Trage motoriche ontwikkeling

Ons mannetje is bijna 20 maanden, en loopt nog niet los.
Hij loopt al langs de tafel, en aan een hand, maar los lopen is nog
niet aan de orde. We hebben al een jaar de fysio over de vloer, omdat
zijn algehele grove motorische ontwikkeling te traag ging. Hij heeft nooit gerolt,
gaat niet uit zichzelf staan, en zitten.
Het is zo’n gelukkig mannetje. Maar toch begin ik nu echt jaloers te worden als ik kleintjes van een jaar zie lopen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

hoi inge,

ik heb zelf een dochter van 22 maanden. sarah.
sarah heeft ook een zeer trage ontwikkeling, kan pas los zitten toen ze 13 maanden was na 2 maanden ofzo lukte het haar zelf om van rug ligging te gaan zitten.
Sinds een maand kan ze zowaar kruipen in zich optrekken aan de tafel en bank.

ze loopt wel langs de tafel en als je haar handen vast houdt maar los staan lukt nog niet.

ik loop al vanaf dat ze 9 maanden is bij de kinder fysio vanaf dat ze 1 jaar werd zijn we naar het ziekenhuis gegaan, oimdat ze niet snel ontwikkeld.
maar daar lopen we nog steeds in ze heeft bloed onderzoeken, urineonderzoeken, een mri scan gehad, en lopen nu in het revalidatie centrum met haar, maar uit alle onderzoeken zijn we niks wijzer geworden.
in het revalidatie centrum hoorde we dat ze ruim een jaar achterstand heeft.
erg moeilijk, en soms ben ik ook jaloers op kinderen die wel lopen en praten.
waardoor het komt weten we nog steeds niet.
veel onzeker heid.

sucses met jullie zoontje.
waarschijnlijk niks aan d hand

quote:
Ons mannetje is bijna 20 maanden, en loopt nog niet los. Hij loopt al langs de tafel, en aan een hand, maar los lopen is nog niet aan de orde. We hebben al een jaar de fysio over de vloer, omdat zijn algehele grove motorische ontwikkeling te traag ging. Hij heeft nooit gerolt, gaat niet uit zichzelf staan, en zitten. Het is zo'n gelukkig mannetje. Maar toch begin ik nu echt jaloers te worden als ik kleintjes van een jaar zie lopen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

marika

Ik weet dat het makkelijk gezegd is maar komt vanzelf. Hier een kindje dat nog niet praat. Ieder heeft zijn eigen tempo

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers