Trots en boos

Even delen hoor!

Gisterenavond voor het eerst borstvoeding gegeven in een restaurant! Ja, ja bij de Pizzaria. Een beetje verscholen en ik wilde mijn dochtertje onder een hydrofiele luier houden maar echt niet, ik wil alles zien mama! Goed schat geef jij mama maar meteen de vuurdoop, dus gewoon open en bloot gevoed. Ging super! Na afloop kwam de serveerster zeggen dat het er zo lief uit zag en, sorry hoor even opscheppen , dat het zo’n lief en zoet meisje was. Hihi! Helemaal nagloeiend van trots zeg ik tegen mijn moeder en haar man hoe blij ik ben dat zij ons helemaal in onze waarde laten. Zich niet bemoeien met de borstvoeding en dat we Rapley doen en heel voorzichtig voeding introduceren ivm allergiën van mama. Nee, natuurlijk schat jullie moeten het gewoon lekker doen zoals jullie het willen en waar jullie je goed bij voelen.

Ik neem een slokje van mijn cafeïnevrije cappuccino en draai mij naar mijn dochtertje die lekker bij oma op schoot alle servetten zit te verscheuren. Zie ik toch dat oma een lepeltje van haar slagroom en chocoladesaus in mijn dochter haar mondje probeert te frommelen! Gloeiende, gloeiende!! En het nog ontkennen ook, nee ik gaf geen hapje hoor ik vind het alleen zo leuk als ze naar het lepeltje hapt. Ja hoor, ik ben gekke Gerrit. En mijn man zag het ook, we riepen tegelijkertijd Hé! (wel fijn dat wij in ieder geval op een lijn zitten ). Het is toch wat. Zo ga je van glunderend trots naar een donderwolk boven je hoofd…bah.

Pizza met een bijsmaak.

Lekkere slimme oma! Die zal zich voor gek gezet hebben gevoeld. Hopen dat ze ervan geleerd heeft.

Wel fijn dat de borstvoeding in het restaurant zo goed ging. Jammer alleen dat er toch nog een donkere wolk boven je fijne gevoel kwam te hangen.

Groetekes, Sje

Goed gedaan hoor! Ik heb zelf geen borstvoeding kunnen geven, maar vind het meer dan terecht dat mama’s hun kindje overal en op ieder moment moeten kunnen voeden.
En wat betreft de bijvoeding: goed kort houden die opa’s en oma’s: het is jouw kindje en jij bepaalt wat en wanneer er wat in gaat en niet de bemoeials van een grootouders, hahahaha Kan me voorstellen dat je even verbolgens was, maar hoofstwaarschijnlijk zit er geen kwade bedoeling achter… maar schrok ze van je reactie en loog toen omdat ze dondersgoed wist dat ze fout zat… Ach… gelukkig zijn opa’s en oma’s er niet elke dag… hihi

groetjes van een hele trotse mama

Ja wat er met mensen gebeurt als ze Opa en Oma worden??? Een raadsel. Mijn moeder en mijn schoonmoeder hebben er ook een handje van ons ze bv na het brood nog een danoontje te geven! Zo’n onzin. Ik kreeg vroeger na mijn brood ook geen vla.

Maar wel super dat je borstvoeding hebt gegeven. Eigenlijk zo het de normaaltste zaak van de wereld moeten zijn.
Ik heb helaas nooit borstvoeding gegeven. Dus kan de ervaringen niet delen.

Liefs

quote:
Ik kreeg vroeger na mijn brood ook geen vla.

Dat verschil snap ik dus ook niet, waarom wij vroeger geen vla na het brood kregen, waarom wij vroeger niet met onze handen aan de ramen mochten zitten en waarom wij niet mochten kruimelen als er net gestofzuigd was.

Als de kleinkinderen dat nu allemaal doen, vinden ze het bijna schattig! Ook bij opa’s en oma’s gebeurt er iets in de hormoonhuishouding geloof ik!

Groetekes, Sje

Idd Sje, zal mijn moeder eens vragen waarom onze meid alles wat wij vroeger niet mochten, nu wel mag hahaha.

