Trots op Sylvie!


#1

Eindelijk is sinds een poosje Sylvie echt begonnen met praten. Ze zegt nog steeds wel losse woordjes, maar haar woordenschat is inmiddels ontzettend groot. Ze zegt alles na.
Nou zing ik de laatste tijd vaak het liedje hoofd, schouders, knie en teen met haar.
En zo geweldig om te zien, ze doet het nou al helemaal uit haarzelf! Dan wijst ze haar hoofd aan en zegt hoo. En dan ‘zingt’ ze teen teen.
Dus het gaat zo: hoo, teen, teen
En ze wijst ondertussen alles aan. Haar hoofd, tenen, oren en haar neus!
Ik vind het zo onwijs knap hoe snel ze ineens alles oppikt en nadoet! Ook al heeft het even geduurd, het praten komt nu echt!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy


#2

Nu moet je echt op je woorden gaan letten
Veel plezier met de woordenschat uit te breiden

Groetjes Corina


#3

Leuk! Lekker kletsen met je meissie

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

Wat leuk!

Ik weet nog wel hoe leuk ik het vond dat Tim steeds meer zei. Zo schattig om te horen allemaal.

Geniet ervan!

Groetjes,
Sandra


#5

Ja en het allerleukste is hoe ze zelf woorden er van maakt.
Woezel en pip = pippie
Nijntje = nijna
Hopla kijkt ze ook wel eens en dat zegt ze gewoon net als ons
Hoppakee = Hopkee (Van 1,2 hoppakee)
Ze kan nu ook al tot 10 tellen: 1, 1, 1, 10! Hahaha
Verdrietig = tita
Eten = eta
Drinken - dinke
Rozijn = hogaa (Die vind ik nog het mooist hihi )
Hagelslag = hagag
Chocola = hokaa

En als ze stout is en ik zeg nee dat is stout, dan zegt madam touta!

Ook loopt ze de hele dag lekkelè te roepen, ik ben er alleen nog steeds niet achter wat ze er mee bedoelt

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy


#6
quote:
Ook loopt ze de hele dag lekkelè te roepen, ik ben er alleen nog steeds niet achter wat ze er mee bedoelt

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy


Lekker, hè?

Ofzo

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#7

Ik dacht hetzelfde als Mriek, of haar manier om te zeggen gezellig he! Maar goed dat lijkt er natuurlijk niet heel veel op, maar bedacht het me omdat ze dit de hele dag zegt.

Groetjes,
Sandra


#8

Haha ja inderdaad! Maar lekker he lijkt me niet want als ze iets lekker vind zegt ze hmmm en zwaait met haar handje naast haar hoofd. Maar ja ik weet het ook niet. Ze roept nu ook de hele dag door tita (Wat dus ook verdrietig betekent) en nina (Van Nijntje). Dus ja waar het allemaal over gaat?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy


#9

Heerlyk die eerste woordjes :smiley: kan me dat eigenlijk niet zo goed meer herrineren… gelukkig het een en ander opgeschreven

Geniet ervan, lekker kletsen!
Voor je het weet… kletst ze non stop HAHA!!

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–


#10

Gezellig hè, dat geklets! Stefan kletst ook super veel en hoofd schouders knie en teen vindt hij ook wel leuk, maar kent hem nog niet zo goed. En verder kan ie ook van heel veel liedjes de laatste woordjes van alle zinnen meedoen, echt grappig! Hihi grappig is dat, een woordje waarvan je geen idee hebt wat het is. Zo heeft Stefan een tijd ‘pieke pieke’ gezegd en we hadden geen idee wat ie ermee bedoelde. Dus ik haalde mn schouders op en zei dat ik niet zo goed wist wat ie bedoelde. En dat later nog een keer, en een derde keer haalde ie zelf maar vast zn schouders op en hij schudde zijn hoofd zo van, hm jullie weten toch niet wat het betekent. Hihi, dat woord voor rozijntjes is inderdaad wel grappig


#11

Hahahaah leuk is dat he?
Dat er van bepaalde woorden zo;n ander woord gemaakt kan worden!

Hier is een telefoon een “toena” en vasthouden is “haft” :smiley:

Ik ben toen bij de 200 wordjes opgehouden met opschrijven want het gaat veel te snel haha.


#12

Hihi ja dat is niet meer bij te houden Ik schrijf ze al niet eens meer op

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy