Traktatie

Binnenkort is het zover, dan viert Max zijn eerste verjaardag. Het is op het kdv dan gebruikelijk dat er getrakteerd wordt. De meeste ouders hebben hele originele en creatieve traktaties. Maar ik ben allesbehalve creatief en heb dan ook geen idee wat ik als traktatie zou kunnen geven. Heeft iemand misschien ideen of suggesties? Het gaat om de babygroep van 0 tot 2 jaar.

Op onze peuterspeelzaal wordt al benadrukt dat ze een kleine traktaktie waarderen, zoals een doosje smarties of rozijntjes. Eventeel kun je daar een tekeningetje van een autootje of treintje plakken of het uitdelen leuker te maken.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

En voor het geval ik het vergeet (las alleen dat het november was): alvast gefeliciteerd met Max’ zijn verjaardag!!!

Een grabbelton maken is leuk.

Neem een kartonnendoos en vul 'm met krantenknipsels. Doe er bijvoorbeeld doosjes smarties in of doosjes rozijntjes of een kleine cadeautjes. Hussel goed door elkaar en klaar is je traktatie.

Kinderen vinden het altijd leuk om te grabbelen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

He, dat is een leuk idee!!!

Die grabbelton vind ik wel een leuk idee, maar daar hebben de hele kleintjes natuurlijk nog niets aan. Volgens mij stoppen die de krantensnippers in hun mond.

Ja, daar zou dan even op gelet moeten worden.
Maar het is zowiezo voor de allerkleinsten moeilijk om iets te verzinnen.
Persoonlijk zou ik denk ik toch kiezen voor het idee van Jolanda (de grabbelton).
Dat is altijd lekker spannend en een krantensnipper kan toch minder kwaad dan iets wat ze echt in kunnen slikken ofzo.

Laat je ons nog weten wat het geworden is?

Groetjes, mamma van Stephan

Ja ik zal het laten weten, ben nog steeds ideen aan het inventariseren. De grabbelton is tot nu toe de leukste, maar misschien hoor ik nog andere ideen.

FF op internet verder gezocht (er is trouwens best veel te vinden).

Benodigdheden:
bruin koffiefilterzakje, rood papier, blauw papier.

maak een hoedje zoals foto en plak deze op het filterzakje, maak een vlinderstrikje, deze aan onderkant vastplakken en teken het gezichtje.
in het zakje kan de traktatie.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

ja typ maar in op google, trakatie kinderen en je krijgt een heleboel ideen met foto’s e werkwijzen

zoals deze : http://members.home.nl/knutsel2/Traktatieideeen3.html#dino

groetjes Kim, mama van

en

ook heb ke leuke boekjes voor traktaties,kan je gewoon in boekhandel kopen of inlezen en onthouden

Op 't kdv waar Nils zit, doen ze voor de kleintjes altijd soepstengels, met aan 't uiteinde boter en dan gedoopt in de hagelslag/muisjes. Wij ouders hoeven hier niet aan te doen, dit wordt allemaal (gelukkig) geregeld door het kdv.

[img]http://lilypie.com/baby4/010314/1/2/1/+10" alt=“Lilypie 4th Birthday” border=“0” />
Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

een …heuveltje of zo iets ,en dan langevinger er in stoppen ,en als versiering van die vingerpoppetjes er over heen dat leek me ook wel leuk dat is wat net even in me op kwam

groetjes marielle mama van tanja

Die vind ik wel creatief dat van die vingerpoppetjes. Ik denk dat ik maar iets ga doen met soepstengels of zo. Niet te moeilijk want ik ben niet zo’n knutselaar. Handenarbeid en creavakken waren aan mij niet besteed vroeger.

we helpen je wel hoor je moet het alleen zelf uitvoeren hoop dat het allemaal lukt succes er mee

groetjes marielle mama van tanja

Toevallig kwam ik een traktatie tegen die Jens op de peuterschool had ontvangen, ik zal proberen hem te omschrijven:

• koffiefilterzakje
  • oogjes, winpertjes, rond rood neusje, sproetjes en vrolijk mondje met zwarte stift erop getekend
  • een soort pipi langkous kapsel (twee staartjes) van geel papier uitgeknipt en opgeplakt, in dit geval is de jarige een jongetje, zou je moeten kijken naar een jongensachtig kapsel
  • uitstekende punten van het filterzakje omgevouwen en met plakband vastgezet
  • de dichte kant van het filterzak is de kin
  • tekst 'hoera … is … ’ op het haar schrijven
  • in het filterzakje kan een pakje rozijntjes, schatkistjes

Het feest is achter de rug, Max is vorige week 1 jaar geworden. En de traktatie is een nijntjeskoekje met een doosje rozijntjes geworden. Deze heb ik feestelijk ingepakt in doorzichtig folie met een feestelijke strik erom. Het zag er mooi uit, Max heeft een mooie feestmuts opgekregen op het kdv en ze hebben voor hem gezongen. Hij vond het wel gezellig geloof ik. Bedankt voor jullie tips.

Ow jeeee, volgens mij zijn wij Max verjaardag vergeten vorige week!!!
Eerlijk gezegd kan ik zo gauw ook even nergens zijn geboortedatum vinden hier op de site.

In ieder geval nog van harte gefeliciteerd met Max!!
En wat fijn dat de traktatie zo goed in de smaak is gevallen!

Groetjes, mamma van Stephan

Geeft niks hoor, er is al genoeg om aan te denken in het leven. Bovendien geloof ik niet dat Max zijn geboortedatum op de site staat. Max is op 5 november 2003 geboren. Hij vond zijn verjaardag erg leuk, vooral het taart eten viel erg in de smaak.

9 maanden banner

Miriam, moeder van Max

is niet helemaal goed gegaan met de banner geloof ik. Gek, op een ander forum was het wel gelukt.