Inderdaad fijn zulke opa’s en oma’s! “Nee, hij krijgt alleen het schuim van de Senseo, daar zit niets in…” Maar als we zeggen dat wij het niet nodig vinden krijg je zure blikken! "Wat zijn jullie streng zeg!"
Ja hoor, en straks als hij ouder is en vervolgens het dvd apparaat sloopt komen zeuren: “Jullie waren niet streng genoeg, hij mocht altijd alles!” Moe word je er van!
Wie zijn er nou de ouders? Wij stellen de regels en daar hebben de opa’s en oma’s zich, toch enigzins wel een beetje, aan te houden!
Tuurlijk zijn opa’s en oma’s bedoelt om hun kleinkinderen te verwennen, maar niet om ‘ons gezag’ te ondermijnen.
Kortom, al menig pittige discussie gehad met schoonmama, die het allemaal veel beter weet…
Godzijdank is mijn man het ook niet met haar eens, dat scheelt toch weer.

Begrijp me niet verkeerd hoor, Luka heeft superopa’s en superoma’s en hij is echt dol op ze. Maar het eeuwige ongevraagde advies mag wel eens achterwege blijven…

Ha ha je hebt helemaal gelijk Marmama! Leve de opa’s en oma’s maar svp zonder adviezen, hihi.

Zeg wat was jij onwijs vroeg vanmorgen!? Toch niet door de beeb he?

Nee hoor moppiesmama, niet door mijn beeb. Heb nachtdienst, ik ben verpleegkundige namelijk. En aangezien het erg rustig was kon ik lekker ff bij lezen en kletsen hier!

Mooi verhaal!
Spannend hoor BV in het openbaar… vind het knap dat je dat aan hebt gedurfd! Lekker schijt aan hebben!
Misschien leuk om even een bijdehandte opmerking te bedenken als iemand je er op aanspreekt… Heb je direct een leuk weer woord In de maatschappij van tegenwoordig kan alles maar een moeder die BV geeft als het kindje het nodig heeft wordt raar aangekeken (uitzonderingen daar gelaten)
Haha we staan in A’dam allemaal met roze stringetjes te dansen op een boot (allemaal normaal) en jij voelt opeglucht dat er niemand was die iets raars zei over het voeden van je beeb! Mat net raarder (in het fries)

En dat van je moeder… whahaha ik vind het wel grappig hoor! Ik ben net zo type… ik geef ook altijd de honden in de familie lekkers onder de tafel terwijl ze dat niet mogen

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

@Marmama, oh gelukkig en lekker dat je even adempauze had!

@map84 ja stoer he! Was ook heel trots (na afloop op het moment zelf zat ik nog niet heeeel rustig, hihi) ouders en schoonouders, het is toch wat…

Heel gaaf, in het openbaar borstvoeding geven. Dat moeten er meer doen. Ook ik heb het wel eens gedaan, en in bakkerij waar je ook kan zitten en wat eten. Echt niemand had er problemen mee, de serveerster kwam mijn tosti zelfs later brengen “dan kan hij niet koud worden”.
Alleen een oudere meneer zat heel de tijd ‘stiekem’ te kijken. Haha.
Ik heb wel eens van een Marokkaanse een hele goeie opmerking gekregen. In Marokko zijn ze wat meer gekleed dan hier en de vrouwen wat gereserveerder. Maar borstvoeding wordt overal gegeven. Geen mens die daar boos om wordt of het provocerend vind. Hier in Nederland lopen we in de zomer half bloot (wat voor hun weer wat ver gaat) maar zodra er borstvoeding wordt gegeven staat iedereen te stijgeren.
Typisch

Whahaha ja zo ging het mij ook! Met kerst zat ik bij de hele familie ons Leonie verstopt onder poncho… gaf toen net 2 weken BV en dat lukte helemaal niet
Toen een vriendin mij ook nog vroeg (daar durfde ik dan eindelijk helemaal bij bloot te gaan) of ik altijd van die grote, rode en dikke tepels had (onder de kloven) toen kon ik wel door de grond zakken! Wie vraagt nou zoiets???
Naja ze weten niet beter!
Petje af meid, ik scheet altijd in de broek als ik Bv moest geven in het openbaar!

