Tuitbeker: NEE!

Het wordt onderhand wel tijd dat Julian uit een andere beker gaat drinken dan alleen maar uit een flesje.
Drinken uit een rietjesbeker doet hij al een hele poos. Hij wil de beker dan niet zelf vasthouden. Dit doet hij met zijn flesje wel.
Ik heb verschillende tuitbekers in huis. Harde tuit accepteert hij absoluut niet. Hij bijt er alleen maar op en dat was het. Nu ook zachte tuit gekocht en eigenlijk lukt dat ook niet echt. Hij neemt nu wel een slokje (ik moet de beker dan vast houden, anders smijt ie hem weg…) maar tis al gauw klaar.

Yoghurt doe ik wel eens uit zo’n oefenbeker van difrax, maar lukt ook niet altijd. ‘Probleem’ is dat hij het niet zelf vast wil houden.

Hoe leer je je kindje om uit een andere beker te drinken?

Groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,
Ik denk dat je vooral geduldig moet zijn, je kleine is zo te zien net 13maanden.
Het is dan toch geen probleem om uit een rietjes beker te drinken? Voor zijn tanden maakt het iig niet zo veel uit. De fles zou ik er wel uit doen da’s niet zo best voor de tandjes. Mijn kleine is nu 18 maanden en drinkt pas sinds een paar dagen uit een beker, en dan ook maar halve bekers omdat hij ze nog al scheef houd als er een kat voorbij loopt Ineens gaan ze het interessant vinden om net zo te drinken als mama en papa komt goed!

Liefs,
Chirley

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/AcKXp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Chirley op 03 Feb 2011 13:49:03

Ik lees even met je mee, hier hetzelfde probleem. En de rietjesbeker is idd niet zo’n probleem en gaat hier ook goed, maar de fles eruit doen lukt echt niet, daar ze alleen sap of iets dergelijks uit de rietjesbeker drinkt. En dan slechts een paar slokjes iedere keer. De melk moet dus echt nog in een fles anders gaat ie gewoon niet op en die heeft ze hier echt nodig voor het vocht. Uit de fles tuttert ze nl zo 200 cc melk weg terwijl het in de rietjesbeker na 3 slokjes wel klaar is.

mama1980

Morgan is pas afgelopen vakantie uit gewone bekers gaan drinken omdat ik domweg haar tuit op het aanrecht had laten staan en wij in Portugal zaten en ze bleek keurig uit bekers te drinken. Soms met een rietje en soms zo. En thuis weer even een tuit en met twee was ze er echt vanaf. Dus gewoon de tijd geven. Overigen heeft ze tot 18 maanden een papfles gehad. Dat was de laatste fles die ze nog kreeg.

Groetjes,

Michèle

Danielle vind de bekers van Nutrilon heel fijn. We zijn nu aan het oefenen om uit de beker te drinken. Deze beker heeft 2 oren, die ze zelf heel makkelijk kan vast pakken. Uit tuitbekers drinkt ze alleen als ze bij mijn moeder is. Op het kdv wil ze ook geen tuitbeker. Daar ook nog uit de fles, maar thuis vind ze het leuk uit de beker te drinken. We zijn begonnen met yoghurt en gisteren heeft ze voor het eerst alleen melk uit de beker gedronken. Wel moet ik zeggen dat ik bij de melk er maar een bodum in had gedaan telkens. Ze moet nog onder de knie krijgen dat ze de beker weer recht moet houden als hij van de mond is en bij de yoghurt gaat het er minder snel uit.
Deze bekers ziojn te koop bij de Etos.
Hopelijk willen jullie kindjes er ook uit proberen te drinken als ze 2 oortjes kunnen vast houden.
Succes

