Tradities

Nu wij een kindje hebben beginnen we na te denken hoe wij binnen ons gezin bepaalde tradities willen hebben.
Zo lijkt het mij leuk om op kerstavond het kerstverhaal voor te lezen onder het genot van een lekker kopje chocolademelk en een koekje oid…

Van een collega hoorde ik dat ze met oud en nieuw (dan waren de kinderen natuurlijk al veel groter) om twaalf uur het nieuwe jaar in sprongen. Vind ik ook een leuk idee!

Hebben jullie ook bepaalde tradities die je wilt beginnen of waar je al mee begonnen bent?

Gewijzigd door - mamariska op 26 Dec 2009 21:10:46

Onze meiden mogen elk jaar op de avond van 5 dec. nog een laatste keer hun schoen zetten en de volgende dag heeft Sinterklaas er dan een mooie kerstboomversiering in gelegd. (ze hebben bijv. al een elfje, een glazen schoentje, een ballerina, etc.).

Ook als ze t.z.t. niet meer in Sinterklaas geloven blijven ze van mij op 5 december een mooie kerstboomversiering krijgen, zodat ze als ze op zichzelf gaan wonen een bonte verzameling kerstboomversieringen hebben voor in hun eerste eigen kerstboom. Elke versiering met een eigen herinnering.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik laat elk jaar mijn dochter een versiering voor in de boom maken of utkiezen. De eerste twee jaar heb ik dat gedaan. Zodat ook zij wat heeft als ze het huis uitgaat al zal ze dan zeggen mamaaaaaa dat neem ik toch niet mee.
Ook vieren we nu al twee jaar rond bed tijd al oud en nieuw en steken we wat vuurwerk af.

verder hebben we nog niet echt speciale traditie’s ontwikkeld.

groetjes

lon106

Hee wat een leuk topic!
Ik heb daar eigenlijk nog nooit zo over na gedacht, al heb ik wel dingetjes die ik inderdaad leuk zou vinden om elk jaar terug te laten komen!

Sjé: dat van jou kerstboomversiering vind ik echt een heul leuk plan!:smiley:
Toevallig had ik dit jaar voor Nayaro 2 kerstknuffeltjes gekocht zodat hy iets onder de boom had wat hij wel mog pakken! ( een engeltje & een kerstbeer, in neutrale kleurtjes ) Dit omdat hij het liefst natuurlijk alle kerstballen eruit zou halen op deze leeftijd!

Nou, ben eigenlijk wel benieuwd wat voor ‘tradities’ andere moeders hier thuis hebben!!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ik vind het echt heel leuk om te lezen wat anderen doen. Zo kom je weer op ideeen.
Ik hoop dat Iris met oud en nieuw gewoon doorslaapt.
En die kerstballen… dat ga ik zeker doen!
Ik hoop op nog meer ideeen!!!

Vind het ook een erg leuk topic!

Mijn meisje Senne van 5,5 maand is overal lekker doorgeslapen terwijl er van 3 kanten carbit werd afgestoken! Nou, dat zijn me kanonslagen, mijn hemel!!

Wat ik mijn kindje als traditie mee wil geven is het verhaal rond kerst. Ik geloof zelf half (klinkt gek) maar op kerstavond naar de kerk om het kerstverhaal te horen vond ik altijd ZO mooi! En dan thuis nog een glaasje melk met kerstbrood… mmm, als ik eraan terugdenk krijg ik tranen in mijn ogen.
Niet in de laatste plaats omdat mijn vader en moeder allebei al zijn overleden.

Verder wil ik graag vanaf volgend jaar sterretjes afsteken met oudjaar voor Senne naar bed gaat…hoe ik het wil gaan doen met wakker maken om 12 uur weet ik nog niet…

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 02 Jan 2010 17:14:20