Trillen na de kleinste inspanning

Ik word gek!!
Ik snap er niks van…
Zelfs als ik ook maar heb afgewassen tril ik als een gek!!
Of ik dagen niet heb gegeten, maar ik heb geen honger ofzo…
Ik eet gewoon goed, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me… En anders zou mn maag ook wel knorren…

Ik ben steeds al zo misselijk en heb ontzettend last van mn buik en darmen en nou dit weer!!
Wie herkent dit, waar komt het door en wat kan je er aan doen???

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 15 Feb 2011 16:34:02

Iets met je suiker misschien? Is dat al gecheckt? Hier in het ziekenhuis doen ze dat standaart, maar je kunt het anders via je verloskundige/gyn/huisarts laten doen. En dan gelijk je HB even

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Geen idee ben namelijk nog niet onder controle ben pas 5,5 week
8 Maart heb ik pas mn eerste controle dus dat is nog even wachten…

Gewijzigd door - goudvisje20 op 15 Feb 2011 16:42:00

Ja, je ienieminibeeb kost je nu al heel veel energie! Het kan ook je bloeddruk zijn omdat je ook nu al behoorlijk wat extra bloed aanmaakt voor je baarmoeder. Als je er echt veel last van hebt, kun je de verloskundige al bellen voordat je je eerste controle hebt gehad hoor!

Succes met de misselijkheid en de andere kwalen!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Pff thanx, naast dit heb ik ook (NU AL ) ontieglijke last van mijn rug…
Ik baal zo… Omdat ik dit nu allemaal al heb en nog maar net zwanger ben…
Met Sylvie had ik een veeeeeeeeeel makkelijkere zwangerschap, namelijk bijna helemaal kwaaltjesloos…
Nu weet ik niet dat als ik dit nu al zo erg heb, en het alleen maar erger nog gaat worden, hoe ik het 40 week (42 waarschijnlijk) vol moet gaan houden…
Hopelijk word het snel beter…

Dat het nu zo is, betekend niet dat het alleen maar erger wordt he!!

Nu moet je lichaam gaan wennen aan de zwangerschapshormonen, en das niet alleen je buikje dat gaat groeien, maar je hele lichaam is mee zwanger!!

En vergeet niet dat het ook allemaal veel zwaarder IS als je al een kleintje hebt.
Zeker nu Sylvie nog best klein is, je zult haar nog heel veel tillen waarschijnlijk. En dat ga je voelen in je rug…
Vaak duren de kwaaltjes tot 12 weken, dan heb je nog 3 maanden om echt te genieten, en dan vanaf 6 maanden wordt t allemaal wel erg zwaar (tja uitzonderingen heb je ook natuurlijk, sommigen merken niets, en anderen zijn 9 maanden ziek…)

Klinkt alsof er iets niet goed is met je bloedsuikerspiegel. Even laten checken bij de assistente van de huisarts. Niet wachten tot de eerste controle bij de verloskundige. Als je bloedsuiker echt niet goed is kun je bijv. een hypo krijgen en buiten bewustzijn raken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Feb 2011 19:33:26

Ja, goed je suiker in de gaten houden.

Enne… wat ook kan helpen is om de 2 uur iets eten. Koolhydraatrijk, en dan koolhydraten die langzaam worden opgenomen (icm vezels), om pieken te voorkomen.
Dit zijn bijvoorbeeld:
Boterhammen, ontbijtkoek, mueslirepen, groente en fruit ed. (dus eigenlij kniet de ongezonde snacks)

Liefs, Anne

Thanx voor de tips
Ik ga het goed in de gaten houden. Ik eet over het algemeen overdag niet veel. Alleen mijn ontbijt, middageten en avondeten. Soms 's avonds op de bank met mn vriend een zak chips erbij
Maar ik heb vooral 's ochtends als ik opsta erg veel last. Dus ik ga er voor zorgen dat ik iets naast mijn bed heb. Ik krijg mijn ontbijt 's ochtends maar moeilijk weg… Als ik niet eet word ik misselijk en raar van de honger… Als ik wel eet word ik misselijk en krijg het gevoel of ik bijna moet overgeven… Maakt niet uit wat ik eet… Kiezen tussen 2 kwaden, dus dan maar met lange tanden ontbijt eten

klinkt echt als een te laag suiker gehalte. Wat je zou kunnen doen, (aangezien het voornamelijk is wanneer je net waker bent), is ipv iets te eten waar je misselijk van wordt, een glas cola, of zoete ranja of een stukje chocolade in ieder geval iets waar heel veel suiker in zit. Dat zorgt ervoor dat binnen een half uur je suiker weer goed omhoog gaat en dan zou je van dat nare gevoel verlost moeten zijn.

liefs woezel

Hoi Hanna

klinkt allemaal heel vervelend! Ben met de anderen eens dat t wellicht goed is even contact met je huisarts/verloskundige op te nemen.
Zelf ben ik nu bij mijn 2e zwangerschap de eerste weken ook veel meer misselijk geweest dan bij de 1e (vorig jaar dus).
Wat mij s morgens ook hielp was eerst wat biskwietjes eten voor ik opstond. Had de koekjestrommel gewoon maar naast mijn bed staan. En beneden ook eentje, want overdag had ik ook ineens veel meer last van een ‘gammel’ gevoel. Meer duizelig, misselijk etc. Regelmatig eten deed ik toen, en nu ook nog.
Merk zelf ook meer moeheid bij deze 2e zwangerschap, hoop niet dat jij dat gaat krijgen… maar vooral je rust nemen en goed op jezelf letten hoor!! En ja, je mag t zwaarder hebben… je hebt nu immers ook al Sylvie die aandacht vraagt!
Heel veel sterkte!

Bedankt allemaal
T gaat inmiddels ietsje beter. Ik heb koekjes naast mijn bed liggen en overdag eet ik inderdaad ook steeds kleine beetjes.
Ik baal er wel van, want ik vind mezelf dik zat, dus ik wil helemaal niet zo veel eten, maar als ik niet genoeg eet ga ik echt van mn stokje. Dus ik moet wel…
Ik eet dus ook zoveel mogelijk gezond. Veel fruit en anders maar soepstengel of crackers.
Ik ga morgen naar mn ouders en mn moeder gaat me dan ook even behandelen, dus hopelijk knap ik daarna helemaal op. Dit heeft in mn zwangerschap van Sylvie ook erg goed geholpen.
Zij hebben ook een bloeddrukmeter dus die meet ze dan ook even op

Maar meis, zolang je gezond eet, kan het niet zo zijn dat je er van aan gaat komen.
Neem inderdaad lekker groente, fruit, crackers, ontbijtkoek oid tussendoor. Drink verder lekker thee en water.

Tijdens je zwangerschap is het toch niet verstandig om af te vallen, hooguit je gewicht gelijk houden. Maar dat kun je beter onder begeleiding doen.
Na de zwangerschap kan je nog afvallen wat je wilt

Liefs, Anne

Ja ik ben ook niet van plan af te gaan vallen hoor, dat gewicht komt er toch wel bij Maar liever niet heel veel extra omdat ik zo veel eet