Danielle is geboren op 7-1-2010

Als ze al uit een rietjesbeker drinkt, zou ik die tuitbeker volledig achterwege laten. Niet meer nodig. Gewoon van rietjesbeker proberen over te gaan naar normale beker. En als de melk nog uit een fles moet, prima toch? Als de rest uit de rietjesbeker gaat? Erik heeft tot z’n 2e jaar z’n melk na z’n broodje uit een fles gehad, omdat hij het niet wilde uit een beker en ik het belangrijk vond dat hij het wel binnen kreeg. Toen uiteindelijk toch maar met de fles gestopt, maar hij heeft er geen schade van ondervonden. Daar ben ik van overtuigd. Hij heeft een prima gebit en kletst als een grote. En drinken uit een gewone beker kon hij ineens; we oefenden af en toe en ging het niet super, dan lieten we het weer even. En ook rond z’n 2e jaar kon hij het ineens goed.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Bij Luka hebben we vanaf dat hij 8 maanden was geoefend met een tuitbeker, maar hij wilde het absoluut niet hebben. Niet met harde en niet met zachte tuit…
Toen hij bij mijn ouders logeerde en daar de flesspeen stuk beet ( met 13 maanden) en het Zondag was, en er dus geen winkel open was, was de enigste optie de tuitbeker van Avent die ze hadden staan… En ja hoor! Toen hij besefte dat hij toch echt geen fles kreeg, dronk hij gewoon uit de tuitbeker! Grappenmaker!
Maar goed, sinds die tijd drinkt hij uit een tuitbeker.

Dus misschien als je geen fles meer geeft en de enigste optie dan (tuit)beker is?
Als je weet dat hij het kan…

Succes!

@MamaVanJulian2010 … Je vindt het tijd worden dat Julian uit een andere beker gaat drinken maar naar mijn idee is hij hier nog niet aan toe. Waarom een probleem maken terwijl deze er niet is ???

Onze dochter heb ik niets hoeven leren, ze deed het van de een op de andere dag zelf. Toen was ze bijna 2 jaar.

Zoals eerder gezegd; geduld !!! Ineens is daar de interesse en maken wij ons al die tijd druk om helemaal niets.

Gr Esther

@mama van Julian
De onze heeft nooit uit een tuitbeker willen drinken, vond daar niets aan. Melk heeft hij tot aan zijn tweede uit de fles gedronken, diksap ging overdag uit de rietjesbeker. In het begin wilde hij deze ook niet zelf vast pakken tot ik hem gaf als hij in de buggy zat. Dan wilde hij hem wel vasthouden en zo heeft hij ‘geleerd’ dat ie het toch echt zelf moest doen
Uit de gewone beker ging hier ook gelijk goed rond zijn tweede verjaardag, dus je hebt nog tijd genoeg hoor! Ennuh, rietjesbeker is beter dan tuitbeker (voor mondmotoriek en tanden) dus laat die tuitbekers lekker in de kast staan zou ik zeggen

Inderdaad, misschien gaat het allemaal wel gewoon vanzelf.
Tis dat het bureau zegt: zou je niet eens gaan oefenen met… OF En, drinkt hij al uit een gewone beker?

Ik laat het maar gaan en zie wel…

Bedankt.

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Inderdaad, misschien gaat het allemaal wel gewoon vanzelf. Tis dat het bureau zegt: zou je niet eens gaan oefenen met... OF En, drinkt hij al uit een gewone beker?

Het bureau zegt… die hebben het ook altijd over het gemiddelde kind. Geloof met er is geen gemiddeld kind. Ieder kind is uniek en doet alles in zijn/ haar tempo, bij mij zeuren ze steeds dat morgan nog met een tul slaapt. Ze is 2.4 jaar, boeiend dat zij dat niet willen. Ze is mijn kind hoor en als ik me er goed bij voel krijgt zij lekker der tul nog.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 05 Feb 2011 16:48:45

Gewijzigd door - Michèle op 05 Feb 2011 16:49:04

Ik heb het ook niet zo heel erg met het CB, ze kunnen je erg onzeker maken en een slecht gevoel geven. Gelukkig heb ik daar niet zo’n last van, maar mijn schoonzus trok zich alles zo persoonlijk aan, ze lag er bij wijze van spreken een week wakker van…
Ik weet zelf wel of mijn zoon goed eet of niet! Ze vonden hem te licht, wel een halve kilo te licht!! Hij had net 5 minuten daarvoor een poepluier gehad, misschien daardoor??? Ja jeetje he! Sommigen kunnen erg overdrijven…

Je weet zelf het best of je kind ergens aan toe is of niet, proberen kan altijd, maar als je kind er gewoon nog niet aan toe is. Forceren kan je het toch niet…

@ Mamamar zo was morgan een keer te zwaar, ook een half kilo of zo, mijn reactie was ook meteen ze moet nog poepen

