Tuitbeker hard of zacht

sander heeft vandaag een tuitbeker van avent gehaald voor ruben…maar wel eentje met harde tuit…volgens een dame die daar werkt (kruidvat) hadden ze geen zachte tuit voor dat ding…
volgens mij moet je toch eerst met een zachte tuit beginnen? of maakt dat niks uit…
en volgens mij bestaan er ook wel zachte tuiten voor de aventfles toch?

groetjes!

karin

Ja, volgens mij is er een zachte en een harde (los verkrijgbaar voor de aventfles).
Wij hebben ook de harde hoor, en daar drinkt hij gewoon uit.
(Hij drinkt ondertussen gewoon uit een rietje en niet meer uit de beker)
Succes ermee
Liefs, Anne

hio, zeker weten dat ze er zijn. Heb ze nl ook voor luna gehad toender tijd. Gewoon verkrijgbaar bij kruitvat, etos.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

En wat dacht je van “Tuitbeker, helemaal niet”. Zo vroeg mogelijk leren drinken uit een gewone beker. Beter het gebit, betervoor de mondmotoriek en voor de spraakontwikkeling.

Met 9 maanden moet dat drinken uit een gewone beker gewoon lukken.

Groetekes, Sje

Hoi
Emma is ook begonnen met een zachte tuit van Avent, dus ze bestaan zeker! die harde staat op vanaf 1 jaar, en de zachte vanaf 6 maanden…

@Sje; hoe doe je dat vanaf 9 maanden? Emma is nu bijna 13 maanden, ze oefent er wel mee, maar alles uit een beker!!! dan kan ik blijven dwijlen en omkleden! of geef je dan altijd alles? Hier lukt het alleen nog als ik help…of is dit heel laat dan?

Groetje Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ben sinds een paar weken ook met Danique begonnen met een gewone beker te drinken… Maar inderdaad, dat is nog wel een behoorlijke kliederboel. Dan doen slabbetjes hun werk niet meer Het is wel schattig om te zien, maar wat een bende… De dweil ligt paraat, en inderdaad ik help haar altijd. Alleen lukt het waarschijnlijk helemaal niet.

Haha hier maakt de dweil ook overuren, dan ben ik toch blij dat ik haar ook regelmatig een tuit beker of een pakje kan geven!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik denk dat ruben dat ook nog niet lukt, haha
die schud namelijk alles eerst tien keer op en neer
kan het een keer proberen natuurlijk maar dan doe ik dat wel in bad!
als ie dan met water smeert vink dat niet zo erg…is ie toch al nat!
ruben drinkt zowiezo niet veel tussendoor.hij eet goed en zijn melk drinkt ie op en verder vind ie het goed.

ik zal zelf wel ff gaan kijken bij kruidvat…vond het ook al vreemd dat ze die niet hadden…

groetjes!!

karin

Hier ook nog geen beker hoor. Vanwege het dwijlen. Ze kan het wel als ik help heel voorzichtig. Maar alleen doen laat ik echt nog even niet toe

Groetjes,

Michèle

Hier is de beker ook nog geen succes. ( ook ivm dweilen!) En ik vind het niet zo erg. Ik blijf het vaak proberen en het lukt heus wel een keer, ik ken niemand die het nooit geleerd heeft tenminste jullie?

Lilypie
Lilypie

Jack is 22 maanden en het drinken uit een gewone beker kan hij wel maar dan moet hij de rust ervoor hebben. Ik zet hem dus in zijn kinderstoel aan tafel, zonder afleiding van het een of ander. Ik vind het helemaal niet gek dat kindjes van 1 jaar of minder nog niet uit een gewone beker kunnen drinken. Er zijn zeker kindjes die dat kunnen maar zoals met alles is de een snel met het een en de ander is vlot met iets anders.
Het is wel goed om uit een gewone beker te drinken, daar ben ik van overtuigd. Jack wil ook het liefst uit een gewone beker drinken want hij is natuurlijk The Man!
Maar onderweg neem ik ook een pakje of tuitbeker mee hoor!

