Tussistin van VSM

Mijn vraag is of iemand hier bekend mee is en of dit kwaad kan tijdens zwangerschap? Zoals jullie in mijn andere topic hebben kunnen lezen hoest ik inmiddels alweer 4 weken de longen uit mijn lijf. Overdag valt het op zich nog wel mee. Soms een flinke hoestbui, maar de avonden en nachten zijn het ergst. Tot kokhalzen en soms een klein beetje overgeven aan toe. Ik wordt er helemaal niet goed van. Heb een kleine week tijmsiroop gebruikt, maar ook dit heeft niets geholpen. Ben verder niet ziek of verkouden, alleen verschrikkelijk hoesten.

Mijn man roept al een tijdje dat ik naar de huisarts moet gaan. Maar ja ik ga niet snel naar een huisarts, al helemaal niet alleen voor hoesten. Maar nu ben ik zo klaar mee, dat ik vandaag eindelijk de huisarts heb gebeld. Blijkt deze beste man deze week vakantie te hebben. Heb dus mijn man gevraagd vanmiddag naar de apotheek te gaan. Dit heeft hij gedaan en het enige wat ik mocht hebben was Tussistin van VSM, dus dat heeft hij meegenomen. Het is een homeopatische hoestdrank.

Ik ken dit helemaal niet, dus misschien beetje wantrouwend. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
Sandra

Geen ervaring mee, maar als de apotheek zegt dat het mag, dan zal het wel goed zijn. Toch? Veel sterkte nog meis, dat hoesten 's nachts lijkt me vreselijk.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Er is weinig homeopathie die je niet mag als je zwanger bent.

De apotheker weet dit soort dingen echt wel. Ik zou het gewoon doen, zij nemen geen risico met zwangerschap hoor!

Hopen dat je hoest eindelijk over gaat!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik gebruik eigenlijk nooit homeopatische middelen, dus weet daar weinig van. Vandaar mijn vraag naar ervaringen. Heb het idd wel meteen ingenomen vanmiddag, dus hoop dat het snel gaat helpen.

Groetjes,
Sandra

Ik denk dat je dat rustig kan gebruiken hoor, Sandra!!
Hoop echt dat het helpt.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

vraag het even na bij de apotheek of lees even de bijsluiter
daar zal het vast wel in staan denk ik

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

beterschap met je hoest trouwens

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Dit kan je veilig gebruiken tijdens je zwangerschap hoor, gebruik het zelf ook. De huisarts gaf ook aan dat het geen kwaad kan.
Hoop dat je er snel vanaf ben.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Fijn om te horen Ramona dat jouw huisarts heeft aangegeven dat het geen enkel probleem is om te gebruiken.

Helpt het bij jou? Hier nog niet, maar ja gebruik het pas sinds gisteren.

Groetjes,
Sandra

Ik heb even gegoogled voor je:

Als u zwanger bent of borstvoeding geeft:
Tussistin siroop suikervrij kan zonder bezwaar tijdens de zwangerschap worden gebruikt; indien u zich houdt aan het gebruiksvoorschrift, zijn er - voor zover bekend - geen schadelijke gevolgen voor de vrucht te verwachten. Ook tijdens de periode van borstvoeding kan Tussistin veilig worden gebruikt.

Je kan het dus rustig gebruiken

lieve schat… probeer eens fluimicil, (als dit mag tijdens de zwangerschap ik dacht van wel!) dit lost slijm op en is niet eens zo vies.
en als je al zolang aan het hoesten bent… ga nou gewoon wel naar de huisarts en ben is niet zo eigewijs
je weet niet waarom je al zolang hoest en ik vind zeker tijdens een zwangerschap dat je moet weten wat je hebt als je ziek bent meis!

oh en trouwens, misschien is het gewoon een bronchitus en geeft de huisarts je ventolin, hiervan gaan je luchtwegen gewoon open staan en hoest je het makkelijker op EN het prikkelt een stukje minder dar neemt tevens ook benauwdheid weg die veroorzaakt kan worden door het hoesten.

