Tupperware


#1

Tupperware… Welke vrouw heeft daar nu niet van gehoord?

Tegenwoordig hoor ik weer meer over Tupperware. Werkelijk, ik dacht eigenlijk dat Tupperware helemaal not done meer was. Bij dit woord, krijg ik gelijk gedachtes naar vroeger.

 Mijn moeder, op en top huismoeder (en mijn grote voorbeeld overigens), ging naar de TW parties. Wat ik niet door had. Weet alleen, dat ik dan persé op mijn kamer moest blijven, want het was altijd rond slaaptijd. Mijn vader was dan óf aan het werk óf zat te bij de buren óf zielig in de keuken. Koffie te zetten. De bel ging dan vaak en dan kwam er een vrolijke tante binnen, vervolgens een buurvrouw, dan weer een paar vriendinnen. En ik maar nieuwsgierig zijn: is er soms iemand jarig?? Maar wáár zijn dan de mannen? Snapte er geen jota van. En nog niet eigenlijk. Dus het was gezellig, want iedereen hoorde ik lachen. Weer wat later, hadden we spontaan nieuwe melkbekers (eerlijk is eerlijk, mijn ouders hebben die nog steeds!), nieuwe schaaltjes met deksel, dan weer een suikerkannetje, wat je dus niet met kerst op tafel zet, of een melkkannetje, wat weer bij het suikerkannetje hoorde en ga zo maar door.

Op een bepaald moment, was het afgelopen en ik dacht er ook nooit meer aan. Totdat er bij ons kinderen kwamen. Onze eigen kinderen, wel te verstaan. We leerden andere moeders kennen (ook vaders, maar TW is nu eenmaal meer iets voor moeders) en die hadden van die reuze handige dingen in huis. Plastic suikerkannetjes, drinkbekers, die niet lekken, schaaltjes, flessen en nog meer. En néé als er al een beker stuk ging, dan kon die echt niet zomaar ergens anders gekocht worden. Dus hoorde ik de vraag: ken jij toevallig iemand die TP parties geeft? Pardon??? Bestáát dat nog dan? Ik dacht, dat die dingen van jullie moeders af kwamen? Nee nee, helemaal verkeerd gedacht. Het bestaat nog steeds en hoé!

Na die vraag, kwamen de uitnodigingen, bijna pusherig, want de gastvrouw had wel veel mensen nodig, dan kreeg ze korting of een kadootje ofzo. Maar ja, ik wil echt niet, sorry. Gelukkig kom ik er tot nu toe nog steeds onder uit, al ben ik bang, dat het er toch een keer van moet komen. Het is namelijk bijna mode geworden, op de één of andere manier. Vast heel gezellig hoor, geloof ik best wel, maar dan voel ik me weer zo schuldig, dat ik niet iets wil kopen, dus dan koop ik maar iets goedkoops, wat vervolgens in mijn kast blijft staan, verstopt in een hoekje. Zou dat dan tóch de schuld van mijn moeder zijn? Omdat wij weg moesten, als er weer een party kwam? Kan het me niet voorstellen, maar ik kan dat natuurlijk wel prima gebruiken, als fantastisch excuus, de eerstvolgende keer, dat ik weer gevraagd wordt.

Mijn bekers komen van de Ikea (niet de anti lek), bijna alles komt van de Ikea. Mmmm ik denk, dat ik maar eens Ikea Parties ga geven. Ja, dat lijkt me nu erg leuk! Dan ben ik zelfs wel gemotiveerd genoeg. Onder het genot van een Zweeds bakkie, met Zweedse gehakt balletjes, huur ik een Ikea ballenbak in, kunnen alle kindjes gewoon komen, dus geen afzeggers op mijn Ikea Party: er is geen oppas nodig dit keer!

Doei ouwe Koei,

Monique


#2

Ik heb een hoop tupperware, en niet ze zijn echt niet allemaal zo opdringerig helemaal niet zelfs, wij hebben een vast iemand die altijd komt (ik zelf geen de paties niet) ik persoonlijk vind het heel handig maar goed das persoonlijk... en nee het is niet alleen voor moeders (vrouwen) ken toch een aantal mannen die alleenstaand zijn er er bij zweren...

en ja ik ben een huismoeder, maar zeker toen ik werkte en geen kinderen had gebruikte ik het zelfs nog veel meer want ja toen had ik geen tijd om elke dag boodschappen te doen..

dit is geen reclame voor de tupperwere want ben zeker niet altijd te vreden...

zeker niet hoe het de laaste keer gegaan is maar goed dat was niet bij ons vast tuppere vrouwtje deze hoort nooit weer van mij

Groetjes Tries


#3

Hoi moon ik weet niet of dat voor mij bedoelt was, maar ook ik vertel mijn evaring met tupperwere. dus als dat voor mij bedoelt was nee ik verdedig me zelf totaal niet

Liefs Tries


#4

Hai Mo

Ja het is waar hoor dat ze opdringerig zijn, ik was anderhalf jaar terug bij een vriendin op een tpparty, en ik zei dat het me "mischien" wel leuk leek om eens te doen, die tpverkoopster die zat er dus gelijk bovenop he, maar ik zei haar gelijk, ik weet het nog niet gewoon. 1 week later had ze via die vriendin mijn  telnr. gekregen en hing ze al aan de telefoon. Ik moest dus gewoon echt  bot worden om haar van mijn rug af te krijgen. Tp heeel handig hoor, maar niet op die manier hoor, dan kun je net zo goed naar de winkel in Utrecht gaan. Toch? :)

Groetjes Carolien