Groetjes,

Michèle

Het cb is er in onze ogen alleen voor de prikjes, het wegen en meten. Bij ons werd altijd alles in twijfel genomen. Ze geloofden niet dat de onze met 8 mnd al zelf kon gaan staan in de box (optrekken aan de spijlen), begon met kruipen (zonder eerst getijgerd te hebben) en zelfstandig kon gaan zitten vanuit lig. Ze hebben de onze 5 mnd laten lopen met rode oortjes (nee, het was steeds net geen oorontsteking en een bezoek aan de huisarts was niet nodig - en toch, na bezoek huisarts direct naar kno en met 11 mnd kreeg hij buisjes…)
Nu moet ik komende vrijdag weer voor zijn 2 1/2 jaar (dan precies 2 j en 7 mnd) bezoekje en oh wat heb ik er zin in omdat ik gewoon heeeeeeeeeeerlijk op kan scheppen en hen net een stapje voor kan zijn. Dus dat wordt een mooi bijdehand bezoekje waar ze weinig kritiek op kunnen hebben en zie er nu al naar uit (aangezien die wijkverpleegkundige altijd wel de positieve dingen een negatieve draai weet te geven, belachelijk gewoon!). Die wijkverpleegkundige en ik liggen elkaar niet zo maar nu zal ik haar eens een poepie laten ruiken. Wil ze iets weten over ons zoontje, dan vraagt ze het hem zelf maar en hij praat haar zo onder de tafel

Zo, wou ik even kwijt…nu weer terug naar de bekers en de flesjes.

@Freubeltje: Veel plezier alvast!

Groetjes,
M

@Freubeltje: woon je een beetje in de buurt van Purmerend? Dat bezoek van jullie aan het CB wil ik eigenlijk niet missen!
Ik kan met onze wijkverpleegkundige juist heel goed opschieten, alleen is ze heel vaak ziek waardoor we haar eigenlijk maar 2x gezien hebben… Verder allemaal invallers die ons wel even gingen vertellen hoe we het doen moesten!
Nee hoor, dan kom ik liever hier op het forum Hier krijg je pas advies!

Nee, niet in de buurt van Purmerend, we wonen in een dorpje op de Veluwe. Als ons zoontje vrijdag in een goede bui is, dan weet ik zeker dat hij haar wel vertelt wat ze wil weten (met nog een schepje er boven op haha). Voorbeeld: heb je nog een speen? Dan zal hij zeggen: nee joh, ik ben toch geen baby meer, die zijn voor baby’s en ik ben een grote jongen hoor!
Ik zie het al helemaal voor me haha.

niet lullig oppakken maar IS dat een probleem of vind jij dat een probleem? dat je die beker vast moet houden?
ik bedoel rico is bijna 2.5 en ik houdt zijn beker ook nog mee vast.
op den duur gaan ze het leuk vinden zeker als je hem onwijs prijst van: jee wat ben jij al een grote jongen!
maar Julian is nog maar best klein en een oefenbeker van difrax vind ik persoonlijk iets vanaf 2 jaar omdat ze dan ook meer begrijpen van het hem prijzen.
misschien is een nuby beker een oplossing
dit is geen tuit beker maar een rietjesbeker.
kan hij nog wel uit zuigen maar is compleet anders dan een zuigfles.
deze heeft rico nu nog en dat gaat prima, die hoeft hij ook niet te kantelen want het rietje zit tot onder in de fles (net als bij een pakje chocomelk of fristi weet je wel)

Is een tuitbeker beter dan een rietjesbeker?? Colin drinkt alleen zijn melk nog uit een flesje, de rest uit een rietjesbeker of pakjes Fristi ofzo. Hij heeft liever de fles, maar ik geef het sap echt alleen nog maar uit de rietjesbeker. Hij drinkt nu wel ineens een stuk minder maar dat moet hij zelf maar weten. Ik vind de rietjesbeker handiger dan de tuitbeker want als die op de grond valt zit alles onder. Ik heb er gewoon een van de Hema. Hij houdt hem wel gewoon zelf vast dus dat scheelt.

22-12-2009 colin geboren

Rietjesbeker is beter dan een tuitbeker.

Groetjes,
M