Groetjes van Christa

Merel krijgt haar sap uit een gewone beker. Ze houdt de beker nog niet zelf vast, maar ik geeft het haar. En inderdaad; de slap werkt niet als ze hem om heeft. Maar ik vouw 'm een paar keer dubbel en houdt 'm dan onder haar kin. Ik heb nog niet hoeven dweilen, hooguit een keer de plank van de kinderstoel afnemen. Je kunt ook een gewone doek of een monddoekje nemen. Ik heb zelfs het idee dat zij meer drinkt met de gewone beker dan uit een rietje (tuitbeker gebruik ik bijna niet en heb ik ook weinig gebruikt).

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hoi karin,

Voor de avent hebben ze zeker verschillende tuiten. Er is er een vanaf 6 maanden en die is niet zo hard.
Rens wil niet uit een tuitbeker drinken we hebben denk ik wel acht verschillende tuitbekers geprobeerd(met en zonder antilek) maar meneer weigerd er uit te drinken. Drinken uit een gewone beker vind hij daarentegen leuk en gaat heel erg goed. Zeker al twee maanden.
Ik heb de oefenbeker van difrax, daar zit een uitsparing in voor de neus, en dat gaat prima. Hij drinkt er alles uit.
Onderweg is het weleens lastig want hij drinkt ook niet uit een rietje, hij kauwt er alleen maar op en dat vind ik een beetje eng,dus dan krijgt hij helaas nog wel een fles.
Heb trouwens een handige tip als je kindje uit een beker gaat drinken.
Ik heb de messy eater slab van Silly Billyz, dat is een slab met mouwen.
De binnenkant van de slab is gemaakt van polyester en de bovenlaag is van fleece,
zo blijft je kind droog en vlekvrij.
Ze zijn ook nog eens zo droog(gewoon onder de kraan uit te spoelen) dus aan twee heb je er zeker genoeg. En de fleece is vlekwerend, ik gebruik hem nu al 5 maanden en hij ziet er nog uit als nieuw, en toch is er al heel wat vlekmakend voedsel en drinken op terecht gekomen.
Ik heb ze via internet besteld. Ze zijn niet goedkoop(zo’n 14 euro met verzendkosten) maar dat haal je er zeker uit. Tenminste hoef ik nu geen kleding van rens meer weg te gooien omdat de vlekken er niet uitgaan.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wat goed dat Merel en Rens al uit een echte beker drinken! Eva kan wel een beetje uit de oefenbeker drinken, maar dan wel met hulp. Ze wil na 2 slokjes de beker zelf vasthouden en dat gaat dan fout. Ze gooit dan alles denk ik tegen de grond/vloer en dat vind ik minder met een houten vloer. Ze vindt ze oefenbeker wel interessant en als ze in bad zit zet ze 'm ook aan haar mond. Ik oefende laatst met wat yoghurt, maar er zat zo weinig in, dat het arme kind er niks uit kreeg! En net wat Linette al zegt, het komt wel, ik zie volwassenen ook nooit uit een tuitbeker drinken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Merel drinkt ook nog niet zelf uit een beker, hoor. Ook met hulp. En ook zij probeert de beker wel eens te pakken, maar dan stop ik ff. Want ze wil dan alleen maar spelen en saueren

De oefenbeker van Difrax heb ik ook, al gebruik ik 'm niet meer zo vaak. Is wel een fijne beker. Op de creche gebruiken ze hem ook (daar heb ik ook de tip vandaan).

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Saueren? Wat is dat Natasja?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rens drinkt ook nog niet alleen uit de oefenbeker hoor, hij wil hem wel vasthouden maar ik moet hem wel helpen. Als hij te erg gaat klieren met die beker zet ik hem even weg. hij weet dat als hij wil drinken dat hij niet met de beker mag klieren

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Oh, sorry. Is een beetje Achterhoeks, denk ik… Het betekent knoeien.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

@rainbow, saueren is volgens mij kliederen en klodderen. Dat betekent het teminste hier bij ons. Kind wat zit je toch te saueren zeg,

Gr patries
(24-4-2009).

Bijna tegelijk gepost, en tja ik om dus ook uut de achterhoek,

Gr patries
(24-4-2009).