Tot welke leeftijd slapen tussendoor

Hoi, ik heb een tweeling van 1,5 jaar die niet meer willen slapen tussen de middag, tot welke leeftijd doen kinderen dit eigenlijk nog???

Hoi,

Dat is heel erg wisselend.
Laatst was er hier nog een topic over waaruit dat ook weer bleek.
Stephan (ons zoontje dus) sliep tot hij net 3 jaar was nog tussen de middag.
Maar er zijn er ook die het al niet meer doen vanaf 1,5 jaar.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Het zijn er wel 2 en Louise wil wel heel graag slapen maar Robin niet dus, maar als ik Robin beneden hou dan begint Louise te huilen omdat Robin er niet bij is en als ik ze allebei beneden hou dan is Louise heel suf en slaperig en staat in haar oogjes te wrijven van de slaap. dus ja wat moet ik nu??

sjemmiepemmie

Oei, moeilijke situatie…
Wij hebben zelf geen ervaringen met tweelingen, maar het 's middags naar bed gaan is idd heel verschillend. Shakira was net 2 toen ze niet meer naar bed wou.
Sliep ze 's middags wel, dan duurde het 's avonds uren voordat ze sliep.
Maar bijvoorbeeld haar nichtje sliep toen ze 3,5 was nog steeds 's middags.

Maar om op jou verhaal terug te komen, wat gebeurt er als je beide naar bed brengt? Houden ze elkaar wakker? Of is Robin dan wel rustig?
Is het laatste het geval, dan zou je Robin weer mee kunnen nemen als Louise slaapt… In het eerste geval weten we zo 1,2,3 geen oplossing…
In ieder geval veel succes, we kunnen ons voorstellen dat je dit een lastig verhaal vindt.

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

hoi,

jeetje lastig hoor als je een tweeling hebt die allebij een anderen slaap behoefte hebben. Maar misschien is het een goed idee om ze toch allebij naar boven te brengen dan kan de ene slapen en de anderen misschien even rustig spelen in zijn bedje.
PAtrick is nu bijna twee en en half en slaapt de ene middag wel en de anderen niet maar toch gaat hij iedere middag lekker naar boven. Soms speelt hij wat en de andferen dagen slaapt hij lekker.

Hoop dat je snel een oplossing vint.

veel liefs mignon

Evianne is 2,5 jaar en ook hier wisselt het of ze gaat slapen nog ( ligt ook aan het weer denk ik ) als ze niet gaat slapen gaat ze vaker effe lekker op de bank liggen ( bambi kijken ) onder een klein dekentje. Dan heeft ze toch effe gerust en ze vind het heerlijk, tja met dit weer zou ik daar ook wel zin in hebben hihihihi. Wel lastig inderdaad met zo`n tweeling als ze inderdaad niet dezelfde slaapbehoefte hebben. Bij Evianne heb ik wel al vaker gedacht dat het nu gedaan zou zijn met de middagslaapjes, maar toch bleek het steeds tijdelijk. Nu bekijken we het dan toch maar gewoon per dag want als ze bv naar de psz is geweest, is ze toch wel erg moe. Succes met de 2 boefjes.

Louise die slaapt heerlijk maar voordat ze zover is dat duurd dan nog wel een tijdje omdat Robin dan haar longen uit haar lijf ligt te gillen. Het is een stel apart, maar zoals vandaag heb ik Robin toch boven gelegd en op het moment dat Louise haar ogen dicht had heb ik Robin idd naar beneden gehaald want ze huilt dan zo dat ze overstuur raakt en begint te kokhalzen. Geen fijn gezicht maar goed het is of dit of haar hele bed onder spugen. Ik probeer het gewoon zoals al werd voorgesteld om het per dag te bekijken en dan zien we wel of het een tijdelijk iets is of dat ze gewoon die slaap niet meer nodig heeft.
Bedankt alvast.

sjemmiepemmie

Hoi.
Rick is nu 2 en heeft het nog echt nodig om even te slapen, als ik het niet doe stort hij om 5 uur in. Hij mag dan ook niet langer als 1 1/2 uur slapen anders slaapt hij s’avonds pas om 23 uur.
Mijn collega heeft een zoontje dat 3 maanden ouder is en haar zoontje sliep ook vanaf 1 1/2 jaar niet meer s;middags. Het is echt kind afhankelijk.

groetjes Bianca mama van Rick

Lisa heeft tot ik haar 3de nog geslapen tussen de middag.
En laatst kwam ik er achter dat ze dus bij de oppas nog steeds sliep tussen de middag (en wij maar denken hoe het nou kon dat als ze daar geweest was dat ze dan 's nachts zo slecht sliep).
Maar Lisa had ook nog heel lang 2 slaapjes nodig op een dag, terwijl mijn zoon van bijna 1 al heel snel met 1 slaapje genoegen nam.
Zo zie je maar elk kind is anders.

Ga op je gevoel af. Probeer een beetje uit.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoi Elfje,

Mijn kleine baas van ruim 2 slaapt nog wel tussen de middag en soms wel ruim drie uur! Hij wordt daarentegen 's ochtends extreem vroeg wakker (zie topic), maar alles bij elkaar slaapt ie dus per dag 13 uur. Dat heeft ie nog wel nodig. Wanneer ik hem wakker hou 's middags is ie niet te genieten en verdrietig dus ik hou hem nog wel in bed.

Succes!