel geduldig blijven of de fles even wegzetten en haar even laten babbelen en dan na een minuut of 5 de fles weer aanbieden. Zat hier in het begin een uur met een boterham

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ze is op de leeftijd van een sprong, dus mogelijk dat ze daardoor anders dan anders is op het moment.

Groetekes, Sje

hoi
hier ook zo’n kletskous! ik vond het in het begin ook grappig!
maar later idd de tactiek van michelle toegepast!

succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Idd, de vierenhalve-maandsprong. Dat kan haar lastig-doen goed verklaren.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wij zette de fles dan weg en boden hem later weer aan. Nu probeer ik Morgan te leren dat ze eerst der mond leeg moet eten en dan mag ze wat zeggen. Gaat nog niet altijd met 10 maanden maar toch. Ook duren soms de bammies en het eten wat langer daardoor hier. Zeker na een drukke kdv dag. Dan moet ze even haar verhaal kwijt.

Groetjes,

Michèle

En je snapt ook helemaal wat ze zegt Michèle leg ons dat ook eens uit

Liefs Michelle

Ik hbe geen idee behalve dat ze drukke vermoeiende dagen heeft want soms zucht ze heel erg tijdens haar verhaal

Groetjes,

Michèle

Yep een sprong, dacht ik ook aan, maar volgens Oei Ik Groei is ze er net uit (ze is 22 weken oud) en zitten we midden in de zonnige periode! Ik weet het niet hoor, of dat boek nou zo precies klopt… Ze is ook niet te vroeg geboren ofzo.
Maar in ieder geval: geduld geduld geduld. Dat lukt redelijk. Maar soms… gelukkig zijn het allemaal fases. Ze kan nu ook ineens heeel hoog een krijsje opzetten, heel kort, om aan te geven dat ze het ergens niet mee eens is. Ze communiceert dus, dat is zeker.

Ik heb de topic opening wat veranderd, vind zo raar staan, snap dat het onbedoelt is maar toch

tutten tijdens de fles dus

gr Tries