Tutje weglaten met slapen hoe aan te pakken

Hoi Sje,

Even goede vrienden hoor, maar ik heb al vaker gezien dat jij graag je gelijk
wilt en het beter weet.
Sorry hoor, maar ik weet echt wel wat wel en niet kan.
Het gaat in dit item over tutje weglaten hoe aan te pakken en niet over
verkouden zijn en over er mee spelen.
Trouwens Elke speelt nooit met de speen, heeft hem in voor het inslapen
en verder doet ze er niks mee.
Bij het wakker worden gaf ze hem altijd gelijk.
Zou ze hem wel in de mond steken dan gebeurt er nog niks want verder wil
de speen echt niet.
Elke wordt al haast 3 jaar en is al groot genoeg dat ze weet wat ze
wel en niet kan doen.
Ik had al eerder geschreven zullen we het hier maar bij laten, maar jij
wilt nu dus weer je gelijk.
Sorry, maar ook namens mijn man deze keer krijg je die niet!

Groetjes Heleen

Ik wil niet per se gelijk, van je man word ik niet bang en ik reageerde op een berichtje van Tamara, niet op jouw zullen-we-erover-ophouden-berichtje.

Ik wil ook niet per se iets beter weten, ik ben langer moeder dan jij en we zijn hier om ervaringen uit te wisselen. Dus als ik zo vrij mag zijn ook mijn ervaringen hier op Ikkeben te laten weten, zou heel tof zijn.

Ik ben niet alleen zuinig op mijn eigen kindjes maar ook hier digitaal op de kindjes van anderen en dat schildje zonder speen is gevaarlijker dan iedereen denkt. Ik leg uit waarom dat gevaarlijk is en in dat voorbeeld heb ik een verkoudheid nodig. Dus je opmerking dat het hier niet over verkoudheid gaat slaat nergens op.

Je kunt er gewoon niet mee leven dat je iets gevaarlijks met je kind doet en dat je dat hier ook gewoon eerlijk kunt toegeven.

Over gelijk willen hebben gesproken…

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Mar 2008 15:17:03

Hoi Sje,

Jij wilt nu weer je gelijk en kan het dus niet hebben dat iemand
mij in het gelijk steld (in dit geval Tamara).
Dat jij langer moeder ben dan ik wil nog niet zeggen dat je meer weet
dan ik.
Ik heb jaren op kindjes gepast dus weet echt wel wat ik doe.
Je hoeft ook niet bang te zijn van mijn man, maar hij vindt net als ik
dat je wel kinderachtig bezig bent.
Als je het over babys hebt die bijv. een kraal in de hand heeft zeg ik:
ja dat is gevaarlijk.
Maar een kind van bijna 3 die dit niet weet? Er is niks gevaarlijks aan,
het plastickje zal niet ver komen.
Ik laat het hier nu bij, want heb geen zin om hier ruzie over te krijgen.
Als jij het zo wilt nou dan heb je je zin.
Ik houd me liever bezig met andere moeders die ik weer andere raad kan geven.
Ik wilde je ook nog even laten weten dat ik al heel wat moeders heb geholpen.
Laatst schreef iemand daar heb je die trouwe Heleen weer die altijd raad
weet.
Heeft hier niks mee te maken, maar die gaan nooit ergens op door en dat doe jij wel.
Jammer vindt ik dat!

Groetjes Heleen.

het enige wat ik denk als ik dit lees is, waarom zo moelijk doen over zoiets als een speentje.
en mij is altijd verteld alles wat door een wcrol kan kan een kindje in stikken.
ik vind het een raar iets wat maakt het nou toch uit als je kindje nou lekker slaapt met een speen so what.
vroeger deden ze niet zo moeilijk.
Ik heb tot mijn 7 de met een speen geslapen en heb een prachtig gebit.
tegenwoordig mag een kind helemaal niets meer

