Trotse moeder!

Lisa heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast!!!
We zetten haar al een paar dagen op de wc en dan doet ze niets. Als ze dan na een kwartier op de wc haar luier weer aan heeft, dan plast ze gelijk.
Vanmorgen plaste ze dus echt op de wc.
Ik ben zo trots op mijn meissie.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Wow, wat GOED zeg!
Knap hoor Lisa!

Heeft het dan TOCH nut om ze elke dag even op de wc te zetten?
Stephan is een jaar ouder en wil heeeeel af en toe op de wc (potje wilde hij meteen al nooit) maar als hij zit dan doet hij niks (hoewel hij wel zijn best doet naar mijn idee).
Ik denk dat ik hem nu maar gewoon standaard elke dag even op de wc zet (een kwartier nadat hij een beker drinken op heeft ofzo).
Wie weet gaat het dan net zoals bij Lisa…

Groetjes, mamma van Stephan

Heel knap hoor Lisa, ga maar lekker zo door want dan hoef je binnenkort lekker geen luier meer om. Heb je ook wel zelf doorgespoeld ?
Ik heb nu en potje naast de wc staan. Evianne gaat er steeds opzitten, ze vind het reuze interessant. Omdat ze nog maar anderhalf is vind ik het toch wel erg vroeg nog dus verwacht ik er nog niet zoveel van. We zien wel gewoon hoe het gaat.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

he wat goed lisa knap hoor, ga zo door dan hoef je geen luier meer om .en dat scheeld enorm voor mama ihihihihihi.tanja is nu over dag droog en snachts heeft ze nog een luier om de ene keer goed en de andere keer nat .nou ja het komt van zelf maar ik vindt het heel erg knap van lisa een dikke knuffel

groetjes marielle mama van tanja

Zo Lisa, net 2 jaar en al zo’n grote meid. Je bent erg slim hoor dat je dat nu al doet. Ga zo door en natuurlijk ook oefenen met poepen op de wc.

En voor mama zal dat ook erg fijn zijn. Ze zal in het begin wel gek worden van het ‘mama, ik ben klaar!’ maar dat is altijd nog beter dan poepluiers verschonen.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Vanmorgen helaas niets gedaan, de hoop weer in mijn schoenen gezakt.
Zegt Lisa net ineens; mamma ik moet plassen!
Dus ik voel, is d’r luier helemaal nat dus ik denk nog; nou daar komt nu niets meer uit!
Maar ja ze geeft het zelf aan dus moet ik haar er wel opzetten. Dus hup Lisa op de wc.
Roept ze ineens; mamma!! Het lukt!!
En ja hoor ik hoorde dat ze aan het plassen was!
Geweldig gewoon.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Goed zeg!
Wie weet was ze inderdaad al aan het plassen per ongeluk en dacht ze: “oeps, eventjes ophouden want het moet op de wc” (ofzoiets).
Fijn dat ze het nu gaat herkennen dat ze moet plassen! Het begin is er voor jullie in ieder geval!

Hier net een poepbroek verschoond waarvan de eigenaar het niet eens aangeeft en rustig blijft doorlopen met die vieze plak-bende in zijn luier

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 12 Sep 2004 11:58:49

Zo he, dat gaat goed!
Goed van d’r, hoor.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

nou lisa hartstikke knap hoor!! je bent er inderdaad vlot bij!

bij fabiano gaat het ook redelijk goed. hij heeft het vanaf het begin zelf aangegeven, waar hij aan toe was. s’avonds na het douchen heeft hij nooit een luier om en dan plast hij gewoon op zijn potje. soms op de dag geeft hij zelf aan dat hij moet plassen en dan is het snel luierbroekje omlaag doen en dan op de wc. en afgelopen vrijdag heeft hij op de PSZ aangegeven dat hij moest plassen!! echt heel knap. de juffrouw zei nog tegen hem: nee ga maar in de kring zitten(omdat ze weet dat hij nog een luier om heeft en niet wist dat hij met zindelijk worden bezig was) maar fabiano hield vol zodat ze hem toch op de wc heeft gezet. en ja hoor!! hij plaste. echt leuk hoor!!

Gefeliciteerd! Weer een mijlpaal erbij, wat gaat het toch hard…

Nikki

Groeten,
Nikki (bag lady)

Gewijzigd door - bakerzak op 13 Sep 2004 20:35:29

Heel kanp hoor ! Evianne heeft nu boven naast de wc een eigen potje staan. Ze wil er wel steeds op, maar er komt nog niks. Maar ja ze is pas anderhalf, vind ik ook wel nog erg vroeg.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

ja jullie hebben gelijk hoor!! ik dacht in eerste instantie hetzelfde als jullie. fabiano is nu twee en een half. ik ga er maar van uit dat ze dacht dat fabiano het alleen maar vroeg omdat andere kindjes ook naar de wc gingen en dat ze er van uit ging dat fabiano er nog niet aan toe was. maar inderdaad ze had beter moeten weten hij is twee en een half en heeft er dus inderdaad een leeftijd voor dat hij daar mee zou kunnen komen… maargoed…

en astrid… fabiano begon ook rond die leeftijd interesse te tonen voor de wc en alles wat daar om heen hangt. hij gaf toen ook al aan dat hij gepoept had. dus het kan wel hoor. alleen bij fabiano duurt het duurde het even voordat hij echt daadwerkelijk wat op het potje deed.

helemaal spannend kijken of er gepoept of geplast is leuk hoor, dat ze er ineens aan toe lijken te zijn, misschien ineens iets van: he bah, zo’n natte broek is niks.
succes hoor, goed oefenen.

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.