Tot welke leeftijd slapen jullie kindjes 's middag

Hallo allemaal

Ik ben wel eens benieuwd tot welke leeftijd jullie kinderen smiddag nog laten slapen.
Mijn dochter was met 2 jaar er al aan toe om smiddag niet meer te slapen.
Mij zoon is nu net 2 en die heeft het echt nog wel nodig.
soms is er een dag dat hij niet slaapt omdat het dan weekend is en we leuke dingen doen.
de dag daarna haalt hij het dan zeker weer in de te korte slaap.

Groeten Wendy

Gewijzigd door - wendy2212 op 31 May 2008 15:36:20

Er is op dit moment een actief topic met precies dezelfde titel! Daar heb je zelfs nog in gereageerd! Ik vind het persoonlijk een beetje dubbelop op deze manier.

Groetekes, Sje

Hallo Sje

Ik zou als ik u was de vraagstelling dan even beter doorlezen!!!
In het ander topic staat wat ze er aan kan doen om haar nog wel het middagslaapje te laten doen!!! omdat ze het echt nog nodig heeft.
En mijn vraag is tot welke leeftijd hebben jullie de kinderen smiddags laten slapen.
Dus na mijn mening is dat anders.

Wendy

Het is wel een andere vraagstelling, maar dan is het duidelijker als je een andere titel aanmaakt. Maak er dan van “Tot welke leeftijd slapen jullie kindjes 's middags”. Nu werkt het alleen maar verwarrend.

Groetekes, Sje

Da’s beter

Groetekes, Sje

lucas slaapt sinds nu 2 dagen niet meer 's middags. En als het gebeurd zoals vanmiddag in de auto was het maar een half uur ongeveer.
Wel jammer hoor ik kon echt even genieten van die 2 uurtjes ‘rust’.
Aan de andere kant wordt hij steeds leuker en meer aanwezig. Dus kan je hem ook meer leren, want hij leert echt razend snel!!! Je hoeft hem maar 1x iets uit te leggen en hij zegt het al na of doet het na.
Lucas is vandaag 2 jaar en 5 maanden oud.

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Nikki is nu 20 maanden maar slaapt nu nog steeds 's middags en ik vind dat wel ff fijn.Want Kris slaapt ongeveer op dezelfde tijden waardoor ik ff tijd voor me eigen heb.

Groetjes van Anous

Hoi,

onze dochter is bijna drie jaar en slaapt nog steeds elke middag tussen de 1,5 en 2 uur. En dat heeft ze echt nodig. Vandaag weggeweesd met haar nichtjes naar een pretpark nou tegen half drie was madam niet meer te genieten. Niets was goed genoeg meer en huilen. Dus zijn we naar huis gegaan. Waren erwel al vanaf tien uur hoor. Onderweg was ruim uur rijden heeft ze liggen ronken. En gewoon om zeven uur weer naar bed hoor. Elke avond en soms ligt ze nog een half uur wakker en soms maar vijf minuten en keurig pas tussen 7 en 8 uur wakker. Dus een slaapkop.

groetjes

lon106

Justin is 2,5 jaar en slaapt nog elke middag 2 tot 3 uurtje
Doe ik het niet is het om 5 uur bingo hier
Hij slaapt dan en is bijna niet wakker te krijgen
Robin is 4 maar heeft ook s`middags altijd geslapen tot vlak voor dat hij naar school ging
Als hij nu op woensdag thuis komt vraagt hij soms nog
Mama ik ben zo moe mag ik samen met Justin slapen
En ja ik heb eer geen probleem mee
Dus gaat hij lekker slapen en is hij weer heerlijk fit
Denk ook dat je kindje zelf aangeeft wanneer het geen behoefde meer heeft aan het slaapje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

kevin is bijna 5 en slaapt ook nog 's middags als hij op de bank zit gaat ie meestal zelf liggen en valt dan in slaap hij heeft het gewoon nodig ik laat hem dan maar .

Hoi,

Martin (2,7 jaar) heeft regelmatig van die perioden dat hij 's middags niet meer wil slapen. Toch leg ik hem op bed, hij komt even goed tot rust hij speelt dan met zijn knuffels of zingt wat. Hij heeft het echt nodig om even tot zichzelf te komen, want het is een druk baasje. Bovendien heb ik hem dan een uurtje van de vloer en dat is ook wel rustig!
Toch merk ik dat wanneer hij 's middags niet slaapt hij om 17.00 uur niet meer te genieten is en dan moet je nog ‘gezellig’ gaan eten… Erg lastig!

jantje

Ik zei toch in mijn eerdere bericht dat hij 's middags niet meer slaapt…
maar net zoals vanmiddag heeft Lucas van ongeveer kwart voor 1 tot kwart voor 4 geslapen. Het is echt verschillend per dag. Gisteren heeft hij 's ochtends een uurtje geslapen en toen vervolgens de rest van de dag niet meer.

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)