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Ik vind het super stoer van je!!!
Ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven (daar ben ik dan ook wel trots op) maar ik heb nooit in het openbaar gezeten. Alleen als mijn ouders of een van m’n vriendinnen er waren dan maakte het me niet uit, maar bij een pizzaria?! Nee, dat was voor mij een stap te ver, dan ging ik liever kolven.
Maar wie weet, komt er nog eens een tweede en denk ik nog eens terug aan deze topic (en dan vooral aan de roze stringetjes in Amsterdam, vind ik wel een helpende gedachte!).

Tja, (schoon)ouders, ze willen best naar je luisteren maar weten het uiteindelijk zelf vaak net even beter…

Groetjes Carolien

Ach geloof me bij opa’s en oma’s snap je het nooit. Wat jullie als zeggen wat wij nooit mochten mogen onze kinderen wel, maar doen wij iets op de manier van nu krijg je de afkeurende blik met de woorden nou meid waarom doe je dat nou dat deden we toen jullie klein waren ook niet en jullie zijn ook groot geworden…

Gelukkig is mijn moeder zelf gastouder van een peuter dus die zit er midden in dus die is behoorlijk van onze regels en zo maar mijn schoonmoeder. Ze was geloof ik net 6 maanden toen ze een stroopwafel kreeg. No way dat ik dat wilde, maar wat deed ik moeilijk ze vond het lekker. Feit dat ze geen tanden had en ging stuiteren van zoveel suiker deed er niet toe Grrrrrrrr.

Groetjes,

Michèle

@map 84: dat meeeeen je niet!!! Vroeg ze dat? Wat vreselijk zeg…tjongejong.

@Baukje, wat grappig dat Marokaanse vrouwen daar nou helemaal geen moeite mee hebben. Ik loop rustig in een sexy truitje met mooi weer maar met de borsten bloot terwijl de rest gekleed is, is toch wel lastig

@mama van Jasper, 7 maanden super goed! Nou ik zit er ook nog niet heel relaxed bij hoor maar ook ik hou de uitspraak van roze stringetjes paraat, mocht er iemand wat willen zeggen!

groetjes,
Wendy

Tot een jaar hebben wij de oma’s heel duidelijk verteld wat wel en niet goed was. Ze hebben zich hier aardig aan gehouden (zeker nadat mijn schoonmoeder een fikse aanvaring met mijn man had gehad). Nadat Julian een jaar was geworden, zijn we flexibeler geworden en hebben we ons het volgende voorgenomen: bij oma gelden oma’s regels en thuis de onze. Wil oma hem een extra koekje geven? Prima, maar dan moet ze niet zeuren als hij een half uur later weer komt zeuren om een koekje, dan lost ze dit zelf maar op. En dit gaat prima. We hebben niets te klagen Als hij aan de knoppen zit van apparaten en oma krijgt het niet opgelost, dan hoeven we alleen maar te zeggen: oma heeft ook een mat in de gang waar je kunt gaan zitten als je niet luistert…ook oma kan jou daar op zetten… Hij heeft daar nog nooit op de mat gezeten, dus zal het wel begrijpen haha.

Wij zijn ook altijd verwend door onze opa’s en oma’s en hebben daar van genoten. Dit willen we ons kind niet ontnemen. Maar hier: tot een jaar gelden onze regels en ons ritme, daarna is het prima. Julian doet het er goed op dus zal er wel niets aan overhouden.

Brr… ik wordt inderdaad gek van die mensen die je kind van alles willen geven!
Wij hebben ook zo iemand in de familie:
Toen Seth 6 maanden was wilde ze een hapje van een marsijsje geven, HALLOOO, vind ik echt niet normaal, zeker ook omdat hij KMA heeft/had.
En laatst vond ze het nodig om zijn hand onder de slagroom te spuiten, zodat hij het af kon likken…
Hij moest er niets van hebben, hahah…

Ik vind dat zo vervelend!!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers