Treuzelen

Jaja, hier hebben we er 1, Seth kan ontzettend treuzelen.

Van de week was het toppunt, toen heeft hij zo lang over zijn boterham gedaan, dat ik in die tijd gedoucht, aangekleed, opgemaakt, tas ingepakt en gegeten heb.
Toen was hij nog niet klaar, maar ik heb gezegd: Als mama klaar is met eten, dan gaan we douchen (anders komt hij echt te laat op school).
Nou, brullen natuurlijk toen ik hem meenam, want hij had nog honger!

Hoe gaan jullie om met zo’n treuzelaartje?
Want ik kan hier echt zo ontzettend slecht tegen, en hij zit maar te kletsen en te doen…pff!

Overigens is het niet altijd zo, want vandaag heeft hij een boterham, manderijn en cracker op als ontbijt, en toen wilde hij nog wel meer (maar dit duurde veel korter).

Ik wil hem niet zijn eten ontnemen, en hij zegt vaak dat hij nog trek heeft, maar kletst ondertussen lekker door, maar hoe kan ik hem toch het idee geven dat hij een beetje door moet eten?

(Het is niet alleen bij het eten, maar ook bij andere dingen, zoals naar bed gaan, jas aantrekken, douchen… enz!)

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

oh ik ben daar heel hard in.
niet dooreten dan een eierwekker erlangs. als die tring zegt heeft rico pech.
treuzelen met jas aandoen. dan maar even mama die vlug vlug doet met een brullend kind.
knuffelen we daarna wel weer vriendschap
idd als we buiten spelen en hij treuzelt als we weer nara binnen moeten omdat ik moet koken of wat dan ook.
dan loop ik door.
maar hij blijft dan toch staan.
dan zeg ikk: kom we gaan een beker sap drinken en mag je even tv kijken
dan is het JAAAAAAA
en gaat hij mee, gaat hij dan nog niet mee pak ik hem op. dan is het brullen geblazen maar hij zet zichzelf daarmee te kijk, niet mij

Hmmm wat Inge zegt idd zo doen wij het ook… Nikki is hier de ontzettende treuzelkont… dat was ze met 1 jaar al en nu met 8 jaar nog steeds, het gaat er dus niet uit in de loop der jaren… Hier gaat het regelmatig met eten: Mond houden… door eten… nog 1 minuut dan moet je naar school… Nikki, schiet op… zucht

Hier ook een die kan treuzelen, ze kijkt altijd sesamstraat 's morgens. Morgan door eten of ik zet de tv uit en soms gaat ie dan ook uit en is het brullen en dan is het daarna brullen dat we weggaan en ze haar brood nog niet op heeft want ze gaat er echt iet sneller door eten. Of tv uitzetten en dan per ongeluk weer aan zetten… In het weekend boeit het me niet zo maar door de weeks zijn het mijn regels en dat weet ze.

Groetjes,

Michèle

hier ook eentje die zo ontzettend kan treuzelen, in alles.
ik heb eerlijk gezegd niet zoveel moeite met eten weghalen, zeker niet wanneer ze idd langer als een uur erover kan doen.
het weghalen werkt hier wel, oke voor een paar dagen en dan begint het weer opnieuw maar toch voor die paar dagen werkt het wel hahaha. had ze maar even door moeten eten, en ook hier is het echt niet zo dat ze alles binnen 5 minuten weg moet hebben maar gewoon dooreten kan geen kwaad. ik raak daar ook altijd vreselijk geiriteerd door, als we gewoon thuis blijven heb ik er geen problemen mee maar als we weg moeten dan is het gewoon normaal dooreten en anders is het weg ermee. ook hier is het dan brullen hoor, maar dan zeg ik 1 keer duidelijk dat ze dan maar door had moeten eten en verder negeer ik het gehuil.

liefs,
Rinske

Ik ken het niet … (gelukkig) maar wel bij mijn oppas kindjes… Lijkt wel of ik bij elke hap moet zeggen ‘even kauwen… doorslikken’. Hup volgende … Kortom ik kan daar heel slecht tegen en dan is het dus ook zo dat Jurian wel mag eindigen en gaan spelen want die vind het ook niks. Mijn oppasmoeder blijft uur aan tafel met de dame in spé… maar ik kan dat niet. Geen zitvlees. Ze mag er half uur overdoen (1 boterham) en dan is het weg bord. De oppasmoeder heeft er geen moeite mee dat ik dit doe. Ze weet ervan … Maar heb bewondering voor haar hoor!!

Haha, dat is duidelijk!
Ik moet ook hierin het gewoon weghalen, als het te lang duurt.

Met andere dingen ben ik er ook wel makkelijker in, ik tel tot 3, is het niet gebeurd, oké dan gaat het op mijn manier (en dat is volgens Seth niet altijd de juiste).
Maar op de een of andere manier vond ik het met eten lastiger.
Misschien ook wel omdat hij vaak reuze gezellig is tijdens het eten, maar eten… ho maar!

liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Hier nog zo`n treuzelkont hoor… Ben ik zo klaar mee net als de dames hierboven.

Niet eten?? Hup weg bord, en meneer ligt in bed.
Hier gaat t sinds een paar dagen weer slecht met het avond eten, bij voorhand zegt ie al “nee wil niet eten”, sorry meneer dan NU naar boven… dan maar geen eten… Als we hem later ophalen, eet ie zn hele bord leeg hahahaha.
2dagen heeft ie in bed gelegen… en nu eet ie weer :smiley:

Liefs, Melanie