Tuitbeker

hier een vraagje over een tuibeker. we zijn damian aan het leren om hieruit te drinken omdat hij zijn fles liever helemaal niet meer heeft. maar hij snapt hem niet. als ik het entilek systeem eruit haal dan drinkt hij wel maar als ik het erin laat zitten snapt hij niet dat hij eraan moet zuigen. we hebben nu al meerdere tuitbekers geprobeert maar het enige dat hij doet is bijten. als ik water aan hem geef uit een gewone beker die wij ook gebruiken gaat het wel lekker naar binnen maar dit kan hij natuurlijk niet zelf. hoe kan je je kindje laten wennen aan een tuitbeker en hem leren dat hij hieraan moet zuigen?

Lilypie First Birthday tickers

Eigenlijk is het vanaf deze leeftijd nog veel beter om hem te leren drinken uit een gewone beker.

Goed voor de mondmotoriek en de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje

ja ik zet de gewone beker ook gewoon door maar dat kan hij netuurlijk voorlopig zelf nog niet doen hij snapt wel dat ie hem vast moet houden en als hij hem naar voren buigt dat er drinken uit komt maar niet dat als hij hem te ver naar voren buigt alles eruit komt hihi

Lilypie First Birthday tickers

Dylano heeft de tuitbeker met antilek nooit gesnapt en snapt hem nu nog niet. Ik weet dat er ook beel mensen de rietjesbeker gebruiken maar ook die snapte Dylano niet. Het is hier uiteindelijk met 16 maanden de tuitbeker zonder antilek gworden en een gewone beker. Voorhen atijd de speenfles ook met ander drinken als melk.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hallo,

Ik gebruik een tuitbeker met een zachte (soort speenachtig spul) tuit. Dit werkt heel goed en is ook antilek!!!
Het is van het merk nobi en te koop bij de etos geloof ik.

Hier werkt het goed.

Succes ermee.

Groetjes Melanie

Melanie Hengeveld

Ik gebruik ook de Nuby met siliconen tuit. Overigens laat ik mijn dochter wel zoveel mogelijk uit een gewone beker drinken, maar als ik ze zelf wil laten drinken is deze antilek beker (iig voor ons) echt een aanrader!

Ook ik heb de Nuby… en van de Kruidvat en Difrax… maar Senne snapt het ook niet. Ze zuigt er wel aan, maar met haar hoofd naar beneden

Ik geef ze dus nu gewoon nog uit de speenfles en bij de boterham een gewoon bekertje om te proberen. Yoghurt lukt perfect maar de rest…

En als ze niets naar binnen krijgt is het niet zo erg, ze krijgt de fles altijd voor de boterham dus het vocht is toch al binnen…

Groetjes van Sascha en Senne

@sascha

Dan zou voor jou de rietjesbeker goed werken,

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ff vraagje, vanaf welke leeftijd gaan kids uit een tuitbeker drinken?

Léony

quote:
@sascha

Dan zou voor jou de rietjesbeker goed werken,

Liefs Michelle

Heb ik geprobeerd en ze deed dat ook niet goed
Nu heb ik eens goed gekeken… ze zuigt niet, ze kauwt op de speen.
Ja, dan komt er ook niets uit een rietjesbeker natuurlijk…hihi

Maar volgens mij was het begin er vandaag. Ze gooide haar hoofd achterover en
ja hoor, er kwam wat uit!! En ze slikte het ook nog goed weg… we komen er wel!

Groetjes van Sascha en Senne

Rens kon met 6 maanden ook uit een gewone beker drinken weliswaar met hulp. Dat is idd het beste voor de mondmotoriek en ook beter voor de tanden. Ik zou dus gewoon doorgaan met een gewone beker. Rens snapte de tuitbeker pas met 11 maanden en met 13 maanden ofzo de rietjesbeker. Ik heb er toen Rens zo oud was heel veel tijd en geld in gestoken zonder resultaat. Toen hij het eenmaal door had kon hij namelijk uit alle tuiten drinken dus had ik er voor niets een stuk of 10 gekocht.
Om Rens drinken te geven gebruikte ik de difrax oefenbeker. Daar zit een rand en een uitsparing voor de neus in die het makkelijk maakt om ze drinken te geven en als ze het eenmaal zelf kunnen werkt deze beker ook goed in het begin.
Overigens gebruik ik de tuit alleen maar voor onderweg, thuis drinkt hij uit een gewone beker. Vind ik ook prettiger want ik heb nog geen anti-lekbeker gevonden die echt niet lekt.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers