Sandra… dat is een mooi systeem! Is het ook veilig etc? Wij wonen nu nog op appartement/straks in nieuw huis en moeten we ze ook gelijk aanschaffen… en die dingen nemen altijd zoveel ruimte in!! Dus klinkt dit wel erg interresant…
Traphekje
Ja, het is echt heel veilig mini-boy. Tim staat er gewoon tegenaan, maar er kan helemaal niets gebeuren. Net zo veilig als gewoon traphekje, alleen het neemt niet veel ruimte in beslag. Ik ben er dus ontzettend blij mee, want zo hoef je niet de hele dag door zo’n traphekje.
Groetjes,
Sandra
Hoi,
A. wij hadden zowel boven als beneden een traphekje plus een naar de zolder.
B. Je kan zowel bij de gamma als bij de karwei en prenatal de hekjes testen of ze makkelijk open en dicht gaan.
groetjes
lon106
Ik heb net even bij mijn collega geinformeerd, maar helaas weet hij echt niet meer waar hij ze gekocht heeft. Zijn dochters zijn inmiddels 6 eb 8 dus het is alweer even geleden. Ik heb even op internet gegoogled op oprolbare traphekbeveiliging. Ik kwam toen uit op de site www.hoepie.nl Dus wellicht dat je daar even op kunt zoeken.
Groetjes,
Sandra
hahaha nee ik kan me voorstellen dat hij dat dan niet meer weet.
ik ga gelijk is even kijken.
liefs,
Rinske
nou ik heb is even gekeken, ik denk dat ik toch maar voor wat ongemakkelijker ga maar dan wel ietsje goedkoper. ze zijn behoorlijk aan de prijzige kant helaas. maargoed we hebben nog (heel) eventjes gelukkig.
liefs,
Rinske
quote:
Ik heb net even bij mijn collega geinformeerd, maar helaas weet hij echt niet meer waar hij ze gekocht heeft. Zijn dochters zijn inmiddels 6 eb 8 dus het is alweer even geleden. Ik heb even op internet gegoogled op oprolbare traphekbeveiliging. Ik kwam toen uit op de site www.hoepie.nl Dus wellicht dat je daar even op kunt zoeken.Groetjes,
Sandra<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/BdDkp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
Dus die jij heb is oud maakt dat voor de stevigheid niet uit? Ik bedoel je rolt hem op en af … blijft dat goed gaan? Blijft het gaas stevig staan (of dat wat er tussen zit) gaat niet bol staan of kreukelen… (ben een zeikerd hoor wat dat betreft) maar wat als je er bijv eentje boven aan de trap heb … en je kind gaat tegen dat middenstuk aan staan blijft dat dan strak stevig? of buigt het nog stuk door?
*rinske / marktplaats?
Die oproldingen hadden ze vorig jaar nog bij Prenatal.
Ook bij bijvoorbeeld Babydump ben ik ze ook tegen gekomen.
Afgezien van het feit dat ze best duur zijn:
De exemplaren in de winkel waren onhandelbaar.
Niet te bedienen.
OK, in een winkel zit iedereen er natuurlijk aan,
maar wat doe je thuis als het opeens niet meer werkt?
Dan heb je wel een probleem met de kleine…
Wij hebben het dus gewoon bij de houten hekjes gehouden.
Natuurlijk zitten ze regelmatig in de weg
MAAR: dat heeft ook een voordeel: je doet ze automatisch
dicht, zodat je er geen last meer van hebt, maar dan heb
je meteen ook de veiligste situatie.
Traphekjes zijn er niet om handig en uit de weg te zijn.
Traphekjes zijn er om je kind van de trap te houden.
M.
Ik krijg ook een heel vreemd onderbuikgevoel bij die oprol-hekjes. Dan doe mij maar onhandig een gewoon stevig houten hekje met veiligheidssluiting. Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kinderen. Ik heb hier op de overloop 2 hekjes naast elkaar en inderdaad het zijn ondingen (zeker als ze allebei open staan), maar ik heb er nog nooit over gemopperd. Ze hebben ervoor gezorgd dat me tot nu toe een hoop ellende en verdriet bespaard is gebleven en dat is het belangrijkste.
Beveiliging met betrekking tot je kinderen gaat nou eenmaal niet altijd om mooi. Ik vind al die beveiligingen (traphekjes, beschermhoekjes op tafels, veiligheidsdingen in stopcontacten, noem allemaal maar op) er vreselijk uitzien, maar het gaat wel om de veiligheid van je kinderen dus dan heb ik er graag tijdelijk wat lelijk spul in huis voor over hoor. Als mijn kind maar mooi en gezond opgroeit!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 02 Jun 2009 22:09:06
Hier gaat veiligheid ook boven alles hoor. Echt niet dat we het mooie voor de veiligheid laten gaan. Maar ik vind deze heel veilig hoor, zit gewoon beveiliging op net als bij de houten traphekjes. De kleine kan die beveiliging er echt niet afkrijgen en ondanks dat hij er tegen gaat staan blijft het doek strak zitten. Als je hem dicht doet met beveiliging moet je hem nog 1 keer straktrekken en dan klikt er nog een beveiliging dicht en dan blijft het strak staan. Heb ze van mijn collega over kunnen nemen en hij was er altijd erg blij mee en wij nu ook
Groetjes,
Sandra
[img]http://b1.lilypie.com/BdDkp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />
ook geloof best dat die oprolhekjes veilig zijn, zeker als die ook zo’n veiligheidskeurmerk hebben. en zeker als ik dat zo hoor van Sandra geloof ik dat wel. maar toch een beetje een vreemd gevoel erbij moet ik eerlijk zeggen (naast dat ze nieuw behoorlijk duur zijn) en om nou toch mezelf ook een beetje rustig te houden door 100% zeker te weten dat ze goed en veilig zijn, ga ik toch maar voor de oldfashion houten traphekjes.
wat ik nu vooral begrijp is dat dus inderdaad zo’n veiligheidskeurmerk moeten hebben en dat je ze in de winkel kan testen of ze makkelijk voor ons te openen zijn maar dus niet voor de kleine meid…en dan zitten we goed.
liefs,
Rinske
Toch een voordeel van op een flat wonen dan heb je ze niet nodig . Maar even een andere vraag op gebied van veiligheid hoe werken jullie alle snoeren weg de meeste zitten wel achter een kast en dergelijke maar meneertje had er gister toch 1 te pakken grrrrrr was klein stukje zichtbaar. Achter van die plinten? opzetplinten noemen ze dat geloof ik mar kan hier niet overal zijn er nog andere oplossingen?
Geen idee meer hoe ik dat bij madelon gedaan heb
Groetjes Michelle
Ik zie nu idd hoe prijzig ze zijn Rinske. Wij hebben er 3 over kunnen nemen voor 20 eur. Haha Michelle dat is idd het voordeel van op een flat wonen.
Groetjes,
Sandra
@Sandra: dan is het inderdaad wel leuk te doen, maar als ik er dus twee wil hebben ben ik dus al 160 euro kwijt. toch effe schrikken
@michelle: hier inderdaad ook de draden achter de plinten, ik zou zo snel even niet een andere oplossing weten, vasttapen misschien
liefs,
Rinske
Toch ga ik ze denk wel aanschaffen… eigenwijs? Helemaal niet…! …
Maar ze lijken me ideaal… ze zien er mooi uit… ze zijn veilig… ze werken goed… (zie de site die sandra heeft doorgegeven staat heel filmpje bij).
Dus hier sparen of mp raadplegen… en denk toch dat het die wordt…
Mooi en veiligheid in 1 keer … wat wil je nog meer?