Traphekje

hoi dames,
ik ben dus eens aan het rondkijken voor traphekjes. maarrrrrr keus te over zo blijkt. en ik kan nergens echt goed zien of ze nou echt goed zijn of makkelijk te openen zijn (dus met 1 hand). heeft iemand hier al ervaring mee en zo ja welke raden jullie aan?

liefs,
Rinske

Ik lees met je mee

ik ook

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Pffff, wij hebben er gewoon eentje van mijn ouders gehad. Die hebben we niet eens getest… Dacht dat ze allemaal hetzelfde waren…Maar is misschien stom, maar zet je het hekje onderaan, zodat ze niet de trap op kunnen, of bovenaan? Meestal zie ik ze boven…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Pffff, wij hebben er gewoon eentje van mijn ouders gehad. Die hebben we niet eens getest… Dacht dat ze allemaal hetzelfde waren…Maar is misschien stom, maar zet je het hekje onderaan, zodat ze niet de trap op kunnen, of bovenaan? Meestal zie ik ze boven…

Wij moeten er ook nog 1 dus ben benieuwd.

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Rainbow: ik zat zelf te denken aan alleen boven, lijkt mij het meest gevaarlijk. maarja als ze eenmaal goed kan kruipen kan ze natuurlijk ook ineens de trap opklimmen dus misschien boven en beneden, maar sowieso boven.

liefs,
Rinske

Tim is toen hij net 9 maanden was gaan kruipen, dus wij hebben wel traphekjes. Tot nu toe alleen boven, maar beneden is nu ook nodig want hij zit als je niet oplet zo op de 3e tree. Verder komt hij niet, omdat de trap daar een bocht maakt en het dan te smal voor hem wordt.

Wij hebben ze overgenomen van een collega van me. Ik ben er erg blij mee, omdat het geen hekje is maar een ding wat je uitrolt. Haha hoe ga ik dit nu goed uitleggen. Van een hekje heb je iedere keer last, want dat moet je telkens open en dicht doen of je het nu gebruikt of niet. Dit is een rol die je boven aan de trap aan 2 kanten bevestigd. Als je hem niet gebruikt zit alles op de rol dus kun je zo doorlopen. Gebruik je hem wel trek je hem uit en bevestig je hem tegen de andere kant aan in de muur. Bij het uitrekken moet je met de ene hand een knopje op een bepaalde manier schuiven (erg zwaar en lastig, dus dat lukt een kleine nooit) en dan met je andere hand uittrekken en vastklikken. En hij blijft er strak inzitten, dus net zo stevig als een hekje. Nou ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb er 2 van de Gamma. Gewone witte. (ze hebben ook houten traphekjes maar die moet je steeds in zijn geheel er uit halen)

Ik vind hem wel makkelijk met 1 hand open te maken; vastpakken, met je duim knopje indrukken en dan trek je het hekje omhoog.
Er zit een mal bij zodat je op de muur/deurpost een aftekening kunt maken zodat je de gaatjes op de juiste plek boort.

Ik heb het traphekje boven aan de trap. Onder moeten ze eerst door een deur heen voordat ze bij de trap zijn, ze komen nog niet aan de deurkruk dus ik hoef (nog) niet bang te zijn dat ze stiekem toch naar boven gaan.
We laten ze boven regelmatig los lopen dus voor ons was de keuze snel gemaakt.

oh dat klinkt wel erg goed inderdaad. weet je toevallig ook waar je collega die vandaan heeft???

liefs,
Rinske

Goed omschreven Sandra, van de rol! Ik denk dat wij het hekje ook boven zetten, want Eva kruipt nog weleens op haar kamer en ze gaat nu ook naar andere vertrekken. Voor je het weet is ze bij de trap…Ik weet niet waar mijn ouders 'm gekocht hebben…

Mijn collega is nu buiten de deur.

Zodra ik hem weer zie zal ik vragen waar hij ze ooit gekocht heeft.

Groetjes,
Sandra

ik moet er 3 hebben 1 helemaal beneden, 1 op de eerse om te zorgen dat ze niet weer naar beneden gaat en 1 naar de 2e toe. Daarboven zal ze nu voorlopig niet komen dus dat scheelt. De eerste heb ik al van mijn ma gehad nu de andere twee nog

Groetjes,

Michèle

dat scheelt wel gelijk weer zeg, wij hebben maar twee etages dus aan max. twee traphekjes gelukkig genoeg.

liefs,
Rinske

hier ook traphekjes. van multimate.
Hebben we pas nieuw gekocht ik had er 2 van kennis gekregen en ja hoor lieke kreeg ze open!
slotje zat half weg het hekje, en mevrouw ging met handje door spijltjes en deed hem open! Dus weg met die dingen en nieuwe gekocht. Nu zit sluiting boven op hekje en moet je een knopje voor induwen en trekken.
Was wel een eng iedee dat ze die open kreeg!
Gelukkig de nieuwe niet

groetjes gytha

Wij hebben 3 houten traphekjes. Ooit bij de bouwmarkt gekocht. Met zo’n goedkeuringslabel en veiligheidssluiting.

We hebben er een bovenaan de trap op de eerste verdieping, eentje daarnaast onderaan de trap naar de zolder (die zoldertrap heeft namelijk treden die verticaal open zijn en daar kunnen babies doorheen kruipen) een eentje bovenaan de zoldertrap voor als ik op zolder stond te strijken en de kleine moppen dreigden naar beneden te willen.

Groetekes, Sje

Sandra… dat is een mooi systeem! Is het ook veilig etc? Wij wonen nu nog op appartement/straks in nieuw huis en moeten we ze ook gelijk aanschaffen… en die dingen nemen altijd zoveel ruimte in!! Dus klinkt dit wel erg interresant…

Ja, het is echt heel veilig mini-boy. Tim staat er gewoon tegenaan, maar er kan helemaal niets gebeuren. Net zo veilig als gewoon traphekje, alleen het neemt niet veel ruimte in beslag. Ik ben er dus ontzettend blij mee, want zo hoef je niet de hele dag door zo’n traphekje.

Groetjes,
Sandra

Hoi,

A. wij hadden zowel boven als beneden een traphekje plus een naar de zolder.
B. Je kan zowel bij de gamma als bij de karwei en prenatal de hekjes testen of ze makkelijk open en dicht gaan.

groetjes

lon106

Ik heb net even bij mijn collega geinformeerd, maar helaas weet hij echt niet meer waar hij ze gekocht heeft. Zijn dochters zijn inmiddels 6 eb 8 dus het is alweer even geleden. Ik heb even op internet gegoogled op oprolbare traphekbeveiliging. Ik kwam toen uit op de site www.hoepie.nl Dus wellicht dat je daar even op kunt zoeken.

Groetjes,
Sandra