Hoi hoi,
Ff een vraagje Dylano krijgt nu na zijn groent wat diksap maar krijgt hij uit een fles tot nu toe maar ik ben helemaal geen voorstander van sap uit een flesje. Zijn er al mama’s enof papa’s die al een tuitbeker gebruiken?
Groetjes Michelle
Hoi hoi,
Ff een vraagje Dylano krijgt nu na zijn groent wat diksap maar krijgt hij uit een fles tot nu toe maar ik ben helemaal geen voorstander van sap uit een flesje. Zijn er al mama’s enof papa’s die al een tuitbeker gebruiken?
Groetjes Michelle
ja hoor … .gelijk gaan doen. Jurian wilde het eerst niet maar nu drinkt hij uit een antilek beker van Nüby zijn sapje. enne… daarna snel door gaan met oefenen van een drinkbeker (=beter voor tandjes etc)

Toen we met 7 maanden overstapten van 4 naar 3 flessen zijn we pas met andere sapjes begonnen. Voor die tijd hebben ze dit nog niet nodig. Vanaf die tijd zijn we ook de tuitbeker gaan gebruiken. Daar gaat thee, water of diksap in en uit de speenbeker alleen de melk.
Groetjes,
Sandra
Mijn dochter heeft indd gelijk een tuitbeker gehad en heel snel een gewone beker, maar wist de leeftijd niet meer. dus we gaan een tuitbeker aanschaffen
Groetjes Michelle
Toen wij begonnen met een anti-lek beker ging het ook niet goed. Tim dronk er maar een beetje van en verder vond hij het veel leuker om mee te spelen. Dorst had hij wel, want als we het daarna dan in de speenbeker deden dronk hij het wel leeg. Maar goed dat hebben we niet te vaak gedaan. Gewoon de tuitbeker gebruikt en op een gegeven moment ging het gewoon wel goed. S’middags krijgt hij uit de tuitbeker en s’avonds na het tandenpoetsen krijgt hij nog een klein beetje water uit een gewone beker om te oefenen.
Groetjes,
Sandra
Liever tuitbeker overslaan en zo vroeg mogelijk leren uit een gewone beker te drinken. Hier hebben ze nooit uit tuitbekers, rietjesbekers e.d. gedronken.
Zowel voor de spraakontwikkeling als wat betreft tandbederf is drinken uit een gewone beker beter.
Groetekes, Sje
Even een vraagje, kan je melk ( die je normaal dus uit een speenfles geeft) ook uit een tuitbekertje geven? Of alleen thee of water/diksap? Hoe doen jullie dat?
Sje; ik denk dat voor Minke de overgang van speen naar gewone beker zo groot is, dat een tuitbeker een goede tussenoplossing is… of weet jij uit ervaring dat dit niet zo is?
groetjes!
Melk uit gewone beker kan ook al. Bedenk wel dat ze in eerste instantie uit een gewone beker minder drinken dan wanneer ze het uit een fles of tuitbeker zouden krijgen. Dus hou wel goed in de gaten hoeveel vocht erin gaat en desnoods de rest met fles of tuitbeker bij geven tot je merkt dat drinken uit een gewone beker vlotjes gaat.
Zoals ik al schreef, hier zijn ze van borst naar fles en van fles naar gewone beker overgegaan. Tuitbekers staan hier nog steeds gloednieuw ongebruikt in de kast. Ik had ze gekocht voor je-weet-maar-nooit, maar nooit gebruikt dus.
Er bestaat een speciale oefenbeker van Difrax. Zoek maar op Google op de woorden oefenbeker difrax. Dan zie je een voorbeeld. Gewoon o.a. bij de DA te koop.
Groetekes, Sje
Nou heb tuitbeker gehaald, en gelijk even gekeken wat hij er mee deed. Nou het ging hij snapte er niet zo heel veel van geloof ik. HHij kreeg er wel wat uit maar was niet overtuigend. Toen de deksel eraf en dat ging voor hem makkelijker dus nog even kijken wat ik nu ga doen. Denk inderdaad gewone beker.
Groetjes Michelle
nick krijgt diksap uit een flesje is dat dus helemnaal niet slim??
d8 dat bekers en zo pas kwamen als ze echt goed konden zitten?
groetjes wendy
ik geef de fv niet in een beker hoor… maar de diksap of andere sapjes kunnen we met difrax bekertje … alleen is nog een erge knoei bende… ik oefen soms met yoghurt omdat dit niet zo vloeibaar is … misschien voor Linette ook een idee? gewoon om eerst te kijken…
fv vind ik helemaal zo’n gedoe … eerst warm maken in een fles + afmeten en dan in een beker elke keer een beetje want volle beker gaat hier helemaal over de vloer denk met die grijp grage handjes…

Ik ga de fles ook niet in een tuitbeker doen lijkt me ook een beetje teveel gedoe al zou ik het in de tuitbeker wel klaar kunnen maken. want de cc staan er wel op, maar ik vind dat ze het verschil tussen drinken en eten wel moeten leren en lijkt me niet makkelijk als ik alles in de tuitbeker zou doen
Groetjes Michelle
Nu al melk uit een gewone beker vind ik ook wel erg vroeg. Deze week laten we de fles van na het eten vervallen. Dan krijgt hij alleen tussen de middag nog een fles uit een speenbeker. Want s’ochtends krijgt hij pap van een bordje. Verder hebben we ook nooit een speen voor hem gebruikt. Dus ja die ene fles met een speen vind ik dan geen probleem. S’middags krijgt hij thee of diksap uit een tuitbeker. S’avonds krijgt hij nog een beetje water uit een oefenbeker, dus ja we zijn wel aan het oefenen en dat gaat heel goed. Dus wil straks de thee of diksap met een gewone beker proberen. Maar nu nog even gewoon de tuitbeker.
Groetjes,
Sandra
Natuurlijk gaat Jurian hem ook volgen, gaat helemaal goedkomen
Nee, helaas heb ik nog niet met hem kunnen fietsen. Wil het wel heel graag, zeker nu met dit mooie weer. Toch weer eens wat anders dan wandelen. Het zitten gaat echt de goede kant op, hij kan steeds langer zijn evenwicht bewaren. Maar de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Helaas nog niet goed genoeg om te kunnen fietsen.
Hoe gaat het zitten bij Jurian?
Groetjes,
Sandra
Jurian zit nog helemaal niet… is wel jammer … deze mama gaat zo graag fietsen met hem… maar dat zit er de eerste maand zeker nog niet in! Dus dan de wagen nog maar…
op de foto van jouw zit Tim wel of niet? dat doet Jurian echt nog niet hoor…

Ja, op de foto zit Tim inderdaad.
Hij kan ook al echt zelfstandig zitten, alleen gaat het de ene keer beter dan de andere keer. Soms houd hij het een tijdje vol en soms verliest hij al snel zijn evenwicht. En volgens mij moeten ze echt goed kunnen zitten wil je met ze kunnen fietsen. Alles gaat dus nu lopend of met de auto, terwijl ik zo graag met hem wil fietsen. Maar goed geduld en het komt vanzelf wel.
Groetjes,
Sandra