Tuitbeker/beker

hoi allemaal,

even een vraagje, we hebben ondertussen al 4 tuitbekers in huis maar het is allemaal wel iets.
We hebben de avent tuitbeker, maar hier zit een luchtgaatje in, door dat kleine gaatje komt bij lieke het sap!! Hoe ze het klaar krijgt ??? Het wordt dan zo’n rotzooi. we hebben een tuitbeker met zachte tuit maar daar zit ook zo’n mini gaatje in maar lieke krijgt daar sap uit hoor. Van de hema gekocht maar die werkt ook niet.

Hebben jullie hier ook last van???
En hoe kan het dat er door zo’n luchtgaatje sap komt?? Lucht??

Nu laten we haar uit een gewone beker drinken en dat gaat teminste zonder geknoei!!

Groetjes Gytha (tuitbeker verzamelaar)

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 21 Feb 2008 21:42:30

hai, ik ken het verhaal, wij zijn ook driftig aan het proberen om lars uit een tuit te laten drinken ook die vd hema avent nuby je kent ze wel maar allemaal hebben ze wat, ze lekken allemaal, en die van nuby treken vacuum.
die van avent zijn dan nog de beste vind ik lars denkt daar anders over die kijkt me af zo van geeft mij nou aar gewoon die fles…
ja ik loop ook de hele dag met slabben achter hem aan ook niet zo leuk.
nou ja we blijven zoeken

Onze meiden hebben nooit uit tuitbekers gedronken. Ik had ze in huis maar ze zijn gloednieuw naar een vriendin gegaan.

Ik vond het prima dat ze het niks vonden, want ik was er al nooit een fan van (o.a. omdat ze op de een of andere manier toch altijd lekken).
En eigenlijk is het ook veel beter om ze uit een gewone beker te laten drinken.

Ik had wel, voor als we bijv. op pad waren en een gewone beker was niet handig, zo’n klein drinkflesje met zo’n uitklapbaar rietje. Gewoon van Rubbermaid bij de Blokker. Die kleine hebben ze volgens mij niet meer, maar dan nam ik gewoon zo’n halve-liter versie mee met water. Konden we zelf ook nog een slok nemen.

Groetekes, Sje

Nanik had dat eerst ook met de avent tuitbeker. Dat komt omdat ze er dan in blazen.
Na een tijdje had ze dat in de gaten en nu gaat het prima. Met een rietje lukt inderdaad ook.

zag vanmiddag in de winkel zo’n beker met rietje maar dacht ja dadelijk werkt het weer niet.
Lekken die niet??

Inderdaad het is altijd wat met die tuitbekers. Nu hoorde ik vanmiddag dat die van tuperware fijn zijn. Kent iemand die?

groetjes Gytha

Hoi,

Wij hebben de Avent tuitbeker en die bevalt ons prima!
Elke heeft ook een beker met een rietje erin maar die lekt als je hem
op de kop houdt.
Ze bijt ook op het rietje en dan is het rietje plat en komt er dus geen
drinken meer uit.
Uit een beker drinken werkt bij ons (nog) niet, want dan gooit ze hem
soms om of neemt een te grote slok met als gevolg natte kleren.
Anne drinkt net als Elke goed uit de tuitbeker.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd oud

hey

je heb beker met een uitklaprietje van nuby(die lekt niet)
als het goed is is die nu in de aanbieding bij de kruitvat voor 4,89.
mijn zoon kan daar prima uit drinken zonder te knoeien!

s6 alvast kus mamma van ferdi

chantal

Hoi,

Ja, die beker bedoel ik van Nuby en die lekt bij ons wel.
Geen fijne beker. Die moet je niet op de kop houden.

Groetjes Heleen.

of je nou een tuitbeker neemt of een fles… is allebei niet echt goed voor de mondmotoriek. Uit een gewone beker laten drinken is gewoon veel beter. En hoe eerder je daarmee begint, hoe sneller ze dat goed kunnen. Luca was 7 maanden toen we daarmee begonnen, met wat yoghurt erin. Als er water of sap in zat dan hielpen we hem. Nu drinkt hij prima uit een beker, tuurlijk stoot hij wel eens die beker om, maar dat hoort erbij. Nu heeft hij voor in de auto die beker van nuby met een rietje. Werkt wel goed hoor, en er zit toch alleen maar water in, dus een beetje lekken is niet heel erg… maar volgens mij doet hij dat niet.
Dus… lekker uit een gewone beker laten drinken!

Tja, het wil wat met die bekers…
En daar komt bij dat Tigo geen grote drinker is (qua sapjes en water), dus wij proberen hem eerst maar aan het water en het sap te krijgen en proberen zo nu en dan een tuitbeker. Tigo is ook helemaal niet bezig om het zelf te doen qua drinken, met eten wel, hij prikt zijn stukje brood nog net niet zelf op het vorkje, maar verder gaat alles er vrijwel netjes in! Ach, het komt wel, gelukkig heeft hij nog maar 2 korte tandjes en die blijven we gewoon goed poetsen!
Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja we blijven gewoon bij de beker.
heb zo’n beker met op staant randje en gaat steeds beter.
Soms sluit ze haar mondje er nog niet omheen en dan knoeit ze wat maar met een slabber eronder gaat het beter als met zo’n tuitbeker.
Komt vanzelf denk ik.
Zit wel te denken voor onder weg zo’n nuby beker met rietje.
Ga het toch eens proberen heb deze nog niet in mijn verzameling!

En Verna,

Lieke doet ook geen moeite om zelf te drinken komt wel met handjes naar beker maar dat is het.
Ook met boterham niet hoor. Komt vanzelf.
Hier ook 2 korte ondertandjes en we poetsen hevig!!

groetjes Gytha

je hebt ook een oefenbeker van difrax. Persoonlijk vond ik een beker met oortjes fijner, die kon luca beter vastpakken.

e bedankt voor de tip kim!

Ik heb nu een beker van cb gekregen met opstaand randje maar zitten geen oortjes aan en die mis ik wel!
Is die van difrax zonder oortjes?

ga eens op zoek maar wil er wel een met op staant randje en
oortjes.

groetjes Gytha

volgens mij is dat die van difax hoor, met een opstaand randje! Kijk eens onderop, daar staat (heel onduidelijk) difrax.com. Hij heeft geen oortjes, dus dat vind ik niet echt handig. Met een randje en oortjes ben ik nog niet tegengekomen, dus als je hem vind… die wil ik ook wel voor thije straks! Dat randje is een uitsparing voor de neus, dan moeten ze hun hoofdje niet zo schuin te houden om te gaan drinken.
Ik had gewoon een beker van de hema… was eerst een tuitbeker, maar de deksel gebruik ik dus niet… luca gebruikt hem nog soms, gewoon als beker.
Laat je horen als je die beker vindt?!!