Bedankt voor je bericht Mellanie!

@Inge, jij ook bedankt voor je lieve berichtje. Denk dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen. Ik heb idd te lang gewacht met naar de huisarts gaan, maar zoals ik aangaf heb ik afgelopen maandag gebeld. Maar hij is met vakantie en er volgende week pas weer.

Baal er goed van, want ik slaap ook echt slecht. Ik hoest me helemaal suf tot kokhalzen aan toe. Voel ook een ontzettende druk op mijn hoofd en buik als ik hoest. Als ik s’nachts op mijn rechterzij lig hoest ik ook veel erger dan mijn linker zij. Maar helaas kan ik nooit kan ik nooit lang op links blijven liggen. Dus ja we kwakkelen maar verder in de hoop dat de tussistin gaat werken. Overdag valt het trouwens wel mee. Al had ik gisteren toevallig behoorlijke hoestbuien.

Groetjes,
Sandra

Bij mij helpt het wel een beetje maar niet afdoende. Maar ik heb altijd last van bronchitis na een verkoudheid dus waarschijnlijk moet ik toch aan een puffer. Moet ik idd ook nog voor naar de huisarts want die ik nu heb mag ik niet gebruiken. Ventolin kan wel en dat helpt ook goed. Klinkt bij jou ook wel een beetje als bronchitis dus als het niet over is als je huisarts er weer is zou ik toch even langsgaan.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@Sandra: oooh sorry! nee daar heb ik denk ik overheen gelezen, ik moest op dat moment eigenlijk wat doen maar wilde toch reageren op je vraag dus denk dat ik erover heen gekeken heb.
Ik ga je nu trouwens even mailen…

Oh ik had voor Noah ook Tussistin van VSM (Kids) gekocht vanwege het hoesten, en dacht laat ik het zelf ook eens proberen, maar bah wat een goor spul zeg…
Zelfs Noah vondt het vies hahaha

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 04 Nov 2010 09:37:00

Haha erg he, Mellanie!

Ik vind hoestdrankjes meestal zelfs lekker, maar deze is idd heel vies. En helaas helpt het nog steeds niet, maar goed we blijven doorgaan. Vraag me alleen af hoelang je deze mag slikken. Mijn 1e flesje is nu bijna leeg.

Groetjes,
Sandra

Als je er nog steeds erge last van hebt gewoon een keer naar de huisarts gaan en uitleggen hoeveel last je ervan hebt.
Er is een hoestdrank die hij kan voorschrijven en als tweede keuze codeinetabletjes, maar dat mag niet in elke fase van de zwangerschap. Ik heb zelf goede ervaringen met die tabletjes het was na 1.5 dag over.

Wat ook een beetje helpt is koud water met ijsblokjes drinken en 's nachts een extra kussen zodat je wat rechter op zit.

Heel veel sterkte.

@ Sandra: Nou meestal vindt ik hoestdrankjes ook echt wel lekker… maar deze BLEGHH!! Bah!! Vies!! Hahahaha…

Ik zou ook inderdaad even je huisarts bellen als hij terug is…misschien dat hij je iets anders kan voorschrijven ofzo.

Liefs, Melanie

Sandra, is het een kriebelhoest of echt een hoest die vast zit op de borst? Ik heb van die laatste ook al erg lang last. Met echt groen-geel slijm, bah. Ik gebruik nu ook die bruisdingen waar Inge het over heeft, alleen dan eigen merk ETOS en ik merk nu wel dat het wat los komt. Ik heb er voorhoofdholteontsteking bij, dus ook met flinke bonzende hoofdpijn (ook achter mijn oog). Ik heb nu een neusspray. Hopelijk helpt het allemaal. Ik ben niet zo van de homeopatische dingen, maar die mag je vaak wel tijdens een zwangerschap. Ik heb me ook rotgehoest en bleef er af en toe in. Vervelend! Hopelijk gaat het snel over bij je!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers