Tuitbeker of gewone beker?

Mijn zoontje is 9 maanden oud, Ik probeer hem al een paar weken aan een tuitbeker te laten wennen. Hij heeft nu 3 tanden. Maar hij moet er niets van weten. Hij kauwt eraan en daarna duwt hij hem consequent weg. Ik heb hem sinds een week uit een normale kinderbeker laten drinken. Dit gaat op zich wel, alleen weet ik niet of ik goed bezig ben. Hij hapt naar de ‘gewone’ beker en neemt dan een mini slokje (de helft gaat er natuurlijk naast). Hij weet eigenlijk ook niet zo goed wat hij daar mee aan moet. Toch gewoon weer terug naar de speen/ fles? Of heeft iemand goede tips omtrent de tuitbeker en gewone beker?

tuit(anti-lekbeker) was hier in het begin ook niet echt succes. toen heb ik de beker gewoon met water gevuld en in de box gelegd samen met een ander speeltje. dat er dus niet teveel aan afleiding ligt. telkens pakte ze de beker en ging er (net als jou zoontje) op zitten kauwen. op een gegeven moment begon ze het door te krijgen maar dat heeft hier wel zo’n twee weken geduurd. Bij de boterham heb ik meestal een plastic bekertje met water (maakt tenminste niet gelijk zo’n bende als er wordt geknoeid) en gewoon maar blijven proberen. Dit lukt bij Lindsey ook nog niet echt hoor maar ze begint wel door te krijgen dat er wat lekkers uit dat plastic ding kan komen.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

enne welkom hier!!

liefs,
Rinske

Zo snel mogelijk uit een gewone beker leren drinken. Beter voor de tandjes, voor de mondmotoriek en voor de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje

Hier gaat de tuitbeker ook nog steeds niet soepel. Ze drinkt er inmiddels wel uit maar veel minder dan wanneer ze uit een flesje drinkt. Maar ja ik moet zeggen het wordt heel langzaam aan steeds beter. Verder laat ik Minke ook soms uit een bekertje een slokje water of diksap nemen. Dit loopt er dan wel voor de helft weer uit langs haar kin. is dat bij jouw kindje ook? Ze moeten het natuurlijk leren… dus ik oefen het wel elke dag.

Toen Tim 7 maanden was geworden zijn we begonnen met thee, water en diksap. Dit heeft hij meteen uit de tuitbeker gekregen ipv de speenbeker. In het begin was het hier ook geen succes. Meer kauwen dan dat hij er wat uit kreeg. Dit heeft een paar weekjes geduurd, maar toen hij het eenmaal doorhad ging het gewoon goed. Daarna ben ik ook gewoon de melk die hij bij zijn boterham krijgt uit de tuitbeker gaan geven. S’avonds voordat hij naar bed gaat krijgt hij nog wat water en dat krijgt hij uit een gewone oefenbeker.

Groetjes,
Sandra

lieke kreeg ik toen maar niet geleerd uit gewone beker te drinken, ik oefende het toen in bad. nam de beker mee en deed er kraanwater in en toen vond ze het speelenderwijs erg leuk en het is ook geen geknoei. ik had toen ook nog eens 4 verschillende tuitbekers in huis maar kon ze niet mee overweg. ze kreeg de drank uit het luchtgaatje eruit snap het nog niet hoe ze dat toen klaar kreeg.
Ik heb toen lang de nubybeker met rietje gebruikt en daarna gewone beker.
Ik vindt ook alle tuitbeker die ik had lekken en dan staat er met grote letters Anti lek beker op.

groetjes Gytha

Wij hebben de antilekbeker van difrax en die lekt niet. Erik wist ook eerst niet wat hij ermee moest, maar na een paar weekjes had 'ie de slag te pakken. We zijn hier nog niet begonnen met oefenen uit een gewone beker, maar gaan daar binnenkort mee beginnen. Wilde dan die oefenbeker van difrax kopen. Als ik jou was, gewoon doorgaan met drinken uit die gewone beker. Hoef je straks ook niet over te stappen. Goed bezig!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben een tuitbeker van Dr brown enne dat gaat best goed met Morgan, in het begin was het wat rommelen, maar nu gaat het best lekker. Ik moet alleen bekennen dat als ik naar de voetbal ga en ze daar brood eet ik een klein flesje bij me heb meet diksap want dat kan ik zeg maar afsluiten en in haar tas doen, met een tuitbeker gaat dat niet. Of zijn er afsluitbare tuitbekers??

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Tuitbekers die niet lekken kan je toch zo meenemen? Die wij hebben komt echt geen druppel uit en kan je dus zo in je tas stoppen.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZSPRp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 15 May 2009 19:20:23

Hmm zal eens kijken want ik moet zeggen die van dr brown is wel idaal. Ze weigert hem alleen zelf vast te houden. Doet ze met haar fles ook niet.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Dat komt misschien wel als ze ouder wordt. En misschien ook niet. Hoe dan ook, ik kan onze beker aanraden. We hadden eerst de avent en die lekte als een tiet, heeeeeel irritant. Hoezo, “anti-lek”?

Groetjes!

Ik heb bij euroland een antilek tuitbekertje gekocht En die kan ik ook zo in mijn tas stoppen, komt geen druppel uit!
Dat oefenen met een gewone beker in bad vind ik wel een hele goeie! Ik zie er als een berg tegenop om daar mee te beginnen, wat een geknoei zeg… Het moet er natuurlijk wel een keer van komen, maar met 7 maanden al…?
Joey heeft een paar maanden geleden een paar keer zijn fles vast gehouden, maar nu doet hij het niet meer… We hebben aventflessen, en daar kun je handvaten bij kopen. Iemand daar ervaring mee? Zal hij de fles dan beter zelf vasthouden?

Groetje Anouk

@Mriek welke tuitbeker heb jij van difrax want het net op de site gekeken en ze hebbe ner 1 met zachte tut en met een harde en die harde is met een ventiel? had een andere maar daar doet hij dus niks mee pffffffff, had ik nu maar gelijk voor die van difrax gekozen daar heb ik zijn flessen tenslotte ook van

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Trouwens die oefenbekers van Difrax die zijn erg fijn!

Oh en het zelf vasthouden van de tuitbeker of de fles doet meneertje pertinent ook niet. Hij kan het wel, maar hij heeft er gewoon geen zin in! Typisch jongentjes gedrag?

Nee geen jongensgedrag dylano houdt al 2 maanden zijn flessen en bekers zelf vast

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb morgan net zelf der gang laten gaan met de tuit, nou antilek is ie niet, maar ze heeft de grootste lol gehad. Nu ligt ze te slapen, Mevrouw ik ben niet moe wilde niet gaan slapen. Maar ze heeft de strijd nu opgegeven. Om 16.00 der fles en dan kijken we wel weer. Anders is het lekker vroeg naar bed vanavond.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

@michelle
Avent heeft een dop. Die van mij lekt niet,.

Liefs

Oke zal ik eens naar kijken dan, tot dan gewoon maar een klein flesje mee voor onderweg

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

@Michelle: wij hebben de difrax met harde tuit (250cc) en een systeempje waarbij je kan kiezen voor snelle doorstroom en langzaam (afh. van wat je erin hebt; langzaam bij echt vloeibaar spul en snel bij dikker spul zoals yoghurt).

Groetjes!