Trap afgaan

Vraagje;

hoe leren jullie je kindje de trap aftegaan?
Zittend of achterstevoren?
Met welke leeftijd zijn jullie daar mee begonnen?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Achterstevoren.
Ik had bij mezelf bedacht dat hij beter achterstevoren van de trap kan schuiven dan voorover naar beneden duikelen.
Ik ben begonnen toen Lucas net 2 was geloof ik. Je bent er eigenlijk altijd bij, maar ze kunnen je verrassen.
Inmiddels gaat Lucas op de normale manier naar beneden.

Groetjes Mim

Jordy gaat op handen en voeten de trap op en af, hij was nog net geen 2 jaar toen hij dat kon, Roy gaat nu wel de trap op, zo’n jeetje maand of 3 denk ik, eraf durf ik met roy nog niet zo die kan namelijk hele rare dingen doen hihi

Tries

Liefs Tries

weet je wel wat voor trap tries heeft??? da’s geen trap!! da’s een steile opgang!

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

hahaah hij is erg steil ja

Tries

Liefs Tries

Op de billen en een hand aan de trapleuning naar beneden. Tip: maak een extra trapleuning onder de bestaande (volwassen) trapleuning. Zo hoeven ze niet ook nog eens halsbrekende toeren uit te halen om de trapleuning vast te kunnen houden. Kika was denk ik net geen twee jaar. Ik was zwanger en vrij veel last van mijn bekken, de keuze was dus makkelijk.

Groeten,
Nikki

Stephan (net 3 jaar) gaat sinds kort “gewoon” de trap af. Hij houdt zich dan met twee handjes aan de leuning vast en loopt daardoor min of meer een klein beetje zijwaards.
Voorheen ging hij achterstevoren op zijn knietjes.
Maar naar boven vond hij altijd makkelijker.
Het enige nadeel van nu, vind ik, is dat hij “stoer” gaat doen. Dus eh…vanmiddag bijv. midden op de trap staan (bovenaan) en dan de handjes allebei los (brrrr ).
Haha! Stiekum kan ik er achteraf wel om lachen hoor. Hij voelt zich gewoon erg “groot” momenteel en is lekker aan het uitproberen.

Groetjes, mamma van Stephan

fabiano is twee en vijf maanden. en die gaat eigenlijk al een tijd gewoon van de trap. dit komt omdat ik nog een klein kindje heb die ik vaak naar bed moest brengen e.d. fabiano was mij steevast voor als hij alessandro hoorde huilen. ik liep dan achter hem aan de trap op. als we naar beneden gingen dan liep ik voor en kwam hij achter me aan. tuurlijk vond en vind ik het nog best eng. maar het gaat het heel goed. als hij de trap op of af gaat zegt hij zelf: goed vasthouden he? anders vallen.

maureen~~~~~~~~maureen

Ik knip en plak even uit een eerdere topic:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2287&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Topic_Title=Hoe+lopen+jullie+peuters+de+trap+op%3F%3F&Forum_Title=Peuter+1+tot+4+jaar

Even nagekeken in mijn aantekeningen:
Jens loopt op onze manier de trap of en af sinds ie 2 jaar en 1,5 maanden oud was.

Mats klimt vanaf het begin af aan al zo’n beetje rechtop (dus niet kruipend) de trap op, maar gaat terug meestal met zijn rug naar het trapgat. Een heel enkele keer doet ie macho en probeert ie met zijn gezicht naar het trapgat lopend de trap af te lopen en de veel te hoge leuning vast te houden. Dat vind ik nog wel eng, want hij kan eigenlijk nog niet goed bij de leuning en daardoor komt ie soms dwars op de treden te staan. Gelukkig doet ie dat zelden en we laten hem al vol vertrouwen alleen de trap op en af klimmen zonder dat we er telkens onder staan om eventueel op te vangen.

Ik denk wel dat mijn kinderen er vlug bij waren, dus of het goed vergelijkingsmateriaal is…

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Nou dames ik begin er morgen mee.
Ik ga gewoon kijken wat zij het prettigst vind. Eergisteren heeft mijn man het al geprobeerd en toen ging op haar kontje de trap af, alleen ging na 2 trede de telefoon dus heeft hij haar weer opgetild.
Maar morgen ben ik weer vrij dus vanaf morgen ga ik het gewoon proberen.

Juliie horen wel hoe het gaat. In ieder geval bedankt voor de adviezen, ik heb er zekerweten iets aan.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).