Traktatie nav geboorte voor school


#1

Jaa ik ben heel vroeg…

Maar ik wil gewoon ideetjes opdoen voor traktatie als ons kleintje er s…
Iemand ideetjes?

Liefst iets wat ik vooraf al gedeelte in elkaar kan freubelen…


#2

Volkoren koekjes of Mariabescuitjes, witte chocolade smelten, 1 helft van het koekje mee bestrijken en in de muisjes drukken. Dit hebben wij gedaan bij de geboorte van beide kinderen ipv beschuit met muisjes en het was een hit. Met soesjes kan het ook. Als het een meisje wordt, kun je ook op roze koeken trakteren. Lekker simpel.

Groetjes Natasja



#3

Even zitten google. Ga denk een mini doosje van muisjes maken en dan im rozijntjes of dummys vouwen… Leuk om vooraf al te maken!


#4

Een puntje van langevingers bestrijken met witte chocoladepasta (dat kan ook op biscuitjes, slagroomsoesjes e.d. en vond ik handiger dan chocolade smelten) en dat vervolgens door de muisjes rollen. Super snel klaar dus kost echt niet zoveel tijd, en hier vond de kraamverzorgster het ook leuk om mee te helpen…!
Folie met strik en een Leuke foto van de kids erop en klaar…

We hadden in het midden van de schaal slagroomsoesjes met pasta en muisjes voor de leidsters van het kdv, en rondom lange vingers voor de kids.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar


#5

Misschien wel handig (en attent) om ook rekening te houden met allergie-kindjes die in de groep zitten. Zo sneu als ze niet van de traktatie mee kunnen genieten. En tuurlijk hebben die ook wel altijd hun eigen nood-trommeltje in de kast in de klas staan, maar ik heb al van verschillende moeders hier op school gehoord dat ze het zo attent vinden als er wel rekening met hun kind gehouden wordt.

Ik zit in verschillende werkgroepjes op school (sint, kerst, pasen etc.) en wij zorgen altijd dat er ook aangepast traktaties zijn voor kinderen met een allergie.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Oct 2012 10:57:05


#6

Toen Daan geboren werd heeft Tim op de creche eierkoeken met muisjes getrakteerd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#7

@Sje, misschien ben ik een zeikerd maar ik heb het er zelf nooit zo op als mensen rekening houden met allergie…
Wel erg lief en attent natuurlijk… Maar vaak hebben mensen geen idee wat zo’n allergie inhoud. (uiteraard afhankelijk van waar het kind allergisch voor is en in welke mate).
Maar als er kindjes met allergie in de klas zijn kun je natuurlijk altijd vragen of het gewaardeerd wordt.
Hier vragen de juffen van te voren wat ze gaan trakteren en geven het door aan mij. Dan probeer ik iets soortgelijks voor haar te maken maar dan volgens haar dieet. Gaat dat niet, dan krijgt ze gewoon iets lekkers uit haar eigen traktatie-trommeltje dat altijd op de psz staat voor in ‘noodgevallen’.

Hier wordt ook wel eens gevraagd wat ze dan wel mag hebben (glutenvrij). Tja, kant en klaar voorverpakt uit de winkel is prima. Maar zodra ze zelf gaan knutselen liever niet.
Glutenvrije cakejes, koekjes etc. zijn prima te maken… Maar zijn ze klaargemaakt met bijvoorbeeld boter waar eerst al met een mes aangesneden is met gewone koek, cake boterham etc. zitten er al sporen van gluten in en gaat ze aan de diarree…
Erg lief dus dat mensen hun best willen doen. Maar eerlijk gezegd geef ik mijn dochter liever zelf iets mee. (En dat accepteert ze prima. Zou ze opeens iets krijgen dat een ander glutenvrij heeft klaargemaakt, zou dat alleen maar raar voor haar zijn, want ze heeft nu juist geleerd dat ze nooit iets aan mag nemen van koek of snoep…)

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#8

Dat is inderdaad de andere kant, dat je als ouder van een allergie-kindje liever niet hebt dat mensen er rekening mee houden, maar ik vind het gewoon zo sneu als allergie-kindjes zelden of nooit met een traktatie mee kunnen doen.

In de klas bij onze jongste zaten vorig jaar een kindje met glutenallergie en eentje met pinda-allergie. Ik heb glutenvrije cakejes gemaakt voor de hele klas, dus ook gewoon een onaangebroken pakje roomboter gebruikt (kwam geen kruimel brood aan te pas) en ik heb alle etiketten van zowel cakemix als de versieringen die ik gebruikt heb (fondant, glitter, pareltjes etc.) ingescand en aan de betreffende moeders gegeven ter controle. En zo kwam ik door de allergie-apk.

Achteraf, toen onze jongste getrakteerd had, hoorde ik van beide moeders dat hun kinderen dolgelukkig waren dat ze gewoon mee hadden kunnen doen aan de traktatie in de klas.

Nou ben ik toevallig, mede door de werkgroepjes waar ik in zit een waarin we altijd rekening houden met allergie-kindjes, een oplettende moeder dus mogelijk dat ze me daarom vertrouwden, maar nogmaals ik kan me ook voorstellen dat je als ouder van een allergie-kindje liever geen enkel risico neemt en zelf voor alternatieve traktaties zorgt.

Groetekes, Sje


#9

Hihi, wauw das wel super idd, dat je er zoveel werk van gemaakt hebt. Ook met het inscannen van de etiketten enzo.

En inderdaad, sommige ouders wekken ook vertrouwen op waar ik haar gerust bij zou laten eten. Maar dus zeker niet bij iedereen…
En misschien dat het op school ook alweer anders is, kunnen ze ook makkelijker schakelen. Nu heb ik nog zo iets van: neem gewoon helemaal niks aan van anderen qua koek of snoep. Alleen gewone rode (naturel) zakjes chips.
Als iemand dan opeens zegt van deze mag je wel lijkt me dat erg verwarrend voor haar, en zou ze een volgende keer ook weer makkelijker zomaar wat aannemen, in haar vertrouwen dat grote mensen altijd wel weten wat ze mag.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#10

Ohja, terug ontopic wij hadden lange vingers met witte chocola en muisjes.

Maar die doosjes klinken erg leuk! En idd handig dat je het vooraf kunt klaarmaken.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#11

Erg leuke ideeen allemaal, ga ik zeker onthouden

@mini-boy, ik zou wel even nakijken of je dummy’s mag trakteren. Bij ons op school mag je geen snoep trakteren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#12

Ja hoor hier mag je lekker snoepjes trakteren…


#13

Oke, dan is het goed. Zou zonde zijn als je iets maakt met snoepjes en je mag het niet uitdelen. Weet niet hoe streng ze bij ons zijn, maar in de schoolgids staat dat snoep trakteren verboden is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers