Trappelzak

Al vrij snel nadat Tim geboren was lieten we hem s’nachts in een trappelzak slapen. Als we dat niet deden dan werkte hij zichzelf omhoog tegen de voorkant van zijn bedje, waardoor hij helemaal buiten de dekens lag. In de trappelzak bleef hij netjes liggen, maar nu sinds een paar dagen trappelt hij zich zelfs met trappelzak helemaal omhoog. Hebben jullie nog tips om dit tegen te gaan?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

haha ben benieuwt naar de antwoorden hier het zelfde probleem ligt ook altijd al in een trappelzak hij doet het al vanaf de geboorte heb hem wel meer halverwege het bed gelegt maar haalt niks uit stootrand vind ik een eng idee
dus sandra ben benieuwt!!

Niks tegen te doen. Moet je ook niet proberen.

Alleen alles uit zijn bedje halen: lakentje, dekentje, hydrofielluier. Vanaf nu kan hij namelijk een hele slaaproute afleggen dwars door zijn bedje heen. En als je alles eruit haalt kan hij nergens onder of tegenaan komen te liggen met het risico op zuurstofgebrek. Zelfs knuffeltjes haalde ik weg.

Zit er een hemeltje om zijn ledikantje? Ook geen verkeerd plan om dat weg te halen want hij kan het gordijn van het hemeltje zijn ledikantje in trekken nu hij erbij kan.

Als het gewoon 18 graden ofzo op het kamertje is, hij heeft een winterslaapzak aan, een warme pyjama en een rompertje lange mouw, heeft-ie het warm zat. Twijfel je: check hoe het nekje voelt. Als dat warm is, heeft-ie het niet koud en anders meldt-ie zich wel.

Wat je in elk geval nooit moet doen (dan hebben we dat ook meteen kortgesloten voordat mensen met goedbedoelde maar levensgevaarlijke adviezen komen): NOOIT VASTLEGGEN!

Op wat voor manier dan ook, nooit doen! Ook niet met bandjes, riempjes of wat dan ook er nog in de winkel te koop is. Levensgevaarlijk!

Ook de tip “slaapzakje onder het voeteneind doorhalen”: NOOIT DOEN!
Als je kindje toevallig altijd rechtsom draait (of juist alleen maar linksom) draait-ie zijn beentjes vast en kunnen zijn beentje afgeklemd komen te zitten. Je moet er niet aan denken dat-ie nooit zal leren lopen.

Dus gewoon lekker laten tollen in bedje! Dat hoort er allemaal bij als ze groter worden.

Groetekes, Sje

Bedankt voor je reactie Sje.

Inderdaad vastbinden was voor ons zeker geen optie. veel te gevaarlijk. Boven het ledikant hebben we geen hemeltje hangen dus dat scheelt weer. Hij ligt onder een laken en een deken, het lijkt me zo koud als hij alleen in zijn pyama en trappelzak ligt. Trappelzak is namelijk zonder mouwen.

Groetjes,
Sandra

zijn niet zo heel duur hoor met mouwen maar die van mij heeft het erder te warm dan te koud dus heb ik geen last van doe idd ook romper lange mouw piama en dan zijn slaapzak zonder mouwen gaat prima en hij heeft het echt niet koud

Ik had onze meiden gewoon in een winterslaapzak zonder mouwen, een rompertje lange mouwen en een volledige pyjama en dat ging prima in de winter. Nooit koud gehad.
Vergeet ook niet dat ze in een ledikantje liggen met een hoog hoofd- en voeteneind. Dat isoleert ook. Het is toch een soort bak waarin ze liggen.

En anders is inderdaad een winterslaapzak met lange mouwen een optie. Maar dekentje/lakentje uit bed is in elk geval wel veel veiliger zodra ze het hele bed door gaan rollen in hun slaap. Dekentje en lakentje hebben toch geen functie meer op het moment dat ze alle kanten op gaan, dan kun je ze er maar beter voor de veiligheid uithalen.

Groetekes, Sje

ziet er ook nog beetje sneu uit met lange mouwen zijn armpjes zijn te kort haha

Nou ja, heb je wel een privé-Michelin-mannetje!

Groetekes, Sje

jah maar vind hij niet leuk hahaha huilen dat ie deed haalde zijn armpjes eraf (moutjes )
en vreef een keer in zijn oogje en sliep met een lach en een traan

Ja, daar heb je wel gelijk in. Dan laat ik hem vannacht zonder laken en deken slapen. Hij ligt toch standaard met zijn armen buiten de dekens. Je kunt zijn armen wel instoppen, maar die haalt hij er meteen weer uit.

Groetjes,
Sandra

Hoi

Wij hadden toen voor Nanik ook een slaapzak met mouwen (afritsbaar)
2 nachten met mouwen laten slapen maar dan was ze helemaal warm en klam 'sochtends dus toen maar zonder en dat ging goed hoor.
Handjes waren dan wel koud maar nekje en de rest van haar lijfje lekker warm.

Bianca

ja idd en als ze het koud of te warm hebben hoor je ze echt wel in ieder geval die van mij geeft het heel goed aan