Je heb speentjes en speentjes, er bestaan er met groot en klein schildje. Ik zou het ook niet doen, dat ding verdwijnt in een half slaap de mond in, brrrr mij niet gezien. Deze mening is voor iedereen anders, net zoals het wel of niet in je eigen bed laten slapen van je kleintje bv. Het gaat erom dat we ervaringen uitwisselen en wat de topic starter ermee doet is zijn of haar keuze. Uiteraard kun je zeggen dat je het ergens niet mee eens bent, maar laat het daar dan bij, iedereen anders en iedereen zijn eigen mening of advies. Dus niemand zal hier zo zijn gelijk kunnen halen en of zijn gelijk krijgen, daar is dit forum niet voor !
Verder hoop ik dat we hier weer gezellig verder kunnen en hoe veel moeders we wel of niet geholpen hebben, doet er geen moer toe.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

nou, je hebt wat los gemaakt lon!!!

ik wil me er verder niet te veel mee bemoeien… maar doe het lekker toch.
In het schildje kan je denk ik echt wel stikken, als je je kind ermee naar bed laat gaan. Als je het, zoals heleen deed, aan je kind geeft om te laten zien dat het zo niets is, en het daarna weggooid, dan is er echt geen man overboord. Maar daar heb je dus het hele verhaal bij nodig, anders gaan mensen, zonder daarbij na te denken, gewoon dat tuutje afknippen en het schildje mee naar bed geven!

En, als iemand graag wil dat zijn kind zonder speen leert slapen (zoals ik), dan mag dat gewoon! En als je wil dat je kind gewoon met speen naar bed gaat, dan moet je dat ook zelf weten!

dus…

Hoi,

Ik ben twee dagen even niet bij jullie gewwest en heb ineens een hot item . zo noem ik het maar even.
Ik dacht jemig 25 reactie jhet maakt behoorlijk wat los.

ik bedank iedereen voor zijn of haar reactie en ik denk dat we het hele item maar moeten gaan afsluiten.

ik ga in de bieb op zoek naar een boekje hierover. Ik dacht over zoiets bestaan vast geen boekjes maar zo zie je maar weer.
Ik ga dit boekje dan doornemen met mijn dochter en dan gaan we afscheid nemen van het tutje.

groetjes,

ik zal over een week of drie vier wel melden hoe het is gegaan

lon106

goed idee! Succes!

Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat, succes hoor !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi hier is spuit elf.

wat betreft de speen: ik heb een oudste , die tot 4 jaar echt verslaafd aan haar speen was,ineens was het over en konden we geen 1 van de 16 spenen meer vinden en gelukkig heeft ze er toen niet meer naar gekraaid

dan heb ik de middelste die had een speen tot 2.5 jaar ongeveer en ineens had hij zelf zo iets van spenen zijn voor babies en ik ben geen baby!

en lexje kleine man had vanaf het begin een speen maar kon er niet mee overweg en ik had zoiets van goed man… jij wil geen speen krijg jij geen speen

dus die heeft tot een maand of 5 eem speen in zijn mond geduwd gekregen maar wilde het helemaal niet…

dus wat betreft tips om af te leren… bij mijn 3 kinderen verliep het natuurlijk

wat betreft deze site en de reacties in deze topic

het lijkt me eigenlijk wel logisch dat moeders elkaar advies geven, en als het ene advies erg onduidelijk overkomt en zelfs gevaar oproept mag daar op gereageerd worden, laten we niet proberen elkaars moeder te zijn,
maar laten we het leuk houden, niemand word hier aangevallen of hoeft zich aangevallen te voelen. we houden allemaal zielsveel van onze kinderen, althans dat neem ik aan.

En laat het duidelijk zijn er is geen opperhoofd moeder hier, we moeten allemaal maar het wiel uitvinden.

Maar ik vind het niet nodig om je nu ineens zo venijnig te gedragen terwijl we allemaal op ikkeben maar met 1 ding bezig zijn en da’s onze kindjes veilig op te laten groeien.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”