Tuitbeker

Hoi meiden,

Anne is nu 6 mnd oud en ik heb gelezen dat dat een goede leeftijd is
om te leren uit een tuitbeker te drinken.
Heb het al een aantal keer geprobeerd maar ze bijt er op.
Snapt niet dat ze ook kan zuigen.
Houd de beker heel leuk aan de oortjes vast en speelt er wat mee.
Ook hebben we nog een tuitbeker met een plastik voorstukje.
Daar bijt ze ook op, maar dan loopt het sap eruit.
Kreeg ook te veel binnen, kwam een dikke boer en spuugde wat uit.
Ze was net in bad geweest en had schone kleren aan. Kon ik haar weer
schone kleren aandoen.
Hoe hebben jullie dit aangeleerd?

Toen Elke zo klein was snapte die er ook niks van. Toen hebben we
het zo maar gelaten.
Die wilde pas met 2 jaar uit een tuitbeker gaan drinken.
Dronk daarvoor nog steeds met een flesje. Dit is natuurlijk geen gezicht
als je een dagje wegbent en ze heeft nog geen tuitbeker.
Nu gaat het hardstikke goed.
Nu Anne nog.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week oud

hoi heleen,

wij hebben lieke eerst ermee laten spelen en met zachte tuit.
ze beet er ook op maar het ging steeds beter. blijven proberen.
ook een tip: op een tijdstip geven als ze normaal haar flesje krijgt eerst wat slokjes uit tuitbeker laten drinken. dan heeft ze honger en gaat ze zoeken het eruit te krijgen.
Nu hebben we een avent tuitbeker met harde tuit en gaat ook goed alleen zuigt ze de eerste slokken te hard en komt er wat uit het luchtgaatje.
Hoe ze het klaar krijgt om uit dat kleine luchtgaatje sap te krijgen ???
maar dat is echt met de eerste slokken.

succes hopelijk kun je er wat mee

groetjes gytha

Hi,

ik deed het ook op de voedingstijd. na de boterham bv. en tussendoor bood ik wat thee aan of water in die beker, om te oefenen. Ik hielp m een beetje, want hij nam de beker wel goed in zijn handjes, maar tilde m soms niet voldoende omhoog. Soms nam ik m ook uit de eetstoel, en gaf m dan op schoot de beker. (dan kan hij iets makkelijker met zn hoofd achterover kantelen). Nu doet hij het keurig, maar als hij moe is, dan gooit hij m nog eens van tafel hoor…(11mnd)waarna hij ook eenberisping krijgt…, maar hij kan het.
Ik gebruik een tuitbeker met harde tuit. Ik heb ook die met zachte tuit gehad (Nuby) maar vind ik weer teveel op een speen lijken. hij ging hier juist meer op bijten.
Ik ben mondhygiëniste, dus zijn tandjes en mondontwikkeling zijn heilig voor me hahahaha. Dus doorzettingsvermogen zat hier, maar het viel me alles mee.
succes!

x Floss

heb nooit een tuitbeker gebruikt! Gewoon huppekee uit een gewone beker! Hij was toen 7 of 8 maanden geloof ik toen ik daarma begon. Alleen als we onderweg waren dan dronk luca uit een tuitbeker. Hij leerde dat door ermee te spelen, en en opeens had hij het door. Nu drinkt hij nooit meer uit een tuitbeker.

hoi hoi

mijn dochter is nu 11,5 maand oud, maar wil niet uit een tuitbeker drinken en ook niet uit een gewone beker. Af en toe probeer ik het, maar meestal zonder succes. Ze heeft geen idee wat ze er mee moet.

mijn neefje daarentegen dronk met 7 maanden ofzoiets al uit een gewone beker. Ik denk dat elk kind anders is! Ik zie wel wanneer mijn dochter er aan toe is. Elke dag even proberen.

groetjes angela

Bij Nanik gaat het ook nog niet zo heel goed hoor met die tuitbeker. Wij hebben ook die van Avent en ook bij haar komt er in het begin druppeltjes uit dat kleine gaatje dat dan weer in haar neusje komt (volgens mij blaast ze erin ofzo)

Het gaat wel wat beter dan in het begin dus ik hou het wel vol want het schijnt niet goed te zijn voor de tandjes. Maar ja als het nog niet lukt dan later gewoon weer proberen hoor.
Gisteren heb ik het geprobeerd met een rietje en ze had het gelijk door ondanks dat ze zich wat verslikte omdat er dan best veel uitkomt.

Bianca

Hier hebben we het anders opgelost, gewoon een nubby beker met rietje, ook een antilekbeker.

Groetjes Wendy

ooohja nog een tip: haal even de antilek eruit! Dan stroomt het gemakkelijk eruit, wordt misschien wel een knoeiboel, maar dan snappen ze dat er iets uit kan komen. Dit werkte hier heel goed. En voor de wat oudere babys kan je er yoghurt in doen, iets minder geknoei! Zo heeft luca ook uit een gewone beker leren drinken, met yoghurt erin!

Hallo meiden,

Ik heb Anne na het eten weer laten drinken uit de tuitbeker.
Ze had nu goed in gaten hoe het moet en dronk er flink wat uit.
Anne hield de tuitbeker zelf vast aan de 2 oortjes.
Een heel leuk gezicht!
Weer wat nieuws geleerd!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week